Vihaan nenääni :(
Tekisi mieli leikkauttaa se, mutta kun niin monien nenäleikkausten tulokset näyttävät aivan kamalilta. Tämä kun on sellainen isosieraiminen leveä pottu, mikä ei ole mikään nätisti ja helposti korjattava ongelma.
Ärsyttää niin paljon omat geenit.
Kommentit (21)
Mene Englantiin, Koreaan tai USA:han leikkauttamaan. Joo, vaatii rahaa, mutta suurempi todennäköisyys saada hyvä tulos. Ei tarvitse sitten stressata, pilaako joku puoskari nenäsi.
Suomessa on niin vähän nenäleikkauspotilaita, ettei kirurgit vain voi olla yhtä hyviä kuin monet ulkomaalaiset. Kokemus puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mene hyvä nainen leikkauttaa nenäsi. Voit loppuelämäsi olla vihaamatta ulkonäköäsi. - M
Mitäs sitten kun lopputulos on ihan yhtä ruma tai jopa rumempi, mutta sen lisäksi vielä helkkarin kallis.
Vihaan myös nykyistä nenääni (vanhuusnenä), mutta ihoni arpeutuu niin helposti etten uskaltaisi leikata. :(
Saako leikkauksen julkisella?
Täällä toinen, tosin mulla taitaa olla dysmorfinen ruumiinkuvanhäiriö. Mutta en tiedä, itse pidän nenääni niin vastenmielisenä etten kehtaa edes hakea uutta työtä. Toiset myöntävät näkevänsä että nenä on vähän hassu tai vino. Eli en kuvittele tätä.Oikealta puolelta nenä on ok, vasemmalla aivan hirveä.
Puolisoni ei halua että leikkautan. Siksi olen unohtanut haaveet siitä. Olen myös ajatellut että jos saan lapsia niin en halua antaa heille mallia, mitä jos nenä periytyy. Silloin lapsi ajattelisi että hänenkin täytyy leikkauttaa omansa koska se on niin kamala.
Tsemppiä. Uskon et aika monella on joku kohta jota miettivät itsessään.
Mä teeen niin kun saan akun mooottorisahaan niin katkaisen sen ja pienennä sitä. Nuo plastikkakirurgit maksaaa niin vtusti.
Niin minäkin. Ex mies löi se vinoon ja hengittäminen nenän kautta ollut siitä lähtien hankalaa. Tuollainen leveä vino nenä. Ei ole rahaa leikkauttaa, muuten menisin välittömästi. Vihaan omaa kuvaa enemmän kun mitään. Ruma koko loppuelämä. Ehkä siksi olenko jäänyt yksin, nenäni kanssa.
Sama ongelma silmien kanssa ja näihin ei edes ole mitään leikkaus mahdollisuutta. Pikkuruiset syvällä päässä olevat siansilmät ja niin tummat ympärykset, ettei edes meikki auta tai jopa tekee kokonaisuudesta entistä kamalamman.
Mulla myös ihan pöljän näköinen nenä, mutta vielä tavalla jota ei voi oikein plastiikkakirurgiallakaan korjata kuten esim. vain liian ison tai leveän nenän. Mun nenäni on nimittäin luonnottoman lyhyt. Se näyttää sivuprofiilissa ihan kolmiomaiselta linnunnokalta, koska profiilikuvassa pituutta on normaalinenän verran mutta kasvojen ylös-alas-suunnassa nenä on koomisen ylhäällä ja lyhyt. Ja koska nenä on lyhyt nysä, välimatka huulista nenän alaosaan on todella pitkä, mikä tekee ihan apinan näköiseksi.
Oletko alkoholistien lapsi? Usein näissä tapauksissa nenä on pysty ja leveä, sekä muutama muukin kasvonpiirre kertoo vanhempien ölpän ottamisesta. Termi on nimeltään FAS. Pieni pää, pieni yläleuka, sileä ja ohut ylähuuli ja pienet, kapeat silmät.
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkoholistien lapsi? Usein näissä tapauksissa nenä on pysty ja leveä, sekä muutama muukin kasvonpiirre kertoo vanhempien ölpän ottamisesta. Termi on nimeltään FAS. Pieni pää, pieni yläleuka, sileä ja ohut ylähuuli ja pienet, kapeat silmät.
Sittenhän Suomessa on varmaan 50 prosentilla väestöstä FAS. Jos olet yhtään pitänyt silmiäsi auki, niin suurimmalla osalla ihmisistä on pienet silmät, lyhyehkö pysty nenä ja ohut ylähuuli. Ne nyt vain ovat tyypillisiä suomalaisia piirteitä, ei mikään merkki kehitys- tm. vammasta.
Ja tiedän kyllä, miltä FAS-lapset ja -aikuiset näyttävät.
