Kerätään tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIÄ TRENDISANOJA/SANONTOJA
Nämä nyt tulee ainakin mieleen: milleniaali tunteiden sanoittaminen rajapinta tulokulma
Kommentit (1313)
Kaikki englanninkielestä otetut sanat, vaikka suomenkielessä on jo siihen olemassa sana.
Esim. Frisbeegolf sanasto
En minä muista mitä mikäkin sana tarkoittaa
Onhan niitä rysty- ja kämmenheitot. Miksi vastineet? Ymmärrän erikseen kansainvälisissä mittelöissä ja silloinkin puhutaan vain englantia.
Esim.
Damage, resistanssi... eipä nyt muuta tule mieleen. Ja nämä nykypäivänä syntyneet suomalaiset englannin sanoista taipuneet sanat.
K-orona
Ei mistään muusta enää kuulekaan
Vierailija kirjoitti:
Tubettaja
Mä sanon tupettaja.
Vierailija kirjoitti:
"Tarjoile salaatin kanssa raikasta vettä"
Täytyykö se raikasta aina mainita erikseen? Kuka tarjoilee tunkkaista, vanhaa vettä noin muutenkaan?
Vedensäästelijät jotka laittaa hanasta vettä lasiin juoksuttamatta vettä ensin hetken.
Tää oli paha, kuulin radiossa kun suomenkielinen haastateltava käytti toistuvasti termiä "sustis" ihan pokkana.
Ilmeisesti siis lyhenne englanninkielisestä sanasta 'sustainability'.
Hubby, kuvaa aviomiestä
Bebe
Aijjumalautaaa 😖
Etenkin LinkedInissä nämä:
Resonoi ("klikkaa connect jos resonoi")
Huikea
Syttyminen ("sytytkö Leanista?")
"Kommentilla näkyvyyttä!"
Sparrailu!
"Ehditkö kohta vähän sparrailla tästä?"
"Sparrailin eilen myyntitiimissä näitä juttuja"
Ennen sparrailu tarkoitti jotain ihan muuta kuin leukojen louskutusta.
"kepeät mullat"
Kun joku julkkis kuolee, on iltapäivälehtien kommenttiketju täynnä tätä hokemaa.
Minun korviini sattuvat ainakin nämä sanat: Jäätävä, uusi normaali, kahden metrin yhteiskunta, panikoida, selättää (siis vaikka syöpä), tubettaa, minun korviini on kantautunut, mahtava, upea, tähti (siis joku tyyppi, joka ei ole paljon mitään erikoista tehnyt) onhan näitä.
Mitigoida, lokaatio, jalkauttaa strategia, agenda, SEO, proggis, positio, evidenssi... muutamia työpaikalla käytettyjä liialti viljeltyjä sanoja mainitakseni. Ja useimmille löytyy ihan pätevä suomenkielinen vastine!!
Jäätävä twiitti, jollekin jonkin takia.
Suurin osa ihmiskuntaa ei käytä Twitteriä. En minäkään. En edes Tinderiä. Isken naiset baaritiskillä ja hurmaan poikamaisella olemuksellani.
Ja sitten panen.
Jos tubettaa on ärsyttävä sana niin mikä sana korvaisi sen sanan, kun tehdään youtubeen videoita?
ottaa koppi kun puhutaan jostain asiasta.
maha-asukki
isimies
ketä sana joka on jostain kumman syystä korvannut suomenkielen KUKA sanan !! Tämä on kyllä ehdottomasti kaikista pahin. Kun kysytään niinkuin Suomessa kuuluu esim.Kuka meille tulee ? Sanotaan Ketä, arghhhhhhhhhhhhhhh, karseeta !
Äityliini
Paituliini
Koiruli
Deletoida
Breikata
"Hybridi" alkaa ikävästi löytää tiensä konsulttikieleen.