Timo Harakan johdolla tulossa tiemaksuja
https://www.is.fi/autot/art-2000006395566.html
Muutama viikko sitten eduskunnan Vaski-tietokantaan ilmestynyt liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakan (sd) vastaus kysymykseen kuuluu nyt seuraavasti:
”Pääministeri (Sanna) Marinin (sd) hallitusohjelman Osallistava ja osaava Suomi -sosiaalisesti, taloudellisesti ja ekologisesti kestävä yhteiskunta mukaan hallituskaudella valmistellaan hallitusohjelman otsikkoa toteuttavia liikenteen verotuksen uudistuksia. Hallitusohjelman mukaan säädetään laki, joka mahdollistaa kaupunkiseutujen liikenteen hallintaan tähtäävien ruuhkamaksujen käyttöönoton.
Helsinkiin tulee maksu maalaisille
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin turha autoilu loppuu. Lisäksi bensaverot ylös
Mikä sinä olet sanomaan mikä autoilu on turhaa ja mikä ei?
Eikö sitä voi pitää demokratiaa edistävänä asiana jos valtio antaa kunnille mahdollisuuden päättää ruuhkamaksuista? Silloin ihmiset voi paikallistasolla harkita mikä on heille parasta. Sehän on helsinkiläisten asia haluavatko kerätä ruuhkamaksuja kaupungissaan.
Mistä me maalaiset ruuhkamaksuja maksaisimme kun ei ole ruuhkiakaan? Hyvä jos kaksi autoa tulee vastaan 20 km matkalla kauppaan.
Eli taasko ulkomaalainen rekkaralli säästyy maksuilta? Entä muut ulkomaan autot? Ne kaikki Viroon rekatut autot, jotka välttävät muunkin Suomen verotuksen, useat laittomasti?
No onneksi tulee vaan hkiin. Nehän ne tämän hallituksen valtaankin ovat äänestäneet.
Ainakin me maksamme maalla jo nyt tiemaksuja. Rahat menevät yksityistien vuotuisiin hoito- ja perusparannuskuluihin. Meidän yksityistiellä maksun suuruus on kympeistä satasiin riippuen tien käytöstä.
Ostetaan mekin auto virosta. Tai liisataan auto aina muutamaksi kuukaudeksi
Onko tämä sama asia kuin tietullit? Jos on niin miksi on keksitty uusi nimi?
Tietullit on käytössä muuallakin ja hyvin toimivat. Ei ne ruuhkia estä, mutta se maksaa joka käyttää ja se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin me maksamme maalla jo nyt tiemaksuja. Rahat menevät yksityistien vuotuisiin hoito- ja perusparannuskuluihin. Meidän yksityistiellä maksun suuruus on kympeistä satasiin riippuen tien käytöstä.
No kenenkäs muun pitäisi _yksityistien_ hoidosta maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin turha autoilu loppuu. Lisäksi bensaverot ylös
Mikä sinä olet sanomaan mikä autoilu on turhaa ja mikä ei?
Kaikki yksityisautoilu on turhaa kehä kolmosen sisäpuolella.
Sen sisälle tulijoiden pitää jättää autot rakennettaviin maksullisiin jättiparkkitaloihin ja jatkettava siitä julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin me maksamme maalla jo nyt tiemaksuja. Rahat menevät yksityistien vuotuisiin hoito- ja perusparannuskuluihin. Meidän yksityistiellä maksun suuruus on kympeistä satasiin riippuen tien käytöstä.
No kenenkäs muun pitäisi _yksityistien_ hoidosta maksaa?
Yksityinen tie on aina myös yleisessä käytössä näille vapaamatkustajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin turha autoilu loppuu. Lisäksi bensaverot ylös
Mikä sinä olet sanomaan mikä autoilu on turhaa ja mikä ei?
Kaikki yksityisautoilu on turhaa kehä kolmosen sisäpuolella.
Sen sisälle tulijoiden pitää jättää autot rakennettaviin maksullisiin jättiparkkitaloihin ja jatkettava siitä julkisilla.
No nyt on paksua tuubaa!
Hyvä niin turha autoilu loppuu. Lisäksi bensaverot ylös