Jotenkin inhottavaa tulla tällaiseen keskusteluun heittämään kommenttia FASista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös ihan pöljän näköinen nenä, mutta vielä tavalla jota ei voi oikein plastiikkakirurgiallakaan korjata kuten esim. vain liian ison tai leveän nenän. Mun nenäni on nimittäin luonnottoman lyhyt. Se näyttää sivuprofiilissa ihan kolmiomaiselta linnunnokalta, koska profiilikuvassa pituutta on normaalinenän verran mutta kasvojen ylös-alas-suunnassa nenä on koomisen ylhäällä ja lyhyt. Ja koska nenä on lyhyt nysä, välimatka huulista nenän alaosaan on todella pitkä, mikä tekee ihan apinan näköiseksi.
Kyllä nenään voi saada jonkin verran lisää pituutta, mutta se on vaikea leikkaus ja vaatii todella hyvää plastiikkakirurgia. Etelä-Koreassa varmaankin parhaat.
Suomessa tuo pitkä filtrum on kyllä aika yleinen piirre, lyhyet nenät myös. Miehilläkin.
Vihaan omaani myös. Se vaan on kuin jonkun peikon nenä. 😌
Leikkauttaisin sen heti, ellen itsekin epäilisi kauneusleikkausten tuloksia ja ellei se olisi niin kallista "lystiä".
Vierailija kirjoitti:
En, eikä ole noita muita piirteitä. Pääni on vain iso ja romuluinen kuten nenäkin. Nenä ei ole pysty, vaan suorahko, sekä korkea ja päästä myös paksu ja leveä. Jumalattoman isot sieraimet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Ex mies löi se vinoon ja hengittäminen nenän kautta ollut siitä lähtien hankalaa. Tuollainen leveä vino nenä. Ei ole rahaa leikkauttaa, muuten menisin välittömästi. Vihaan omaa kuvaa enemmän kun mitään. Ruma koko loppuelämä. Ehkä siksi olenko jäänyt yksin, nenäni kanssa.
Jos sulla on rakenteellisia sekä hengitysongelmia, voisit ehkä päästä kunnalliselle puolelle leikkaukseen. Kannattaa kysyä lääkäriltä ja pyytää lähetettä eteenpäin. Pääsisit huomattavasti halvemmalla kuin yksityisellä puolella.
Mutta yksin jääminen tuskin johtuu nenästä vaan huonosta itsetunnostasi ja exän aiheuttamista traumoista.
Minä taas vihaan nenääni, koska se on sellainen alaspäin kaartuva vähän kyömymäinen ”roomalainen” nenä. Olen koko elämäni halunnut söpön, pienen, suomalaistyyppisen perunanenän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nenään voi saada jonkin verran lisää pituutta, mutta se on vaikea leikkaus ja vaatii todella hyvää plastiikkakirurgia. Etelä-Koreassa varmaankin parhaat.
Suomessa tuo pitkä filtrum on kyllä aika yleinen piirre, lyhyet nenät myös. Miehilläkin.
Joo olen huomannut että on Suomessa tosi yleinen piirre. Eikä ole välttämättä edes kovin pahan näköinen jos se nenä on naisella sellainen siro vähän pysty hyppyrinenä, näyttää jotenkin söpön lapsenomaiselta. Vaikka toki klassisen kauniimpi on elegantti pidempi nenä + lyhyempi filtrum. Mutta kun mun nenä on terävä ja kolmiomainen (sekä edestä että sivulta katsoen terävä kolmio) niin on kyllä söpöys kaukana.
Olen kerran käynyt Suomessa plastiikkakirurgilla konsultaatiossa ongelman takia. Hän oli sitä mieltä että ainoa mitä voidaan tehdä on laittaa täytettä huuliin niin että huulen yläreuna tulee lähemmäs nenän alaosaa. Siihen en ryhtynyt, koska ajattelin että ankkahuulet + apinamainen pitkä filtrum on vielä kamalampi ilmestys kuin pelkkä pitkä filtrum. Kun ei minulla mitenkään kapeat huulet ole luonnostaankaan vaan enemmän pulleat. Täytyykin katsella noita ulkomaan leikkausvaihtoehtoja myös. Joskus googletin mutta löysin lähinnä sellaisista, joissa on pysty hyppyrinenä, ja itselläni ei ole ollenkaan niin.
Kasvakaa aikuisiksi. Luuletteko te, että kukaan teidän neniä kyttää. Tuollaiset epävarmuudet kannattaa jättää sinne teini-ikään.
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa aikuisiksi. Luuletteko te, että kukaan teidän neniä kyttää. Tuollaiset epävarmuudet kannattaa jättää sinne teini-ikään.
Teinitrollejahan nämä ovat. Eivät raukat edes tajua että kukaan täysipäinen ei ajattele tällaisia asioita.
Mene hyvä nainen leikkauttaa nenäsi. Voit loppuelämäsi olla vihaamatta ulkonäköäsi. - M