Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiky-tunnit ja viha ja katkeruus työnantajaa kohtaan

Vierailija
04.02.2020 |

Olen töissä kunnan terveysasemalla ja meidän työ ei mitenkään liity Suomen vientisektoriin. Kuitenkin meillekin tuli pakolla ne palkattomat kiky-tunnit. Työmme on jo valmiiksi todella kiireistä (hlöstöresurssia on ihan liian vähän suhteessa potilasmääriin) ja kuormittavaa, taukoja ei ehdi pitää, on pakko koko ajan ottaa ylimääräisiä potilaspuheluita, jäädä töiden jälkeen kirjaamaan kun työpäivän aikana ei enää ehdi kirjata kun käyntiajat on laitettu niin lyhyiksi, plussasaldoja ei koskaan ehdi pitää vapaana, väki on uupunutta ja stressaantunutta jne. Ja siihen päälle vielä puoli tuntia lisää palkatonta työaikaa joka viikko. Ja tuo puolituntinen tarkoittaa työnantajan mielestä joka viikko vähintään kolme potilaskontaktia lisää aiempaan.

Tämä kiky - p a s k a on ainakin minussa herättänyt suurta vihaa ja katkeruutta työnantajaa kohtaan. Ei meidän pomoja henkilöinä vaan Suomen työnantaja-sektoria kohtaan. En halua kikyn takia itse enää ollenkaan joustaa enkä venyä työnantajan eteen, ennen usein joustin ja suostuin tekemään extraa jos oli joku poikkeusjuttu jne. Mutta nyt ei voisi vähempää kiinnostaa, olen alkanut inhoamaan vain koko työtä.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki vihataan orjuuttajaa. Ihminen on sairas jos palvoo kiduttajaansa ja htväksikäyttäjäänsä.

Vierailija
2/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoitanut tuon kikyn aiheuttaman lisätyön niin, että olen ollut kolme päivää vuodessa "sairaana".

Ei harmita. Jos työnantaja vaan kiristää ja kiristää ihan kaikesta muustakin, niin en näe mitään syytä miksi minun vain pitäisi joustaa. Otan omani takaisin.

Ja olen kanssa kunnalla töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomot kuitenkin luulee ja odottaa, että väki joustaa kuten ennenkin. He vain sanoo, että joku 30 min ei saa vaikuttaa mihinkään ilmapiiriin. Ap

Vierailija
4/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikillehan ne tuli, ei vain teille.

Mutta niiden piti olla määräaikaiset.

Vierailija
5/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikillehan ne tuli, ei vain teille.

Mutta niiden piti olla määräaikaiset.

Joo tiedän, että ne tuli kaikille. Mutta niistä sanottiin silloin, että tulee siksi, että vienti pitää saada nousuun (eli Suomen bkt:tta halutaan kasvattaa vientiä lisäämällä). Siksi sanoin, että emme liity vientiin. Ap

Vierailija
6/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistien ay-osasto taas vinkumassa. Työntekijän ei ole pakko olla kelvottoman riistäjän palveluksessa, voi lähteä ihan vapaasti. Työnantaja taas ei pääse eroon kelvottomasta työntekijästä oikein millään.

Tai voi mennä kunnalle töihin, siellä ei ole orjuuttajia ja palkatkin ovat varmaan paremmat. Kun yrityksissä olevat työntekijjät ja yrittäjä maksavat veroja, niin on mahdollista olla kunnallakin töissä.

Vierailija
7/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunistien ay-osasto taas vinkumassa. Työntekijän ei ole pakko olla kelvottoman riistäjän palveluksessa, voi lähteä ihan vapaasti. Työnantaja taas ei pääse eroon kelvottomasta työntekijästä oikein millään.

Tai voi mennä kunnalle töihin, siellä ei ole orjuuttajia ja palkatkin ovat varmaan paremmat. Kun yrityksissä olevat työntekijjät ja yrittäjä maksavat veroja, niin on mahdollista olla kunnallakin töissä.

Luitko aloitustani? Siinä kirjoitin, että olen kunnalla töissä. 

Vierailija
8/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alallani liitto oli kirjannut nuo kikytunnit palkallisiksi. Työnantaja väitti, että ovat palkattomia ja tästä sain vääntää. Joutui lopulta uskomaan ja maksamaan palkan, mutta kyllä häntä harmitti, kun minä ainoana liittoon kuuluvana tuon asian tiesin ja toin muidenkin tietoon.

Meillä tehtiin kerran kuussa perjantaina tunti pidempään, jotta kikytunnit täyttyivät.

Totta kai perjantai, eihän kukaan haluaisi ajoissa kotiin työviikon jälkeen!

Onneksi pääsin viime vuoden lopulla työkyvyttömyyseläkkeelle, eipä tarvitse enää vaivata päätään kikyllä ja paikallisella sopimisella.

Vierailija
9/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle

Hallituksella on varaa sijoittaa satoja miljoonia euroja ilmastohumppaan mutta terveydenhuollosta vähennetään lomia ja lisätään kiky-tunteja. Kuulostaa ihan v...n epäreilulta.

Vierailija
10/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle

Hallituksella on varaa sijoittaa satoja miljoonia euroja ilmastohumppaan mutta terveydenhuollosta vähennetään lomia ja lisätään kiky-tunteja. Kuulostaa ihan v...n epäreilulta.

Jep. Tosin eri hallitukset noita puuhaa. Mutta silti. Ap

Vierailija
11/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös kunnalla töissä ja niin kauan kuin nämä helv...tin kikyt ovat voimassa, niin viikko sairauslomaa aina silloin tällöin. Helpottaa kummasti.

Vierailija
12/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä puolet tunnit sinne ja tänne ovat minulle yrittäjänä nii-iin kaukanen asia. En mitenkään osaa kuvitella, että laskuttaisin asiakkaitani puolen tunnin ylityksen perusteella. Juuri käytin yhteen työhön ylimääräiset kaksi päivää, että sain oman työni laadun varmistettua. Mutta mä oonkin pienituloinen yrittäjä enkä ehkä riittävän viisas ansaitsemaan paremmin.

Vierailija
13/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ikuisesti kiitollinen työnantajalleni. 

Ilman työnantajaani minulla ei olisi Asuntoa, ei purjevenettä, ei Volvoa. 

Eikä minulla ole Kikyjäkään, kun työsopimuksessa lukee vain, että työt hoidetaan. Ei sitovaa työaikaa.

Zinc

Vierailija
14/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä minulla ole Kikyjäkään, kun työsopimuksessa lukee vain, että työt hoidetaan. Ei sitovaa työaikaa.

Zinc

Sinulla on varmaan ihan ok palkka sitten. Minulla ei ole. Ap

Vierailija
15/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Sinulla on varmaan ihan ok palkka sitten. Minulla ei ole. Ap

Ymmärrän.

Zink

Vierailija
16/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis henkilökuntaa liian vähän? Tämähän sitä juuri helpottaa sitten. Jos kaikki tekisivät vaikka 2 tuntia pidempää päivää, niin helpottaisi oikein kunnolla.

Oletko miettinyt tätä ?

Zinc

Vierailija
17/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis henkilökuntaa liian vähän? Tämähän sitä juuri helpottaa sitten. Jos kaikki tekisivät vaikka 2 tuntia pidempää päivää, niin helpottaisi oikein kunnolla.

Oletko miettinyt tätä ?

Zinc

Kuule olen miettinyt. Meidän väki oli jo ennen kikyä niin uupunutta että ei meinannut jaksaa silloinkaan sen työmäärän alla. Miten vielä isompi työmäärä silloin jaksetaan tehdä? Ap

Vierailija
18/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on siis oikein loistava juttu ap:n kaltaisille paikoille, missä valitetaan, ettei keretä tekemään kaikkia töitä.

Nyt on aikaa ENEMMÄN tehdä ne työt!

Zinc

Vierailija
19/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainut hyvä asia olla tessittömällä alalla, meille ei tullut kikyjä. Tosin eipä tule koskaan palkankorotuksiakaan.

Vierailija
20/94 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi uupua 8 tunnin työpäivistä. Jos siis on perusterve. En käsitä.

Ymmärtäisin jos tekee 16 tai 20 tunnin työpäiviä, että vuoden parin päästä voi alkaa tuntemaan väsymystä.

Zinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi