Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14-vuotias tyttö raskaana.

lindeman
04.02.2020 |

Tarvitsen apua. Mun tytär on raskaana! Hän haluaa pitää vauvan ja poikaystävä ei aio kantaa vastuuta. Mitä teen?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä ainakaan aborttia. Varttuneeemmat naiset laistavat nykyisin lasten teosta mitä itsekkäimpiin ja typerämpiin tekosyihin vedoten. Nuoria ei saa arvostella kun toimivat fiksummin kuin vanhemmat naiset.

Vierailija
22/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt mitä teet? varaa aika gynekologille (itsellesi) ja pyydä kiireellinen lähete sterilisaatioon (itsellesi). Ilmiselvästi et ole osannut kasvattaa lastasi, ja sinun kannattaa varmistaa ettei edes vahingossa tule uusia lapsia sinulle. Sitten annat tyttösi synnyttää lapsensa, jos sen haluaa pitää ja pidät huolta, että edes tyttäresi osaa opetta lapselleen raskauden ehkäisyä ja housujen jalassa pitämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollinen ikä synnyttää.

Minun kotimaassa useimmat tekevät ensimmäisen lapsensa alle 16v

Suomi ei ole mikään kehitysmaa.

Vielä.

Suomi on länsieuroopan alikehittynein periferia.

Suomessa naisilla on varaa synnyttää vasta 45 vuotiaita.

Vierailija
24/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tässä pohdiskelin on 15-vuotias liian nuori syömään pillereitä... (Meidän teini seurustellut jo useamman kuukauden ja raskaus pelottaa minua. Seksiä ei ole ollut vielä, sen tiedän.) Mutta ehkä minun ei tarvitse pohdiskella enää...😬

Miksei kondomi käy?

Hormonien sotkeminen noin nuorena ei ole kovin hyvä juttu, ja onhan aina se veritulppariskikin.

Sairastan endoa ja lääkärin suositteli tytölle pillereitä, jos hällä kivuliaat kuukautiset. Ja hänellä on, olen silti pohtinut asiaa, että soittaako ehkäisyneuvolaan vaiko eikö

Minulla on ollut pillerit endon takia siitä asti kun olin 11v. Lääkäri silloin suositteli niiden aloittamista, koska kuulema hidastavat endon leviämistä ja näin suojaavat hedelmällisyyttä. Ja toki vähentävät kipuja ja säännöllistävät vuodot, jolloin voi aloittaa kipulääkityksen ajoissa ennen kipujen alkua. 

Vierailija
25/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomia käyttävistä pareista tulee vuodessa 15 sadasta parista raskaaksi. Ei kondomia ainoaksi ehkäisyksi teineille!

Eikä tule 😃

Varmuus on 98 %. Toki jälkiehkäisy pitää aina hakea jos rikkoutuu.

Kondomin pearlin indeksi on tosiaankin 10-15. Nuori ei ehkä ole kovin huolellinen. Rikkoutumista ei aina huomaa eikä jälkiehkäisy aina tehoa.

Vierailija
26/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta aborttiin. Kiittää sua sitten myöhemmin.

Vierailija
27/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on sinun lapsi, ja sinun kuuluu tukea ja auttaa siihen asti ainakin, että hän on 18. Se että hän on raskaana ja saa lapsen ei muuta mitenkään asiaa. Hän on edelleen alaikäinen, ja sinun vastuulla. Yhtä hyvin sinulla voisi olla kehitysvammainen tai muuten erityistarpeinen teini. Et sinä silloinkaan voisi miettiä, että missä asioissa autat, ja missä et.

Vierailija
28/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tässä pohdiskelin on 15-vuotias liian nuori syömään pillereitä... (Meidän teini seurustellut jo useamman kuukauden ja raskaus pelottaa minua. Seksiä ei ole ollut vielä, sen tiedän.) Mutta ehkä minun ei tarvitse pohdiskella enää...😬

Miksei kondomi käy?

Hormonien sotkeminen noin nuorena ei ole kovin hyvä juttu, ja onhan aina se veritulppariskikin.

Sairastan endoa ja lääkärin suositteli tytölle pillereitä, jos hällä kivuliaat kuukautiset. Ja hänellä on, olen silti pohtinut asiaa, että soittaako ehkäisyneuvolaan vaiko eikö

Pillereillä suojaat tytärtäsi paitsi tarpeettomilta poissaoloilta myös anemialta ja endometrioosilta. Yhdistelmäehkäisyn kanssa menkat voi pitää esim 4 kertaa vuodessa.

Kondomi on nuorilla oikeasti niin tehoton ehkäisyväline, että kahdessa vuodessa sadasta parista jo kolmella kymmenellä on raskaus alkanut. Kortsun lisäksi siksi aina joku muu ehkäisin!

Vierailija
29/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan päivänselvää, että 14-vuotiaana raskaaksi tuleva teini ei kykene huolehtimaan lapsesta. Eikä ole teinin vanhempien asia ryhtyä seuraavaakin sukupolvea elättämään ja kasvattamaan. Jos kerrotte, että olette teinin tukena mihin tämä päätyykin, annatte väärän signaalin ja teette karhunpalveluksen sekä teinille että itsellenne. Abortti on tuossa tilanteessa ainoa järkevä ja ajateltavissa oleva vaihtoehto. 

Vierailija
30/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kondomi käy?

Pillereillä suojaat tytärtäsi paitsi tarpeettomilta poissaoloilta myös anemialta ja endometrioosilta. Yhdistelmäehkäisyn kanssa menkat voi pitää esim 4 kertaa vuodessa.

Kondomi on nuorilla oikeasti niin tehoton ehkäisyväline, että kahdessa vuodessa sadasta parista jo kolmella kymmenellä on raskaus alkanut. Kortsun lisäksi siksi aina joku muu ehkäisin!

Ihan totta puhelet... Taidan varata ajan nyt sitten kuitenkin. Kiitos.

Vierailija
31/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaistyttö sai vakavan veritulpan pillereiden vuoksi, ei sentään kuollut mutta aivovaurio jäi.

Ei sitä nyt kenenkään pidä suositella nuorelle kertomatta riskejä. Myös rintasyöpäriski nousee pillerien käytöstä.

Vierailija
32/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsun ongelma on siinä kun ei käytetä oikein. Muuten kyllä hyvinkin varma kunhan noudattaa sääntöjä.

Vierailija
33/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei olla minu!

.T Ahmed

Vierailija
34/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa että voi jäädä äippälomalle peruskoulusta - eikä eläkkeelle!

Vierailija
35/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo geenivirhe pitäisi tutkia ennen kuin aloittaa e-pillerit.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/06b6f6ac-863b-4756-983a-ac2ff52…

Vierailija
36/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaistyttö sai vakavan veritulpan pillereiden vuoksi, ei sentään kuollut mutta aivovaurio jäi.

Ei sitä nyt kenenkään pidä suositella nuorelle kertomatta riskejä. Myös rintasyöpäriski nousee pillerien käytöstä.

Höpö höpö

Vierailija
37/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormoniehkäisy toimii oikein hyvin nimenomaan nuorilla naisilla. Ne on ne vanhat naiset, joiden pitää välttää hormoniehkäisyå (paitsi hormonikierukkaa). Tuossa yhdellä kommentoijalla mennyt tämä sekaisin.

Kyllä se toimii mutta riskit on nuorellakin. Jos pelkän seksin vuoksi haluaa niin pitäähän ne riskit hyväksyä sen hintana.

Vierailija
38/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pidetään, niin ehdota että sinä voit olla sen virallinen huoltaja.

Lapsesi saisi normaalin nuoruuden.

Vierailija
39/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Höpö höpö mihin? "Hormonaalista ehkäisyä käyttävillä tai hiljattain käyttäneillä naisilla on muihin verrattuna keskimäärin 20 prosenttia suurempi riski sairastua rintasyöpään. Riippuen ehkäisyn kestosta riski voi nousta miltei 40 prosenttia. Asia todettiin 1,8 miljoonaa ihmistä kattaneessa tanskalaistutkimuksessa"

Eli nuorena aloittaneilla suurempi riski jos käyttöä jatketaan.

Vierailija
40/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttavapiirissä kaksi keuhkoveritulpan e-pillereiden vuoksi saanutta. Kumpikin parikymppisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän