Kerätään tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIÄ TRENDISANOJA/SANONTOJA
Nämä nyt tulee ainakin mieleen: milleniaali tunteiden sanoittaminen rajapinta tulokulma
Kommentit (1313)
Vierailija kirjoitti:
Yksi, joka minua ärsyttää: kun vihdoin voidaan ennustaa töllössä viikonlopun sään olevan hyvä, aurinkoinen, lämpötilan olevan sopiva niin tämä kehotus ULKOILLA tai siis HYVÄ/UPEA ULKOILUSÄÄ.
Ettäkö muuten ei ymmärretä lähteä ulos nauttimaan ilmoista? Istutaan tyhmänä pirtissä? Ihmetellään mitä tehdä?
Minua ärsyttää se, kun säätiedotuksessa sanotaan tammikuussa: "talvinen sää jatkuu". Ihme olisi jos ei jatkuis.
Tämä nyt ei ole mikään trendisana tai sanonta, vaan lähinnä vain ilmiö, jossa seuraavanlaisia ilmauksia on aletttu ylikäyttämään:
äärimmäinen, mieletön, tajuton, uskomaton, jne
Katsoin joku vuosi sitten Suomen kaunein koti -sarjaa ja meinasi mennä hermot kun KAIKKI oli vaan niin mielettömän upean äärimmäisen uskomatonta. Nämä sanat menettävät täysin merkityksensä tuollaisessa käytössä.
MÄ EN KESTÄ
TUKKA HYVIN KAIKKI HYVIN
KEHÄKOLMOSEN TUOLLA PUOLEN
FATTAPOTILAS
SOSIAALIPUMMI
SIDUKKA
ET SÄ TIEDÄ KUKA MÄ OON
JOUMÄN
KIMIFAIV
POSSE
YLÄFEMMA
MITÄ JÄTKÄ
KUIS HURISEE
SOITELLAA
Yksi, joka minua ärsyttää: kun vihdoin voidaan ennustaa töllössä viikonlopun sään olevan hyvä, aurinkoinen, lämpötilan olevan sopiva niin tämä kehotus ULKOILLA tai siis HYVÄ/UPEA ULKOILUSÄÄ.
Ettäkö muuten ei ymmärretä lähteä ulos nauttimaan ilmoista? Istutaan tyhmänä pirtissä? Ihmetellään mitä tehdä?
S n a. Aikuisille ihmisille.
Aikoinaan anopilla oli usein tapana soittaa, että nyt ulos kun on hieno ilma. Olimme lasten kanssa periaatteessa aina ulkona. Asuimme rivarissa, anoppi kerrostalossa.
Että varmasti uskalletaan ja tajutaan lähteä ulos, kun oikein anoppi käskee. Olin n 40-vuotias tuolloin enkä mitenkään yksinkertainen.
Gender reveal. Suomalaistenkin pitää nyt pitää partyt genderin ympärille.
Yks pariskunta tilasi kakun, jossa vihreä merkitsi sinistä. Sinistä ei muistaakseni saa käyttää, siinä on jotain atsovärejä.
Kumma kyllä - ei ilmapalloja ja niitä konfetteja.
Odotettiin luultavasti tyttöä, koska naamat hieman venähtivät vihreän sisuksen paljastuttua.
Suomalainen apinoi jenkkejä mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Maalittaminen
Erittäin tärkeä sana.
Maalittaminen joukkorikoksena saatava rikoslakiin.
Vierailija kirjoitti:
toksinen (miksei voi sanoa "myrkyllinen" tai ihan vaan "haitallinen"?)
jyrähti
eskaloituminen
isossa kuvassa (miksei voi sanoa "kokonaiskuvassa"?)
Juu tuo "isossa kuvassa" (big picture) on niin järkyttävää englannin kielen apinoimista että voi järkytys!
Jossakin Iltalehden tai Hesarin tv-arvostelussa toimittaja käytti ilmaisua ''en ihan osta tuota'', englannista siis suoraan tuo I don't buy it. En osta väitettä-lausetta näkee nykyään muutenkin usein, kuulostaa hölmöltä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole mikään trendisana tai sanonta, vaan lähinnä vain ilmiö, jossa seuraavanlaisia ilmauksia on aletttu ylikäyttämään:
äärimmäinen, mieletön, tajuton, uskomaton, jne
Katsoin joku vuosi sitten Suomen kaunein koti -sarjaa ja meinasi mennä hermot kun KAIKKI oli vaan niin mielettömän upean äärimmäisen uskomatonta. Nämä sanat menettävät täysin merkityksensä tuollaisessa käytössä.
Julia Thurén toistelee rahapodcastissaan koko ajan ''hei ihan mahtavaa''
Vierailija kirjoitti:
interseksuaalinen feminismi
Intersektionaalinen (eri alueita, tasoja jne. läpäisevä) sama on vielä pahempi sanamonsteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei pahemmin ärsytä yksittäiset sanat tai sanonnat, mutta asia jota inhoan, on sellainen työelämän tapa jossa kaikkien asioiden on kuulostettava mahdollisimman tehokkaalta, kansainväliseltä ja asiantuntevalta.
Jos esim. työpaikkailmoituksessa haetaan asiakaspalvelutyöntekijää vaikka kassalle, niin ilmoituksessa ei lue kassamyyjä, vaan ”dynaaminen vuorovaikutuksen ammattilainen”. Jos tarjolla on kesätyöpaikka puistoon ruohonleikkaajaksi, haetaan ”maisema-arkkitehdin assistenttiä”. Ja nämä ovat siis todellisia esimerkkejä, joihin on tullut törmättyä.
Eikös Subwayn työntekijätkin ole sandwich artisteja? :D
artisti maksaa
Sandwich viittaa myös seksiin.
Ketterä organisaatio, tunteiden sanoitus, innovatiivinen, tarina jonkin asian takana..voi vxxxu mitä skeidaa.
Sukupuolen määritteleminen lapsen synnyttyä! Kun se yleisemmin todetaan.