Onko millaiset mahdollisuudet saada vuokra-asunti, jos on luottotietomerkintä?
Tietysti riippuu varmasti paikkakunnasta. Onko Helsingistä ihan turha yrittää? Mitä jos kysyy yksityisiltä, vai kannattaako kokeilla jotain muuta reittiä? Syksyyn ei varmasti ainakaan kannata odottaa.
Kommentit (15)
Kunnon vakuudet, niin voisi onnistuakin. Missä nyt asut?
Ei ole helppoa. Varsinkin Helsingissä kysyntää on enemmän kuin tarjontaa, joten ennemmin otetaan luottotiedollinen kuin luottotiedoton. Tuurilla voi joku löytyä, joka huolii. Varaudu kuitenkin siihen, että todennäköisesti joudut maksamaan isommat takuut, jos satut asunnon saamaan.
Eipä siitä yrittämisestä haittaakaan ole. Syksyyn ei kannata odottaa, vaikka olisi luottotiedot kunnossakin. Opiskelijat kun tarvitsevat asuntoja niin on haastavaa saada asuntoa puhtainkaan luottotiedoin.
Y-säätiö (m2-asunnot) ei vaadi luottotietojen kunnossaoloa.
Muuta ulkomaille (esim viro, ruotsi), ei ne luottomerkinnät sinne seuraa ja sitten kämpänki
Yksityiseltä en saanut, mutta kehottivat hakemaan kaupungilta. Kaupungilta sain heti asunnon, mutta piti siinä muutama päivä venkslata kelan kanssa, että onnistui. Tämä tosin on pikkukaupunki E-Pohjanmaalla, ei Helsinki.
Itse ainakin vuokrasin asunnon nuorelle naiselle, joka itse oma-aloitteisesti kertoi luottotietojensa menneen nuorempana tehtyjen virheiden vuoksi.
Arvostin rehellisyyttä ja vuokrasin asunnon hänelle, vaikka muitakin tulijoita olisi ollut. Ajan kanssa näkee, teinkö oikean päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin vuokrasin asunnon nuorelle naiselle, joka itse oma-aloitteisesti kertoi luottotietojensa menneen nuorempana tehtyjen virheiden vuoksi.
Arvostin rehellisyyttä ja vuokrasin asunnon hänelle, vaikka muitakin tulijoita olisi ollut. Ajan kanssa näkee, teinkö oikean päätöksen.
Kaikkihan ne 'rehellisesti' kertoo heti alkuunsa et 'ei kai se haittaa kun ihan vähän vain pikkusen on luottotiedot menneet, mut aina ollaan vuokrat maksettu'
- häädön hankkiminen jos siinä vuokranmaksussa on ongelmia on niin hankalaa ja hidasta, että riskien minimoimiseksi en henk.kohtaisesti kyllä vuokraisi l.tietonsa menettäneelle.
Yksityiset varmaan hanakammin tarkistavat luottotietoja. Isompia firmoja ei yleensä kiinnosta.
Y-Säätiöltä saat kämpän. MUTTA jos muutat niiden kämppään niin yritä elää normaalisti, älä biletä keskellä viikkoa tai siirtele huonekaluja keskellä yöllä. Don't be that guy.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti tuon ilmoittaminen aiheuttaa sen ettei edes vastata, joten se siitä rehellisyyden arvostamisesta vuokraajien keskuudessa. Parempi vain että vuokranantajan kanssa sopii asiat ja hän itse tarkastaa luottotiedot, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti tuon ilmoittaminen aiheuttaa sen ettei edes vastata, joten se siitä rehellisyyden arvostamisesta vuokraajien keskuudessa. Parempi vain että vuokranantajan kanssa sopii asiat ja hän itse tarkastaa luottotiedot, jos siltä tuntuu.
Hyvin pienetkin luottotietomerkinnät vaikeuttavat asunnon saamista huomattavasti, monen nuoren miehen nuoruuden hölmöilyistä sakotetaan pitemmän kaavan kautta; nuori ei pääse aloittamaan elämäänsä, kun ei saa asuntoa, joten lopulta hän syrjäytyy äidin peräkammariin. Sitten nämä vuokranantajajat sättivät avlla, kun ei äidin nurkista edes nuoret pääse pois, jostain syystä eivät edes töihin halua mennä, ihmekkö tuo kun yhteiskunta tietoisesti syrjäyttää heidät.. t. Kokemuksella
Niin ja merkintä on res eli maksettu. Merkintä poistuu vuoden kuluttua. Ap