Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prismojen lakko – ”Pilaa elämäni totaalisesti”

Vierailija
04.02.2020 |

"Prisman lakko pilaa elämäni totaalisesti. Prisma on ainoa kauppa, joka sijaitsee työmatkani varrella. Linja-autojen aikataulut tekevät muissa kaupoissa käynnin mahdottomaksi. Polkupyörä on rikki, eli ei käytettävissä. Joutuisin kävelemään työpäivän jälkeen toisen kaupan kautta kotiin yhteensä 5–6 kilometriä. Selkä ja jalka sen verran kipeät, että pitkän matkan kävely ei onnistu.

Joten lakkopäivinä minun olisi tultava kaupasta taksilla kotiin ja matkalle tulisi hintaa noin 15 euroa per päivä. Kiitos ei. Käytännössä on siis pakko ostaa ostokset etukäteen. Pitäkäähän huolta, ettei lakko kestä kahta päivää pidempään!"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/764cc7e2-5958-4337-97f8-d0bf87cb0d8c

Anteeksi mitä juuri luin? Miten ei osata ostaa ruokaa usealle päivälle etukäteen? Siis kyse on kahdesta päivästä! Miten tällainen ihminen selviää elämässä muuten?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

No onpa asiatonta.

Vierailija
22/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismaperheille tulee identiteettikriisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vain lakkoilijoillako on oikeus valittaa kuinka työssäkäynti tuhoaa koko elämänsä?

Oletko ymmärtänyt lakot hieman väärin? :D 

Vierailija
24/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ihan samaa, että eikö ihmiset osaa enää ostaa tavaroita kerralla vaikkapa kolmen päivän tarpeisiin. onko kaupassa pakko käydä joka päivä? Itse käyn 4 kertaa kuukaudessa kaupassa...

No mutku, emmä voi tietää mitä mä haluun syödä huomenna tai ylihuomenna. Jos mä en sit haluukkaan syödä niitä mitä ostin etukäteen lakon ajalle, niin sit ne ruuat menee ihan hukkaan ja joudun kuitenki menee taksilla kauppaan ja sit siinäkin menee taas rahaa hukkaan. Ja sit ku kukaan ei oo tota mun pyörääkään tullu korjaamaan vaikka puolikas syödyn suklaalevyn tarjosin vaivan palkaks, niin ei Prisma vaan voi olla kiinni ku elämä on ihan pilalla...

Vierailija
25/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ihan samaa, että eikö ihmiset osaa enää ostaa tavaroita kerralla vaikkapa kolmen päivän tarpeisiin. onko kaupassa pakko käydä joka päivä? Itse käyn 4 kertaa kuukaudessa kaupassa...

Tuskin bussilla?

Sinkulta onnistuu bussillakin. Pikkulapsiperheeltä ehkä ei, mutta siinä vaiheessa kun ne muksut jo on isompia, pystyvät kantamaan osansa.

Kotiinkuljetus on tietysti myös vaihtoehto, jos on paljon porukkaa joka pitää ruokkia.

Vierailija
26/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä yleistä mielipidettä muokataan. Eiköhän tuokin "asiakkaan" viesti ole naputeltu Kaupan alan työnantajaliiton pääkallopaikalta, tai S-ketjun pääkonttorilta.

Niin typerä kommentti että epäilisin enemmän työntekijäpuolta, tai sitten ihan vaan trolli.

Vierailija
27/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mahtavaa, että lakko vaikuttaa edes johonkin. Itselle ihan sama, olkoon vaan pari päivää kiinni. Jääkaappi on keksitty.

Vierailija
28/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli sympatiat, että ymmärrän että se voi olla hankalaa mennä toiseen kauppaan kauas mutta sitten näin että kyse on kahdesta päivästä! Mä ajattelin että nyt puhutaan jostain viikoista :'D

Kahden päivän ruuat joo saa haettua etukäteen, mitä ihmettä?

Ja jos ei mitään ole kaapissa, on nykyään vaikka huoltsikoilla ja kioskeissakin jotain pahimpaan tarpeeseen. Oletan että niitä on jossain työpaikan, asunnon, bussipysäkin jne lähellä? Tai pienemmät k marketit jne?

Hieman nyt kuulostaa uusavuttomalta.

Vierailija
29/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin kohdistaa lakot suomalaisten yhdessä omistamaan osuustoiminta. Onko ay liike unohtanut vasemmistolaisuuden, kun tukee saksalaista Lidliä joka maksaa voitostaan verot Saksaan. S ryhmä maksaa veronsa Suomeen ja siten hyödyttää meidän hyvinvointivaltiota.

Vierailija
30/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kuinkahan tämäkin ressukka olisi selvinnyt silloin, kun kaupat menivät lauantaina kiinni puolilta päivin ja avasivat taas maanantaiaamuna. Tai joulu- ja pääsiäispyhät, kun kaupat oli kiinni monta päivää yhteen menoon.

Vierailija
31/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa näin vaellusta harrastavana, kun 1-3 viikkoa voi mennä yhdellä rinkalla luonnossa ilman kontaktia sivistykseen. Ja rinkassa paljon muutakin kuin ruokaa.

Vierailija
32/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on suurperheen yksinhuoltaja.

Vierailija
33/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin tyhmällä on työpaikka? Jossain laitoksessa? Ei kai niissäkään ihan noin pimeitä ole?

Vierailija
34/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka kulkee linja-autolla ei taida suuria ostoksia kerralla kantaa. Täälläkin jos kysyy toisin sanoin niin tuo olisi ketjussa kaikille vastaajille ongelma, mutta helppo huudella kun kulkee itse autolla kaikkialle.

Vierailija
35/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tää lakko on tulossa jos tulee?

20.-21.2.

Vierailija
36/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vain lakkoilijoillako on oikeus valittaa kuinka työssäkäynti tuhoaa koko elämänsä?

Oletko ymmärtänyt lakot hieman väärin? :D 

"Olemme lakossa, koska työssäkäynti pilaa elämämme!" Erikoinen ajatelma lakkoilusta kyllä.

Vierailija
37/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka kulkee linja-autolla ei taida suuria ostoksia kerralla kantaa. Täälläkin jos kysyy toisin sanoin niin tuo olisi ketjussa kaikille vastaajille ongelma, mutta helppo huudella kun kulkee itse autolla kaikkialle.

Yksilökohtaista. Aikanaan 20+ vuotiaana avovaimon kanssa kävimme pari-kolme kertaa viikossa kaupassa. Oli aika vmäistä puuhaa, kun reppu selässä ja kauppakassit kädessä.

Vierailija
38/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappi. Pakastin. Ostoslista. Järki. Näillä pärjää jo pitkälle.

Vierailija
39/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän se elämä totaalisen pilalle, jos ruokaan tarvii omenaviinietikkaa mutta kaapissa on vain valkoviinietikkaa ja Prisma kiinni.

Vierailija
40/59 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin bussilla?

Kyllä. Bussilla. Mukana on pyörällinen matkalaukku ettei tarvitse kantaa raskaita kauppakasseja. Loppujen lopuksi tuollainenkaan kaupassakäynti ei vaadi kuin hiukan etukäteissuunnittelua ja eipä tule ostettua liiaksi roskaruokaa, kun tietää, että sen viemä tila on pois muilta ostoksilta. Meilläpäin lähin kauppa on 5 kilometrin päässä (-k-market väitti aikoinaan, että meidän alueen kaupassa ei ole asiakkaita, ihmeteltiin sitä kylällä, sillä kaupassa oli aina asiakkaita ja kauppias itse sanoi että koko ajan on tehty positiivista tulosta, mutta citymarket kai halusi, että asiakkaat siirtyy läheiseen cittariin. Me suutuimme siitä ettei k-kauppa kuuntele asiakkaitaan ja vaihdoimme asiakkaaksi prismaan), jokaisella bussivuorolla kulkee useita ihmisiä samanalaisella ostoskassityylillä.  Joskus tehdään naapurien kanssa kimppatilaus nettikaupasta ja sieltä tuovat sitten autolla ostokset kotiin, maksaa 9-15 euroa ja kun maksetaan kuljetus kimpassa, ei loppujen lopuksi tule montakaan euroa yhden talouden maksettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi