Anoppi kävi sitten kyttäämässä meidän postit.
Oltiin pitkällä viikonloppu lomalla miehen kanssa ja lapsi oli anoppilassa hoidossa.
Lauantaina soittivat josko saisivat hakea lapsen luistimet meiltä ja annoin luvan hakea.
Anoppi oli kuitenkin mennyt lukossa olevaan työhuoneeseeni (avain samassa paikassa kuin varaston) ja kytännyt toimiston pöydällä olevat postit.
Pöydällä oli ollut ulosoton kirje minun nimellä (ei ole minusta kyse vaan työntekijästä) ja nyt valittaa että meidänkin pitäisi vähän katsoa miten rahaa käytämme.
Sanoin anopille että hänellä ei ole mitään asiaa sinne ja miksi meni. Hänen mukaansa kuulosti siltä että tietokone oli jäänyt päälle ja hän vain hyvää hyvyyttään päätti tarkistaa asian.
Nyt sitten puoli sukua kauhistelee meidän rahankäyttöämme ja olemme kuulemma eläneet yli varojemme yms. Mies yrittää selittää äidilleen että meillä ei ole rahahuolia mutta eihön se anopin päähän mene vaan hän ”tietää” että meillä ei ole ole varaa tälläiseen matkusteluun. Nyt on jo perinnölläkin uhattu että ei jätä kuulemma mitään jos emme ryhdistäydy.
No kuukauden päästä lähdemme kaukolomalle koko perheen kesken, ei olla vielä anopille ilmoitettu, varmaan repii pelihousunsa.
Ärsyttää koko tilanne ja varsinkin se että asia on pitänyt levittää pitkin koko sukua ja ei pidä edes paikkaansa.
Kommentit (86)
Tekeekö anopit koskaan tämän palstan mukaan mitään oikein?
Vierailija kirjoitti:
Toki. Mun anoppi harvemmin, valitettavasti.
En oleta anoppini olevan täydellinen. Mulle riittäisi, että hän olisi ihminen.
Aloituksesta käy ilmi sama käyttäytymismalli, kun mun anopilla. Ihan vaan luulin kuulevani, että tietokone on päällä tms muu tosi "uskottava" tekosyy, kun lähtee hölmöilemään. Kun hänen selitystään ei uskota, niin sitten loukkaannutaan verisesti. Ja toisekseen, toisen tietokoneeseen ei mennä koskemaan ilman lupaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina te vain jaksatte langeta näihin loputtomiin anoppiprovoihin. Sanan anoppi voisi kyllä laittaa jo banniin, on tää niin väsynyttä.
On se jännä, miten joidenkin mielestä kaikki aloitukset on provoja. Tässä jutussa ei ole mielestäni mitään mahdotonta. Jotkut ihmiset ovat uteliaita kyyliä ja juoruakkoja, uskoisin että joukkoon mahtuu myös anoppeja.
Luultavasti varsinkin. Lapsen puoliso on ehkä maailman epäilyttävin ihminen ja heidän urkkimisensa tosi kiehtovaa.
Meilläkin anoppi sekä omat vanhempani häpeilemättä pläräsivät postejamme läpi ja selailivat kalenteria, jossa koko perheen menemiset. Piti muistaa piilottaa kaikki yksityinen aina jos näitä tuli esim. lapsenvahdiksi.
Meillä sama tuo kalenterijuttu. Otan aina kalenterin pois seinästä kun tiedän että anoppi ja käly tulossa kylään. Uteliaana kytätään meidän menoja.
Meillä anoppi kans availi mun postia ja ei ymmärtänyt että niin ei tehdä. Mussahan se vika aina on kun jostakin asiasta sanon. Anoppihan haluaa vain hyvää.Onpa kummallista suhtautumista sukupolvien välillä.
Poikani kertoo omasta aloitteestaan omia ja perheensä menoja; kaverien synttäreitä, mökkiviikonloppuja, kylpyläreissuja, peli-iltoja jne. Anopin ei tarvi kalenterista luntata.
Olen vierailulla käydessä joskus aiemmin vilkaissut myös posteja, avattuja laskuja, joista eräpäivä mennyt, ja karhukin saattoi jo olla. Maksoin nämä pois. Nyt raha-asiat onneksi paremmalla tolalla. Ei tarvi anopin maksella rästejä, hyvää hyvyyttään. 😉
Ihan sama onko kyseessä oma lapsesi ja perintäkirje. Toisten laskuja ei avata ja makseta kysymättä ensin että sopiiko tämä.
Oma anoppinihan on tehnyt näin sillä erotuksella, että oli normaali lasku ja sitten unohti maksaa sen. Eli varasti postipinosta laskun mukaansa eikä maksanut. Mies sai sitten huomautuslaskun suoraan ja sitä ihmetteli kunnes selvisi.
Älkää koskeko toisten posteihin. Pitäisi tyhmemmänkin ymmärtää tämä.
Oi kuinka monta kertaa mä olen kuullut mun anopin suusta lauseen, mä haluan vain auttaa.
Tutkii meidän postit, avannut mun kirjeitä, tullut sisälle taloon kun ei ketään ole kotona, ollut mun kukkapenkkiä laittamassa( tulin töistä kotiin niin pillahdin itkuun kun katsoin keittiön ikkunasta ulos. Anoppi kuokan kanssa mun kukkapenkissä) ym. ym.
Tuli mieleen, että onko näitä hassusti käyttäytyviä anoppeja vain maaseudulla vai onko niitä kaupungeissakin?
Seuraavaksi jätät sinne anopille löydettäväksi väärennetyn lottolapun jossa on kaikki oikein.
Olettaen, että avaus ei ole provo, niin mitä tästä voisi keskustella? Anoppi teki väärin ja ap voi koittaa kertoa totuuden anopille sekä sukulaisille. Uskovat tai eivät usko.
Vierailija kirjoitti:
Olettaen, että avaus ei ole provo, niin mitä tästä voisi keskustella? Anoppi teki väärin ja ap voi koittaa kertoa totuuden anopille sekä sukulaisille. Uskovat tai eivät usko.
Mitenpä tuollaiselle voi jutella asiasta? Siis joka on niin pöljä, että näkee oikeudekseen käydä läpi toisen postia. Jotenkin en usko, että tämä on ap:n anopin ensimmäinen eikä ainut aivopieru aikojen saatossa.
Jos on anopeissa vikaa, niin kyllä ovat miniätkin sairasta porukkaa... Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Jos on anopeissa vikaa, niin kyllä ovat miniätkin sairasta porukkaa... Huh huh.
Ai kun eivät tykkää, kun anoppi käy kyyläämässä postit?
Suurin osa anopeista ja miniöistä on ihan normaaleja ihmisiä. Osa on täysin mahdottomia. Ei muuten naurata yhtään, kun tuollainen kauhutapaus sattuu kohdalle.
Sellainen juttu vaan, että jos valtuuttaa jonkun ihmisen käymään tyhjässä asunnossa ja asunnossa on postiluukku eikä -laatikkoa, niin ihan 100% salaisia ei omat postit silloin voi olla. Jos postia on kasa eteisen lattialla kun avaa oven, niin pakostikin niitä joutuu siirtelemään, pinoamaan siistimmin ym ja siinä kyllä väkisin tulee nähneeksi mitä postit ovat. Avata niitä ei tietysti saa silloinkaan. Tässä tapauksessa isoin ongelma ei ollutkaan suljetun kirjekuoren ulkopuolen näkeminen, vaan yrityksen toimistoon tunkeutuminen ja julkinen spekulointi kirjeen merkityksellä. (Plus lisäksi penkominen, jos kuori ei ollut toimistossa välittömästi nähtävillä.) Ap:lla on velvollisuuksia myös työntekijöitään kohtaan ja huolehtia siitä, että työntekijöiden henkilökohtaisia tietoja ei päädy ylimääräisille henkilöille. Firman toimiston avaimen jättäminen loman ajaksi talonvahdin saataville ei siis välttämättä ollut ihan se fiksuin veto, mutta anoppi kyllä silti ylitti melkoisesti rajoja tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopillasi on taatusti sama toivomus sinun suhteesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muukin kuin sana anoppi paljastaa tämän kyllä provoksi. Samalla tyylillä kirjoitettuja provoja on täällä hyvin paljon. Mutta jos tykkää ruokkia trollia, niin antakaa mennä vaan
Näitä kaheleita anoppeja on valitettavan paljon.
Toisaalta, en minäkään olisi näitä anoppi-ketjuja uskonut todeksi, ennen kuin oman anoppini tapasin.
Meitä miniöitä on myös moneen junaan, hyvin harva miniä näkee omaa osuuttaan, kun ikää tulee ja älyä toivottavasti lisää, huomaa ettei ole irsekään ollut aina niin ihana.
Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muukin kuin sana anoppi paljastaa tämän kyllä provoksi. Samalla tyylillä kirjoitettuja provoja on täällä hyvin paljon. Mutta jos tykkää ruokkia trollia, niin antakaa mennä vaan
Näitä kaheleita anoppeja on valitettavan paljon.
Toisaalta, en minäkään olisi näitä anoppi-ketjuja uskonut todeksi, ennen kuin oman anoppini tapasin.
Meitä miniöitä on myös moneen junaan, hyvin harva miniä näkee omaa osuuttaan, kun ikää tulee ja älyä toivottavasti lisää, huomaa ettei ole irsekään ollut aina niin ihana.
Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopillasi on taatusti sama toivomus sinun suhteesi!
Ei, vaan hän olettaa mun olevan palvelija / palvoja, siis hänen ylhäisen mahtavuutensa ihailija. Ja toki valmis olemaan hänen tahtonsa alainen, kuten koko maailman.
Teki kyllä jo ensimmäisellä tapaamisella hyvin selväksi, että olen epätoivottu lisä hänen poikansa elämässä, ei hän asiaa näin suunnitellut. Kauheeta, jos hänen ilmainen talkkarinsa saa elämäänsä muutakin sisältöä kuin äitinsä ja tämän palveleminen. Joo, eron partaalla ollaan oltu anopin takia.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen juttu vaan, että jos valtuuttaa jonkun ihmisen käymään tyhjässä asunnossa ja asunnossa on postiluukku eikä -laatikkoa, niin ihan 100% salaisia ei omat postit silloin voi olla. Jos postia on kasa eteisen lattialla kun avaa oven, niin pakostikin niitä joutuu siirtelemään, pinoamaan siistimmin ym ja siinä kyllä väkisin tulee nähneeksi mitä postit ovat. Avata niitä ei tietysti saa silloinkaan. Tässä tapauksessa isoin ongelma ei ollutkaan suljetun kirjekuoren ulkopuolen näkeminen, vaan yrityksen toimistoon tunkeutuminen ja julkinen spekulointi kirjeen merkityksellä. (Plus lisäksi penkominen, jos kuori ei ollut toimistossa välittömästi nähtävillä.) Ap:lla on velvollisuuksia myös työntekijöitään kohtaan ja huolehtia siitä, että työntekijöiden henkilökohtaisia tietoja ei päädy ylimääräisille henkilöille. Firman toimiston avaimen jättäminen loman ajaksi talonvahdin saataville ei siis välttämättä ollut ihan se fiksuin veto, mutta anoppi kyllä silti ylitti melkoisesti rajoja tässä.
Et sitten lukea osaa?
Kertoo vaan sitten koko suvulle, että miten ne asiat oikeasti on?
Vierailija kirjoitti:
Kertoo vaan sitten koko suvulle, että miten ne asiat oikeasti on?
Kannattaako? Mä en ainakaan lähde korjailemaan niitä typeryyksiä, mitä anoppi on meidän perheestä selostanut eteenpäin. Kyllä suku tietää, miten anopin juttuihin kannattaa suhtautua. Tai jos uskovat kaiken mitä tämä narsistinen haaskalintu satuilee, niin heidän häpeänsä, ei minun.
Pakko kertoa myös tuore anoppikokemus:
Asumme maalla ja lapset pitävät ulko-ovia lukitsematta, kun ovat kotona ja pihalla. Tulin töistä aikaisemmin kotiin, niin anoppi oli meillä "tuomassa lapsille pullaa" ja hän oli meidän työhuoneessa, oli ottanut lasku- ja tiliotekansion mappihyllystä ja lueskeli sitä!!!
Oli naurussa pitelemistä, kun seison jonkin aikaa huoneen ovella ennen kuin tervehdin. Anoppi oikein hätkähti ja alkoi änkyttää jotain. Kysyin sitten, että löytyykö mitään mielenkiintoista. Hän änkytti pullasta eikä katsonut silmiin, hiipi eteiseen ja lähti pois.
Kumpa tämäkin olisi vain keksittyä tarinaa, mutta kun ei ole.
Jos kirjoittaa tosissaan, tai ei halua jäädä kiinni provosta niin otsikkoa ei koskaan kannata muotoilla XX SITTEN... Täällä joku vakitrolli aloittaa aina provonsa niin. Ei ihme että uskottavuus on hieman huono.