Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa per kaupassa käynti?

Vierailija
05.02.2020 |

Paljonko teillä menee rahaa kauppaostoksiin kerralla ja monestiko viikossa käytte kaupassa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kaupassa kerran viikossa ja menee noin 150-200 per reissu, kahden aikuisen talous

Vierailija
2/10 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustaa, minulla on kouluikäinen tytär luonani joka toinen viikko (su-su). 

Viikkoina jolloin minulla lapsi, käyn sunnuntaina kaupassa ennenkuin hän tulee, ja ostan aikalailla koko viikon ruuat kerralla, tällöin menee n. 30-50€. 

Pitkin viikkoa sitten haen tyyliin leipää, kahvia ja maitoa tarpeeseen. Tällöin 1-5€ kerta, keskimäärin 2-3 kertaa. 

Viikossa menee siis n. 40-70€ meille kahdelle.

Joka toinen viikko olen yksin, ja käyn kaupassa lähes joka päivä. Ostan yleensä silloin mitä ikinä sinä päivänä sattuu tekemään mieli tai on tarjouksessa (käytän silloin mielelläni tupla-alennusta paikallisessa S-marketissa).

Ostan aina illan ruuan niin että sitä jää myös seuraavaksi päiväksi evääksi. (syön kaksi kertaa päivässä, aamupala ja iltapala ei uppoa).

Tällöin per kerta 2-5€, + kahvi ja maito tarpeen mukaan, n. 30-40€ viikossa. 

Noin kerran kuussa täytän kuivakaapin jauhoilla, perunoilla, riisillä jne, johon menee yleensä n. 20-30€

Kuukauden ruuat jäävät siis n. 200-250€ väliin aika tasaisesti. Ei eineksiä, paljon kasviksia ja järkevää ruokaa.

Tyttö pian 9, ja minä 39 mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä sen mitä tarvitsen, eli ostokset on jostain eurosta (maitolitra lähikaupasta) ylöspäin.

Vierailija
4/10 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kaupassa kerran viikossa, menee joku 150-200e nyt kun lapset on jo maailmalla; ennen meni helposti 250. Vaimo käy lisäksi viikolla yleensä kerran tai pari täydennysostoksilla, jos tarvii jotain tiettyä tai esim. meinaa leipoa, en tiedä paljonko hänellä menee mutta veikkaisin että 50-100e/vko. Noissa luvuissa on alkoholit jotakuinkin mukana, paitsi ehkä kerran kuussa käyn erityisesti hakemassa pari keissiä vinkkua ja pari koppaa olutta siihen lisäksi.

Vierailija
5/10 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 € kerta, kolme kertaa viikossa. Kaksi aikuista.

Vierailija
6/10 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa viikossa, kerralla n. 60-80e. 4 hengen talous.

Vierailija
7/10 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-40 euroa ruokiin viikossa, kahden aikuisen talous. (Kuiva-ainekaappi ja tietyt perusaineet on aina varastossa, eli varsinaiset ostokset kasittavat lahinna helposti pilaantuvat ja taydennysta varastoihin tarvittaessa.) 

Vierailija
8/10 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 menee keskimäärin viikossa (2 aikuista ja 2 alle 4v lasta) ja syödään suht terveellisesti ☺️

Vierailija
9/10 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista ja syömme pääasiassa ,ihan kotiruokaa,kotona.Rahaa laitamme yhteiseen kulutukseen 500e kuukausittain.Siihen mahtuu,pesu-puhdistus aineet wc-talouspaperit,dödöt,shamppoot y..m...Joskus menne enempi,välillä jää reilustikkin yhteiselle tilille rahaa käytettäväksi.Syömme lihaa-kalaa-kanaa.Vihanneksia hedelmiä ,joskus perunalastuja..maitotaloustuotteita:jugurttia,viiliä ,mitä milloinkin mieli tekee..Valmisus kotona  itse,ei eineksiä ,tai valmis-aterioita.

Vierailija
10/10 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja teini.

Kerralla menee 150 e, kun ostaa 4-5 muovikassillista.

Lisäksi 1-2 kertaa täydennystä 20-50 euroa/kerta.