Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leskelle sattunut pieni laskuvirhe

Vierailija
05.02.2020 |

Leski, joka oli naimisissa vanhempani kanssa oletti, että hänen aikoinaan testamentilla saamansa asunto olisi kokonaan aviovarallisuuden ulkopuolella. Eli että vanhemmallani ei olisi avio-oikeutta hänen perintöönsä.
Hän on sittemmin myynyt ja ostanut toisen asunnon (saamansa asunnon sijaan) parikin kertaa. Hän oletti, että hänen nykyinen asuntonsa ei siis kuulu yhteenlaskettuun omaisuuteen ja tämän takia hänelle oli laskennallisesti tulossa 50 000+ euron tasinko perillisiltä.
Onneks kuitenkin palkkasin asianajajan avukseni, koska tämä huomasi taas itselleni suurestikin rahanarvoisen edun. Hän huomasi, että yksi asunnoista oli aikoinaan ostettu lesken silloisen aviopuolison kanssa YHDESSÄ. Kauppakirjaan ei ole merkitty, millaisilla omistussuhteilla, mutta oletan on, että 50:50. Kauppa on vuodelta -78, oliko tavallista, ettei kauppakirjaan merkitty omistusosuuksia?
Jokatapauksessa kun leski joitain vuosia sitten myi tämän asunnon ja osti toisen, niin siitä myydystä asunnostahan on vain puolet sen myyntisummasta aviovarallisuuden ulkopuolella. Tämä puoliosuus oli noin 100 000 euroa. Uuden asunnon arvo on yli tuplasti sen verran.
Se on ollut kokonaan merkitty omaisuudeksi, jota ei lasketa puolisoiden yhteiseen omaisuuteen! Jos se toteutuu, miltä näyttää, että siitä onkin yhteisesti omistettuna hiukan yli satatuhatta, niin minun ei tarvitsekaan maksaa tasinkoa :)
Kannattaa käyttää asianajajaa perinnön kanssa, hän säästää helposti mulle koko tasingon, eli noin 50 000e :)

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin toivon toiselle aivohalvausta mutta nyt kyllä...

Oot vain kade :D

Ap

Vierailija
42/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta blogi, tai kirjoita päiväkirjaa, ap. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieluummin maksan sen 50 000:kin asianajajalle, kuin leskelle xD Joskaan en usko, että laskusta tulee niin isoa. Mulla ei ole osituksessa oikein mitään hävittävää. Leski voi ihan ok saada sen, mihin laki oikeuttaa. Se vain alkaa näyttää nollaa euroa xD

Ap

Vierailija
44/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä nimittelit muita köyhiksi ja riemuitsit perinnöstä. Ja nyt ällistyttävästi sulla ei ole muutamaa tonnia perintöveroihin. Kylläpä oli yllätys...

Mä maksoin kerralla perintöveron pois. Perinnön saan kun isästä aika jättää.

Oletko kenties työkyvytön psyykkisistä syistä? Selittäisi tuon höyrähtelyn ja rahattomuuden sekä suuruusharhat.

Vierailija
45/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 000 on pieni summa, kun puhutaan juristipalkkioista. Luu tuossa jää käteen, vain juristit rikastuvat.

Ja vaikka kävisi toisin, ap ei osaa muuttaa elämänsä suuntaa. Vaikka istuisi rahakasan päällä, se ei muutu ettei ap:llä ole toimivaa ihmissuhdetta yhtään kehenkään, ei edes lapsiinsa. Yksin se kiukuttelee palstalla jatkossakin, rahalla ei saa mielenterveyttä.

Vierailija
46/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä nimittelit muita köyhiksi ja riemuitsit perinnöstä. Ja nyt ällistyttävästi sulla ei ole muutamaa tonnia perintöveroihin. Kylläpä oli yllätys...

Oletko kenties työkyvytön psyykkisistä syistä? Selittäisi tuon höyrähtelyn ja rahattomuuden sekä suuruusharhat.

Miten niin muutamaa tonnia???? Perintövero tulee olemaan noin 215 000 euroa. Töissäkäyvä ihminen olen.

Ap

Vierailija
47/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 000 on pieni summa, kun puhutaan juristipalkkioista. Luu tuossa jää käteen, vain juristit rikastuvat.

Ja vaikka kävisi toisin, ap ei osaa muuttaa elämänsä suuntaa. Vaikka istuisi rahakasan päällä, se ei muutu ettei ap:llä ole toimivaa ihmissuhdetta yhtään kehenkään, ei edes lapsiinsa. Yksin se kiukuttelee palstalla jatkossakin, rahalla ei saa mielenterveyttä.

Ei ole pieni summa, isäni edunvalvontaoikeudenkäynnissä avustaminen maksoi 12 000 vaikka siinä oli aika paljon työtä. Tähän on tähän mennessä mennyt varmaan max 1/3 siitä ajasta. Eli vielä on pitkään varaa tehdä hommia eikä maksa LÄHELLEKÄÄN 50 t. :D

Ap

Vierailija
48/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin muutamaa tonnia???? Perintövero tulee olemaan noin 215 000 euroa. Töissäkäyvä ihminen olen.

Ap

Perit siis yli 1.300.000e? Ja jaksat kirjoittaa sivutolkulla yhdestä 50.000 tasingosta?

Vierailija
49/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ensin, että mökki on tärkeä. Mutta seuraavalla sivulla se pitäisikin myydä...

Vierailija
50/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Perit siis yli 1.300.000e? Ja jaksat kirjoittaa sivutolkulla yhdestä 50.000 tasingosta?

Totta kai, luuletko sinä, että 50 000 on reilun millin perivällekään pieni raha? Varsinkin tuollaisissa perintöveroissa! Ja perin hieman enemmän kuin tuon, osassa perintöä rasittaa lesken hallintaoikeus, joka pienentää perintöveroa.

Ap

Vierailija
51/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot ensin, että mökki on tärkeä. Mutta seuraavalla sivulla se pitäisikin myydä...

Niin, siksi se onkin tärkeä, ettei tarvitse myydä tuottavaa omaisuutta. Ja odottaa,, ettämökki homehtuu lesken käsissä. Tosin laitan hänet korjaamaan vauriot, jos ei luovu. Siinähän makselee mokin, jota ei omista, kunnossapidosta

Ap

Vierailija
52/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap on mielenvikainen palstahullu, joka on vuoronperään iloinnut isänsä kuolemasta ja kiukutellut isänsä rakastetun vuoksi. Tyypillinen narsisti.

Tämä horina on jatkunut kesästä asti, yli puoli vuotta jo.

Joten voidaanko jättää perintöhullu huomiotta jatkossa. Selviköön sopan juristin kanssa (á 300 €/tunti + alv).

Ihan sama jos onkin tuo taksa, kun asianajaja nähtävästi tienaa mnulle noin 50 000 e. Itse olet hullu, mun jutuissa ei ole mitään hullua.

Ap

Sun 50 000 on pian käytetty perintöriitaan eikä edes riitä.

Tuttavalta meni aloittamansa perintöriidan vuoksi omat, perityt ja varastetut. Kaikki.

Vierailija
53/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap on mielenvikainen palstahullu, joka on vuoronperään iloinnut isänsä kuolemasta ja kiukutellut isänsä rakastetun vuoksi. Tyypillinen narsisti.

Tämä horina on jatkunut kesästä asti, yli puoli vuotta jo.

Joten voidaanko jättää perintöhullu huomiotta jatkossa. Selviköön sopan juristin kanssa (á 300 €/tunti + alv).

Ihan sama jos onkin tuo taksa, kun asianajaja nähtävästi tienaa mnulle noin 50 000 e. Itse olet hullu, mun jutuissa ei ole mitään hullua.

Ap

Sun 50 000 on pian käytetty perintöriitaan eikä edes riitä.

Tuttavalta meni aloittamansa perintöriidan vuoksi omat, perityt ja varastetut. Kaikki.

Voi voi, sellainen on todella typerää. Asianajajia kannattaa käyttää vain kun siitä on apua, kun tiedät olevasi oikeassa JA kun sen ajaminen tuo hyötyjä..

Ap

Vierailija
54/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän en tosin tiennyt olevani kuinkakin oikeassa nyt, jos lesken asunto ei jääkään kokonaan aviovarallisuuden ulkopuolelle, mutta arvasinhan mä, että asianajaja hyödyttää. On vaikea käsittää näitä, jotka tappelevat oikeudessa hävitäkseen.

Ap

Vierailija
55/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mitään tasinkoa vainajan perillisen tarvitsekaan maksaa leskelle, vaan se otetaan kuolinpesän varoista.

Vierailija
56/56 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mitään tasinkoa vainajan perillisen tarvitsekaan maksaa leskelle, vaan se otetaan kuolinpesän varoista.

Otetaan tietysti, mutta kuolinpesän varat = isäni omaisuus, ei lesken. isäni varat tulevat hänen jälkeensä minulle. Ja kaikki, mikä menee pesästä leskelle, on perijöiltä pois. Sen takia perilliset koittavat tietnkin saada lesken tasingon niin pieneksi kuin se on mahdollista. Ei pidä antaa almuja edes leskille, jos he eivät ole kohdelleet perillisiä hyvin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme