Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14-vuotias tyttö raskaana.

lindeman
04.02.2020 |

Tarvitsen apua. Mun tytär on raskaana! Hän haluaa pitää vauvan ja poikaystävä ei aio kantaa vastuuta. Mitä teen?

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä Leifiltä apua.

Vierailija
2/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nuori äidiksi. Olis edes 16-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät isäni toisen nimen?

Vierailija
4/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tässä pohdiskelin on 15-vuotias liian nuori syömään pillereitä... (Meidän teini seurustellut jo useamman kuukauden ja raskaus pelottaa minua. Seksiä ei ole ollut vielä, sen tiedän.) Mutta ehkä minun ei tarvitse pohdiskella enää...😬

Vierailija
5/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tue lastasi. Älä ainakaan painosta mihinkään. Kuuntele ja ole tukena. Auta kaikin mahdollisin tavoin, mutta tee lapselle selväksi että tuleva lapsi on hänen ja hän kantaa vastuun. Sinä autat, mutta et ole itsestäänselvä ja aina paikalla oleva lapsenvahti

Vierailija
6/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lindeman kirjoitti:

Mistä tiedät isäni toisen nimen?

Olen näkijä.

Vierailija
7/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tässä pohdiskelin on 15-vuotias liian nuori syömään pillereitä... (Meidän teini seurustellut jo useamman kuukauden ja raskaus pelottaa minua. Seksiä ei ole ollut vielä, sen tiedän.) Mutta ehkä minun ei tarvitse pohdiskella enää...😬

Miksei kondomi käy?

Hormonien sotkeminen noin nuorena ei ole kovin hyvä juttu, ja onhan aina se veritulppariskikin.

Vierailija
8/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollinen ikä synnyttää.

Minun kotimaassa useimmat tekevät ensimmäisen lapsensa alle 16v

Suomi ei ole mikään kehitysmaa.

Vielä.

Vierailija
9/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas...

Vierailija
10/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomia käyttävistä pareista tulee vuodessa 15 sadasta parista raskaaksi. Ei kondomia ainoaksi ehkäisyksi teineille!

Vierailija
11/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyttö aikoo elättää lapsen, miten käydä koulunsa yms? Älä missään nimessä lupaa elättää ja hoitaa lasta. Ja kun "panomiehestä" ei ole kantamaan vastuuta niin, niin yksin on tyttö jos moiseen päättää ryhtyä.

Vierailija
12/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. Kertakaikkiaan. Toivottavasti ei ole totta.

Mietin, että mitä tekisin oman tyttäreni kohdalla. En painostaisi aborttiin, enkä painostaisi pitämään lapsen, mutta pitkään kyllä keskusteltaisiin, että miten me pärjäisimme. Ja nimenomaan me, koska me olisimme tytön tukena kummassakin tapauksessa. Minä kyllä olettaisin, että se lapsen hoito jäisi osittain meille vanhemmille, mutta tytölle pitäisi tehdä selväksi, että biletykset ja ulkona hillumiset on loppu, että vauva tarvitsee äitiänsä.

Ei nuorella iällä saatu lapsi tarvitse olla maailmanloppu, mutta muuttaahan se koko elämän kulkusuunnan totaalisesti, kun äiti on itsekin lapsi. Joutuu aikuistumaan hyvin nopeaan tahtiin. Kuitenkaan ei aborttiin voi ketään minusta painostaakaan, vaikka se olisi kyllä se parempi vaihtoehto. Sen lapsen isän osallisuus olisi minusta kyllä aika samantekevää tuossa tilanteessa, ehkä mieluumminkin niin, että isä jäisi vaan paperille.

Haluaisin, että tyttö saa koulutuksen siitä lapsesta huolimatta, joten kyllä se meiltä vanhemmilta vaatisi todella paljon, kun ollaan muutenkin vanhoja vanhempia.

Vierailija
13/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti.

Vierailija
14/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomia käyttävistä pareista tulee vuodessa 15 sadasta parista raskaaksi. Ei kondomia ainoaksi ehkäisyksi teineille!

Eikä tule 😃

Varmuus on 98 %. Toki jälkiehkäisy pitää aina hakea jos rikkoutuu.

Vierailija
15/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kondomi käy?

Hormonien sotkeminen noin nuorena ei ole kovin hyvä juttu, ja onhan aina se veritulppariskikin.

Sairastan endoa ja lääkärin suositteli tytölle pillereitä, jos hällä kivuliaat kuukautiset. Ja hänellä on, olen silti pohtinut asiaa, että soittaako ehkäisyneuvolaan vaiko eikö

Vierailija
16/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän teinit tarvitse edes seksiä. Epäonnistunut äiti olet ap.

Ei sitä "tarvitse" aikuisetkaan. Tuikataan vain silloin kun tarkoitus siittää?

Vierailija
17/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ehkaisynetti.fi/fi/ehkaisymenetelmat/ehkaisymenetelmien-teh…

Tuolta löytyy ehkäisymenetelmien tehot.

Kondomi oikein käytettynä 98 prosentin ehkäisy ja normikäytössä 82 prosentin teho.

Vierailija
18/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoniehkäisy toimii oikein hyvin nimenomaan nuorilla naisilla. Ne on ne vanhat naiset, joiden pitää välttää hormoniehkäisyå (paitsi hormonikierukkaa). Tuossa yhdellä kommentoijalla mennyt tämä sekaisin.

Vierailija
19/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh ja vielä kerran HUHvtunHUH...

Vierailija
20/141 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormoniehkäisy toimii oikein hyvin nimenomaan nuorilla naisilla. Ne on ne vanhat naiset, joiden pitää välttää hormoniehkäisyå (paitsi hormonikierukkaa). Tuossa yhdellä kommentoijalla mennyt tämä sekaisin.

Juuri näin. Itse aloitin aikoinaan pillerit 15-vuotiaana, ja suurin osa kavereista melko nuorena myös. Mitään haittaa ei ainakaan itselleni tullut, päin vastoin. Ehkäisyn lisäksi sain pillereistä apua iho-ongelmiin. Urheiluharrastuksessa oli myös hyötyä siitä, että pillereillä voi tarvittaessa hieman säätää kuukautisten ajankohtaa esim. tärkeiden kisojen yli.

Söin pillereitä monta vuotta, ja ne lopetettuani tulin helposti raskaaksi, kun sen aika oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme