Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (620)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kaikki englanninkielestä otetut sanat, vaikka suomenkielessä on jo siihen olemassa sana.

Esim. Frisbeegolf sanasto

En minä muista mitä mikäkin sana tarkoittaa
Onhan niitä rysty- ja kämmenheitot. Miksi vastineet? Ymmärrän erikseen kansainvälisissä mittelöissä ja silloinkin puhutaan vain englantia.

Esim.

Damage, resistanssi... eipä nyt muuta tule mieleen. Ja nämä nykypäivänä syntyneet suomalaiset englannin sanoista taipuneet sanat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Tarjoile salaatin kanssa raikasta vettä"

Täytyykö se raikasta aina mainita erikseen? Kuka tarjoilee tunkkaista, vanhaa vettä noin muutenkaan?

Vedensäästelijät jotka laittaa hanasta vettä lasiin juoksuttamatta vettä ensin hetken. 

Vierailija

Tää oli paha, kuulin radiossa kun suomenkielinen haastateltava käytti toistuvasti termiä "sustis" ihan pokkana.

Ilmeisesti siis lyhenne englanninkielisestä sanasta 'sustainability'.

Vierailija

Sparrailu!

"Ehditkö kohta vähän sparrailla tästä?"
"Sparrailin eilen myyntitiimissä näitä juttuja"

Ennen sparrailu tarkoitti jotain ihan muuta kuin leukojen louskutusta.

Vierailija

Minun korviini sattuvat ainakin nämä sanat: Jäätävä, uusi normaali, kahden metrin yhteiskunta, panikoida, selättää (siis vaikka syöpä), tubettaa, minun korviini on kantautunut, mahtava, upea, tähti (siis joku tyyppi, joka ei ole paljon mitään erikoista tehnyt) onhan näitä. 

Jansku33

Mitigoida, lokaatio, jalkauttaa strategia, agenda, SEO, proggis, positio, evidenssi... muutamia työpaikalla käytettyjä liialti viljeltyjä sanoja mainitakseni. Ja useimmille löytyy ihan pätevä suomenkielinen vastine!!

Vierailija

Jäätävä twiitti, jollekin jonkin takia.
Suurin osa ihmiskuntaa ei käytä Twitteriä. En minäkään. En edes Tinderiä. Isken naiset baaritiskillä ja hurmaan poikamaisella olemuksellani.
Ja sitten panen.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat