Hampaiden heiluminen
Olen menossa hammaslääkärille mutta asia vaivaa niin kyselen jos olisi tietoa tai vertaistukea.
Olen kauhukseni huomannut juuri että etuhampaani heiluvat hieman. Mitään tulehdusta ei ole. Olen käynyt suuhygienistillä viimeksi pari viikkoa sitten ja saanut pelkkiä kehuja. Samoin kävin samoihin aikoihin hammaslääkärillä purentaongelmien vuoksi (epäili yöllistä hampaiden puremista). Voisiko nuo purenta-asiat aiheuttaa hampaiden löystymistä tms?
Kommentit (28)
Herätys ihminen! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä todellakaan voi tietää enempää hamåaista kuin hammaslääkäri, he opiskelevat intensiivisesti kuutisen vuotta.
Miksi edes kävisit kyselemässä jos tietäisit?Siis jos ne hammaslääkärit on ihmisiä siinä missä kuka tahansa on, niin miksei voisi tietää?
Jos lukee uusimmat julkaisut ja hallitsee kielet, niin kysyn vaan että miksi ei voisi tietää?
Eriasia on tehdä leikkauksia mutta kyllähän nyt kuka tahansa osaa lukea ja päätellä asioita.
Ootko vähän tyhmä?
Ei ne ole mitään älykköjä. Ne menee sun suuhun ja tekee hommat, mutta hommat kato voi tehdä monella tapaa. Hyvin tai huonosti.
Taidat itse olla hieman tyhmä tai sitten vain trollaat.
Kyllä täytyy tietää pään ja hampaiden anatomiasta aivan kaikki ja siihen päälle sairaudet, erinäiset toimenpiteet jne. jotta voi olla hammaslääkärinä.
Tuskin olet kirjakaupla lukenut hammas-alan julkaisuja ihan noin maallikkona?
monitoiminainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla heilu koska sielä oli tulehdus. Sitten harjasin ja lankasin aamuin illoin käyttäen kokonaisaikaa noin 45min päivässä. Loppui hampaiden alkava putoaminen.
Kun varaan ajan lääkärille, niin käyn vain kyselemässä asioita. En halua että mua sorkitaan. Kaksi kertaa aikuisiällä olen käynyt lääkärillä ihan ronkittavana ja tutkittavana (ovat yliarvostettuja).
Muutama hyvä tyyppi on tullut vastaan, joka sietää sitä että en täysin arvosta ammattikuntaa, vaan henkilöä.
Koska ammattitaito pitää osata näyttää. Eli se kallis hinta pitää todistaa.
Siksi kyselen aina ja en anna koskea. Katsoa saa ja tingin, koska ronkkimista ei harjoiteta vaan katselua ja kysymyksiin vastailua.
Mulla itsellä on sellainen hammaskalusto ettei se reikiinny koskaan jos hoidan sitä huolella.
Ruokavaliota rukattiin kuntoon ja ei koskettu (sai katsoa).
Sain myös hintaan alea kun oli vain kyselytunti ja katselu sekä ohjeistusta.
Sain 50% alen yksityiseltä. Väännin aika kovaa.
Yhden toisen lekurin kanssa vääntö meni huutamiseksi ja otti ilmeisesti ukon ylpeydelle, kun amis tulee ja tietää vähän enemmän hampaista kuin itse herra.
Noh, sivistyneenä poistuin kyllä paikalta ja lupasin mainostaa lähipiirille että ei kannata näyttäytyä ainakaan siellä.
Muutamia hyviäkin on näissä lääkäreissä. Hoitajat on aina ammattilaisia, sen olen havainnut.
Hampaiden hoito on ennaltaehkäisevää. Eli jos sä hoidat oman puolesi hyvin ja syöt oikein, niin et tarvitse edes lääkäriä.
Jos lääkäriä tarvitaan niin ollaan tehty jotain väärin.
Hampaat voi heilua ihan keripukissakin. Muista syödä runsaasti erilaisia kasviksia ja villivihanneksia suoraan luonnosta.
Et kyllä todellakaan voi tietää enempää hamåaista kuin hammaslääkäri, he opiskelevat intensiivisesti kuutisen vuotta.
Miksi edes kävisit kyselemässä jos tietäisit?Siinä vaiheessa kun mulla on ikää melkein viisikymmentä vuotta. Niin mulla on melkein peruskoulun opettajan pätevyyden ja monen muunkin alan pätevyydet ja perusasiat hallussa. On kato pitkä elämä oppia ja kiinnostua kaikesta.
Toki voisinhan minä myös turruttaa aivoni telvisioonkin tai muuhun turhanpäiväiseen.
Sitä pitää valmentaa omat lapset, kun ei opettajiinkaan voi luottaa. Pitää opiskella vapaa-ajalla lääketiedettä kun lääkäritkään ei osaa mitään.
Pitää osata ja olla renesanssi.
Kun ei huijareihin voi luottaa.
Minä jumalauta osaan nykyään (täysin kädetön ihminen rakentamisessa) rakentaa katon ja kunnostaa katon.
Osaan pistää vesijohdot ja sähkötyöt. Osaan vaikka mitä.
No, hei. Mulla on myös mustavyö karatessa ja kaikkee on tullu tehtyä elämän varrella.
Sulla on vähän liian kova luottamus noihin "ammattilaisiin".
Mähän oon kirjoittanut kirjankin ja seuraavaksi opettelen soittamaan pianoa.
Olenkin jo aloittanut oppitunnit lokakuussa.
Kato sä telkkaria niin opit.
Juu satun itse olemaan alalla ja en todellakaan ole viisikymppinen.
Kuten tuossa ylläkin todettu niin todella paljon saa opiskella jotta nämä asiat ovat hallussa, että erityinen mielenkiinto aiheeseen sinulla varmasti sitten on jos olet päntännyt ihan huviksesi ja tiedät niin paljon.
Ehkä kannattaisi hakea ihan lääkikseen niin nostaisit pian kovat liksat.
Herätys ihminen! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kävisit kyselemässä jos tietäisit?Siis jos ne hammaslääkärit on ihmisiä siinä missä kuka tahansa on, niin miksei voisi tietää?
Jos lukee uusimmat julkaisut ja hallitsee kielet, niin kysyn vaan että miksi ei voisi tietää?
Eriasia on tehdä leikkauksia mutta kyllähän nyt kuka tahansa osaa lukea ja päätellä asioita.
Ootko vähän tyhmä?
Ei ne ole mitään älykköjä. Ne menee sun suuhun ja tekee hommat, mutta hommat kato voi tehdä monella tapaa. Hyvin tai huonosti.
No kato sä melkein luokanopettajatrolli, sähän voisit sitten tehdä itselles vaikka avosydänleikkauksen, jos kerta telkusta ja netistä oppii ja oot noin fiksu. Häivy trollaamasta....
Vierailija kirjoitti:
Siis heiluuko ne tosi paljon? Vai miten?
No ei paljon mutta sen verran että tiedän etten kuvittele.
Pakko myöntää että itse olen kyllä luottanut alan ammattilaisiin. Olen tehnyt kaikkien ohjeistusten mukaisesti. Hoitanut viimeisen päälle ja käynyt säännöllisesti tarkistuksissa. Olen kyllä aika järkyttynyt, jos kaikesta siitä huolimatta mulla voi olla sellainen tulehdus, joka aiheuttaa hampaiden menettämisen nelikymppisenä. Ei sen näin pitäisi mennä!
monitoiminainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla heilu koska sielä oli tulehdus. Sitten harjasin ja lankasin aamuin illoin käyttäen kokonaisaikaa noin 45min päivässä. Loppui hampaiden alkava putoaminen.
Kun varaan ajan lääkärille, niin käyn vain kyselemässä asioita. En halua että mua sorkitaan. Kaksi kertaa aikuisiällä olen käynyt lääkärillä ihan ronkittavana ja tutkittavana (ovat yliarvostettuja).
