Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään ns. aikuisiällä lääkiksessä aloittanutta?

Vierailija
04.02.2020 |

Olen hakemassa tänä vuonna ensimmäistä kertaa lääkikseen. Olen ihan kohta kolmekymppinen ja aikaisempi tutkinto on terveysalalta. Pääsykokeisiin valmistautumisen aloitin kolme kuukautta sitten mutta on tässä kyllä hommaa!

Nykyäänhän pääsykoe perustuu lukion kemian, fysiikan ja biologian pitkään oppimäärään ja yo-kokeistakin saa pisteitä. Omista kirjoituksista on jo niin paljon aikaa että tuntuu, että olen ihan eri viivalla vasta lukiosta valmistuneiden kanssa ja alkaa epätoivo iskeä! Olisi pitänyt aloittaa koko urakka paljon aikaisemmin. Onko täälla ketään tai tunnetteko ketään joka olisi päässyt lääkikseen sisään aikuisiällä? Miten valmistauduit kokeeseen? Haitko monta kertaa? Onko vinkkejä muille hakijoille valmistautumiseen?

Lähinnä kiinnostaa, että onko koko homma ylipäätään mahdollista :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ole pääsykoe plus yo-koe valintaa. Vaan jompikumpi

Vierailija
2/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää ole pääsykoe plus yo-koe valintaa. Vaan jompikumpi

Totta, kirjoitin epäselvästi aloituksessa. Kuitenkin, yo-kokeesta ei ole hyötyä ellei ole ensikertalainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pääsi lääkikseen ehjä 5-6 vuotta sitten, oli silloin joku 43v. On nyt jo valmistunut ja töissä.

Vierailija
4/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kuullut, että lääkiksessä aloittaa joka vuosi vähän vanhempaakin porukkaa. Sinä olet kuitenkin vielä alle kolmekymppinen, joten et ole vielä erityisen vanha.

Vierailija
5/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri pääsi lääkikseen ehjä 5-6 vuotta sitten, oli silloin joku 43v. On nyt jo valmistunut ja töissä.

Tiedätkö miten hän elätti itsensä? Itseäni kiinnostaa aina tämä käytännön puoli eniten, koska opiskelut ovat aika luokkamuotoisia eikä kokoaikatöissä oikein pysty käymään. Muutkin voivat toki vastata.

Vierailija
6/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä siellä kuulemma vaikka kuinka paljon, jopa 50-vuotiaana aloittaneita löytyy.

Vierailija
7/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni pääsi ensimmäisellä yrityksellä lääkikseen ja oli tuolloin 37v.  Tseppiä sinulle :)

Vierailija
8/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miten hän elätti itsensä? Itseäni kiinnostaa aina tämä käytännön puoli eniten, koska opiskelut ovat aika luokkamuotoisia eikä kokoaikatöissä oikein pysty käymään. Muutkin voivat toki vastata.

Ja miten hoitui pääsykokeisiin opiskelu? Kävikö hän kursseille tms töiden ohessa?

Vierailija
9/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kälyni pääsi ensimmäisellä yrityksellä lääkikseen ja oli tuolloin 37v.  Tseppiä sinulle :)

Kiitos! :) Tiedätkö miten hän valmistautui pääsykokeeseen? -ap

Vierailija
10/10 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin ensiyrittämällä lääkikseen hoitajakiintiössä v. 90, olin 25-vuotias. Olin labrahoitajana osa-aikatöissä ja kävin fysiikan valmennuskurssilla, kemia oli tuttua jo lab.hoitajaopiskeluista. Meidän kurssilla oli nelikymppisiä hoitaja-taustaisia, ja edellisellä kurssilla oli 5-kymppisenä lääkikseen päässyt, hän erikoistuikin vielä psykiatriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi