Kerätään tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIÄ TRENDISANOJA/SANONTOJA
Nämä nyt tulee ainakin mieleen: milleniaali tunteiden sanoittaminen rajapinta tulokulma
Kommentit (1313)
hipsuttaminen miesten tinderprofiileissa. Tarkoitetaanko hipelöimistä, lääppimistä, silittelyä, halailua vai jotain esileikkien muotoa?
Öyhötys, öyhöttää. Annan alapeukun aina kun näen nämä ilmaisut.
Nää sometähdet "päivittelee" elämäänsä. Minäkin päivittelen heidän turhanpäiväisiä postauksia.
Turistikohteiden vääntäminen englanniksi, kun alkuperäisiä/omakielisiä nimiäkin voisi käyttää:
"Siis me mennään tonne Tallinnan öyld thäyniin"
"Tääl on siis tää joku Helsinki Rock Church"
Sus! Tarkoittanee että jokin on suspicious
Kalenteroida
Kirjata
Kipuilla
Kaltoinkohtelu
Yhdenvertaisuus
Asiakasrajapinta
Tulokulma
"Igor" silloin kun toinen ei ole edes Igor mutta olet silti epäilty ja saat haukut sen vuoksi. Huokaus.
Kokemusasiantuntija!
Siis joku entinen alkoholisti, narkkari, luottotietonsa menettänyt, hiv-positiivinen tms. saa palkkaa siitä, että kertoo elämäntarinansa varoittavana esimerkkinä ja ammattinimeke on Kokemusasiantuntija.
Noheva. Mitigointitoimet. Uaaaaaa.....
Asiantuntija varoittaa. Syötkö munat kuorineen, ei kannattaisi.
Mitä kävi? Ja sitten toinen inhokkini: Kaikki hyvin, kaikki hyvin? Aaarrggghh...
Nimiäiset.
En tiedä millä termillä tuota tapahtumaa pitäisi paremmin kutsua, mutta tuo sana jostain syystä riipii korvakäytäviä joka kerta kun sen kuulen tai luen jossain.
En todellakaan jaksa kirjoittaa kaikkia hokemia mitä ihmiset, pääosin nimenomaan valtavirtaan kuuluvat, hokevat papukaijoina aina vuodesta toiseen. Mutta kuten joku jo tuolla alussa sanoikin, niin juurikin tuo kaiken kaikuna toistelu ja hokeminen ärsyttää ja raastaa korvia. Koko ajan hokemat ja sanaväännökset muuttuvat ja se myös on ihan oma huvituksensa, että aina edellisen kierroksen hokemia ja sanaväännöksiä haukutaan tälläisissä keskusteluissa ja vastaavasti käydään läpi mitkä uudet hokemat on niitä inhokkeja.
Itse olen todella herkkä kaikelle hokemiselle ja toistoille, välttelen kaikkea tuollaista niin paljon kuin vain voi. Siihen on helppojakin ratkaisuja, jotka tosin ei kaikille sovi.
Mutta yksin asuvalle lapsettomalle aikuiselle sopii oikein hyvin.
- Älä seuraa some-sisältöä jotka ärsyttää
- Älä seuraa iltapäivälehtiä/iltapäivälehtien "uutisia"
- Älä kuuntele radiota
- Julkisissa tiloissa liikkuessasi kuuntele omilla kuulokkeillasi mitä haluat
- Uskalla rohkeasti olla oma itsesi, jos et vielä täysin tiedä millainen oikeasti olet, ota selvää.
Ja tähän viitaten, sanoisin että valtaosa suomalaisista kun ei edes tiedä mitä kaikkia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia maailma on täynnä, oli kyse sitten pukeutumisesta, musiikista, sisustamisesta ja asumisesta, eri työmahdollisuuksista ja vapaa-ajan harrastuksista.
Yhä edelleen valtavirtalaiset puuskuttaa samaa kehäää kolmiona "töihin-kauppaan-kotiin" tai "kouluun-kauppaan-kotiin". Ja tällä tarkoitan että tuntuu kuin ihmiset ei edes tekesi juuri mitään järkevää, toki ei kaikkien kohdalla ole niin, mutta uskomattoman suuri enemmistö toimii näin.
Vaikka yhtä hyvin voisi vapaa-ajalla opiskella kaikkea kivaa, sivistää itseään.
Tai etsiä uusia mielenkiintoisia harrastusmahdollisuuksia niin liikunnasta kuin taiteestakin.
Jo sillä, että reippaasti irrottautuu näistä papukaija-massoista, niin pääsee ärsyttävistä hokemista ja sanaväännöksistä eroon.
Ja vaikka haluaisikin olla muiden ihmisten seurassa hokemista huolimatta, ei silti todellakaan tarvitse mennä itse siihen papukaijailuun mukaan.
Voi itse puhua täysin selväsanaisesti oikeaa äidinkieltä.
Kaiken tuon nykyisen sanavääntelyn seassa selkeän äidinkielen puhujat erottuvat todella hyvin edukseen.
Itse olen joskus saanut ihan jopa alentavia kommentteja, ns. "kehun" muodossa, kun keskustelun toiset osapuolet ihan aidosti ihmettelivät miten voin olla niin sivistynyt ja puhua niin hienosti, vaikka olenkin ihan kouluttamaton ja herranjestas, vieläpä lastenkodissa osan teini-iästäni viettänyt.
(Ja koska heti joku tekisi johtopäätöksiä, niin kouluttamattomuus johtuu fyysisistä sairauksista ja siitä että lapsena/nuorena koulunkäyntiä sabotoi aikuiset eikä mm. päästetty lukio-koulutusta tavoittelemaankaan vaikka olisin halunnut lapsesta saakka lukea ja pärjätä koulussa. Lastenkotiin taas pyysin ihan itse päästä, koska minua pahoinpideltiin kotona kirjanpitäjänä työskennelleen "mutsin" toimesta, hän oli narsisti joka piti kulisseja yllä mutta kotona oli todellinen hirviö. Kävi viikot töissä kyllä, heti perjantaina kiskoi 3 litran viinilaatikon plus siidereitä päälle. Itselleni ei ole juuri päihteet maistuneet.)
Mutta se tilanne, mistä sain "kehuja", silloin puhuin juuri näin, ihan tavallista suomea.
Totesin viileähköllä äänellä, että ihan peruskoulussa on äidinkieltä opetettu.
Eskaloitua, resurssit