Muutama hyvä tyyppi on tullut vastaan, joka sietää sitä että en täysin arvosta ammattikuntaa, vaan henkilöä.
Koska ammattitaito pitää osata näyttää. Eli se kallis hinta pitää todistaa.
Siksi kyselen aina ja en anna koskea. Katsoa saa ja tingin, koska ronkkimista ei harjoiteta vaan katselua ja kysymyksiin vastailua.
Mulla itsellä on sellainen hammaskalusto ettei se reikiinny koskaan jos hoidan sitä huolella.
Ruokavaliota rukattiin kuntoon ja ei koskettu (sai katsoa).
Sain myös hintaan alea kun oli vain kyselytunti ja katselu sekä ohjeistusta.
Sain 50% alen yksityiseltä. Väännin aika kovaa.
Yhden toisen lekurin kanssa vääntö meni huutamiseksi ja otti ilmeisesti ukon ylpeydelle, kun amis tulee ja tietää vähän enemmän hampaista kuin itse herra.
Noh, sivistyneenä poistuin kyllä paikalta ja lupasin mainostaa lähipiirille että ei kannata näyttäytyä ainakaan siellä.
Muutamia hyviäkin on näissä lääkäreissä. Hoitajat on aina ammattilaisia, sen olen havainnut.
Hampaiden hoito on ennaltaehkäisevää. Eli jos sä hoidat oman puolesi hyvin ja syöt oikein, niin et tarvitse edes lääkäriä.
Jos lääkäriä tarvitaan niin ollaan tehty jotain väärin.
Hampaat voi heilua ihan keripukissakin. Muista syödä runsaasti erilaisia kasviksia ja villivihanneksia suoraan luonnosta.
Miksi edes kävisit kyselemässä jos tietäisit?Siinä vaiheessa kun mulla on ikää melkein viisikymmentä vuotta. Niin mulla on melkein peruskoulun opettajan pätevyyden ja monen muunkin alan pätevyydet ja perusasiat hallussa. On kato pitkä elämä oppia ja kiinnostua kaikesta.
Toki voisinhan minä myös turruttaa aivoni telvisioonkin tai muuhun turhanpäiväiseen.
Sitä pitää valmentaa omat lapset, kun ei opettajiinkaan voi luottaa. Pitää opiskella vapaa-ajalla lääketiedettä kun lääkäritkään ei osaa mitään.
Pitää osata ja olla renesanssi.
Kun ei huijareihin voi luottaa.
Minä jumalauta osaan nykyään (täysin kädetön ihminen rakentamisessa) rakentaa katon ja kunnostaa katon.
Osaan pistää vesijohdot ja sähkötyöt. Osaan vaikka mitä.
No, hei. Mulla on myös mustavyö karatessa ja kaikkee on tullu tehtyä elämän varrella.
Sulla on vähän liian kova luottamus noihin "ammattilaisiin".
Mähän oon kirjoittanut kirjankin ja seuraavaksi opettelen soittamaan pianoa.
Olenkin jo aloittanut oppitunnit lokakuussa.
Kato sä telkkaria niin opit.
Sinulla kun on peruskoulun opettajan pätevyyskin ihan itseopiskelun kautta, niin opettelepa vielä kirjoittamaan oikein renessanssi. Sen kun vielä teet niin tuota uskomatonta laaja-alaista pätevyyttäsi ei enää epäile kukaan.
Nostan ja kerron (jos joku etsii tietoa) että ei ollut parodontiitti. Purentakisko aiheutti purennan muuttumista ja sitä kautta hampaiden hienoista heilumista. Ja ne heiluu edelleen vaikka kiskon heivasin. Erikoishammaslääkärille seuraavaksi.
Ap
Hyvä juttu että sait lopulta hoitoa!
Tarinasi on todella tärkeä että ihmiset havahtuvat.
Myös hinnoista pitäisi keskustella suhteessa yleiseen ostovoimaan.
Siis jos käy mieluummin yksityisellä!