Paljonko rahaa per kaupassa käynti?
Paljonko teillä menee rahaa kauppaostoksiin kerralla ja monestiko viikossa käytte kaupassa?
Kommentit (10)
Taustaa, minulla on kouluikäinen tytär luonani joka toinen viikko (su-su).
Viikkoina jolloin minulla lapsi, käyn sunnuntaina kaupassa ennenkuin hän tulee, ja ostan aikalailla koko viikon ruuat kerralla, tällöin menee n. 30-50€.
Pitkin viikkoa sitten haen tyyliin leipää, kahvia ja maitoa tarpeeseen. Tällöin 1-5€ kerta, keskimäärin 2-3 kertaa.
Viikossa menee siis n. 40-70€ meille kahdelle.
Joka toinen viikko olen yksin, ja käyn kaupassa lähes joka päivä. Ostan yleensä silloin mitä ikinä sinä päivänä sattuu tekemään mieli tai on tarjouksessa (käytän silloin mielelläni tupla-alennusta paikallisessa S-marketissa).
Ostan aina illan ruuan niin että sitä jää myös seuraavaksi päiväksi evääksi. (syön kaksi kertaa päivässä, aamupala ja iltapala ei uppoa).
Tällöin per kerta 2-5€, + kahvi ja maito tarpeen mukaan, n. 30-40€ viikossa.
Noin kerran kuussa täytän kuivakaapin jauhoilla, perunoilla, riisillä jne, johon menee yleensä n. 20-30€
Kuukauden ruuat jäävät siis n. 200-250€ väliin aika tasaisesti. Ei eineksiä, paljon kasviksia ja järkevää ruokaa.
Tyttö pian 9, ja minä 39 mies
Ostan yleensä sen mitä tarvitsen, eli ostokset on jostain eurosta (maitolitra lähikaupasta) ylöspäin.
Itse käyn kaupassa kerran viikossa, menee joku 150-200e nyt kun lapset on jo maailmalla; ennen meni helposti 250. Vaimo käy lisäksi viikolla yleensä kerran tai pari täydennysostoksilla, jos tarvii jotain tiettyä tai esim. meinaa leipoa, en tiedä paljonko hänellä menee mutta veikkaisin että 50-100e/vko. Noissa luvuissa on alkoholit jotakuinkin mukana, paitsi ehkä kerran kuussa käyn erityisesti hakemassa pari keissiä vinkkua ja pari koppaa olutta siihen lisäksi.
20-40 euroa ruokiin viikossa, kahden aikuisen talous. (Kuiva-ainekaappi ja tietyt perusaineet on aina varastossa, eli varsinaiset ostokset kasittavat lahinna helposti pilaantuvat ja taydennysta varastoihin tarvittaessa.)
150 menee keskimäärin viikossa (2 aikuista ja 2 alle 4v lasta) ja syödään suht terveellisesti ☺️
Meitä on kaksi aikuista ja syömme pääasiassa ,ihan kotiruokaa,kotona.Rahaa laitamme yhteiseen kulutukseen 500e kuukausittain.Siihen mahtuu,pesu-puhdistus aineet wc-talouspaperit,dödöt,shamppoot y..m...Joskus menne enempi,välillä jää reilustikkin yhteiselle tilille rahaa käytettäväksi.Syömme lihaa-kalaa-kanaa.Vihanneksia hedelmiä ,joskus perunalastuja..maitotaloustuotteita:jugurttia,viiliä ,mitä milloinkin mieli tekee..Valmisus kotona itse,ei eineksiä ,tai valmis-aterioita.
Kaksi aikuista ja teini.
Kerralla menee 150 e, kun ostaa 4-5 muovikassillista.
Lisäksi 1-2 kertaa täydennystä 20-50 euroa/kerta.
Käydään kaupassa kerran viikossa ja menee noin 150-200 per reissu, kahden aikuisen talous