Anoppi kävi sitten kyttäämässä meidän postit.
Oltiin pitkällä viikonloppu lomalla miehen kanssa ja lapsi oli anoppilassa hoidossa.
Lauantaina soittivat josko saisivat hakea lapsen luistimet meiltä ja annoin luvan hakea.
Anoppi oli kuitenkin mennyt lukossa olevaan työhuoneeseeni (avain samassa paikassa kuin varaston) ja kytännyt toimiston pöydällä olevat postit.
Pöydällä oli ollut ulosoton kirje minun nimellä (ei ole minusta kyse vaan työntekijästä) ja nyt valittaa että meidänkin pitäisi vähän katsoa miten rahaa käytämme.
Sanoin anopille että hänellä ei ole mitään asiaa sinne ja miksi meni. Hänen mukaansa kuulosti siltä että tietokone oli jäänyt päälle ja hän vain hyvää hyvyyttään päätti tarkistaa asian.
Nyt sitten puoli sukua kauhistelee meidän rahankäyttöämme ja olemme kuulemma eläneet yli varojemme yms. Mies yrittää selittää äidilleen että meillä ei ole rahahuolia mutta eihön se anopin päähän mene vaan hän ”tietää” että meillä ei ole ole varaa tälläiseen matkusteluun. Nyt on jo perinnölläkin uhattu että ei jätä kuulemma mitään jos emme ryhdistäydy.
No kuukauden päästä lähdemme kaukolomalle koko perheen kesken, ei olla vielä anopille ilmoitettu, varmaan repii pelihousunsa.
Ärsyttää koko tilanne ja varsinkin se että asia on pitänyt levittää pitkin koko sukua ja ei pidä edes paikkaansa.
Kommentit (86)
Anoppi hiihtää ja anoppi kalastaa, mutta miten sujuu anopilta rock'n roll?
En jättäisi tuollaiselle ihmiselle omaa lastani hoitoon. Luottamus olisi mennyt rikki, ja lapseni ei ole hoidossa ihmisillä joihin en luota.
Juoruileviin ja panetteleviin sukulaisiin myös laittaisin välit etäämmäksi. Sanoisin että meidän talousasioiden levittely ja repottelu on rikos - kuten onkin. Varsinkin kun ne on selvitetty lukemalla salaa posteja.
Ihan sama sikäli mitä tuollaiset ihmiset teidän taloudenpidosta ajattelevat. Nythän tiedätte etteivät he teidän luottamuksen arvoisia yksikään ole.
Vierailija kirjoitti:
Ulosoton kirje ei tule henkilön nimellä, kyllä se tulee firman nimellä. Kun siis kyse on työntekijästäsi.
Toiseksi opettele yhdyssanat, nämä tarinasi ovat ahdistavaa luettavaa virheiden takia.
Firman nimi voi olla se henkilön nimi
Vierailija kirjoitti:
Anoppi hiihtää ja anoppi kalastaa, mutta miten sujuu anopilta rock'n roll?
Sehän sujuu loistavasti.
T. 1950-luvulla syntynyt anoppi
Mitä hiivatin papereita teillä kaapit täynnä anopin penkoa ?
Mulla olisi penkottavaksi tarjolla pari perukirjaa, auton kauppakirja, eräs sähköyhtiön ilmoitus, testamentti ja pankin velkakirja. Todella innostavaa ja informatiivista ?
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi penkottavaksi tarjolla pari perukirjaa, auton kauppakirja, eräs sähköyhtiön ilmoitus, testamentti ja pankin velkakirja. Todella innostavaa ja informatiivista ?
"You have nothing to fear if you got nothing to hide", niinkö? Kenelläkään ei ole oikeutta tonkia toisten posteja, vaikka ne postit koostuisivat kokonaan jostain mainosroskasta. Ihmisillä on oikeus yksityisyyteen, ja aloittajan anopin kaltainen haaskalintu ei enää ikinä vahtisi lapsiani tai pääsisi kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on tällaisia papereita jotka eivät muille kuulu:
- asuntolainan velkakirjat
- autolainan velkakirja, mun työsuhdeauton sopimuspaperit
- talon peruskorjausremontin kustannus- ja rahoituslaskelmat
- tiliotteita (lasten)
- palkkatositteita (nämä tosin hävitysvuorossa seuraavaksi)
- perheen jäsenten sairaskertomuksia ja muita terveystietoja
- appiukon perunkirja
- miehen firman papereita (ovat lukollisessa kaapissa kyllä)
- satunnaisia paperilaskuja
- Luottokortit, passit, käteistä rahaa jonkin verran (samassa kaapissa miehen firman papereiden kanssa)
Mikään näistä ei ole sivullisten silmille kuuluvaa, joihin myös minun vanhemmat kuuluvat kuten myös miehen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Typerä ja turha kommentti. Jos on papereita niin on. Se, että sulla ei ole, ei tarkoita etteikö jollain toisella olisi.
Ap puhui yrityksestä, ja sellaisiin kertyy paperia valtavasti. Kuuden vuoden tositteet, kymmenen vuoden kirjanpito, sopimuksia sinne sun tänne, työsopimuksia ja työehtosopimuksia, lakipapereita, kaikenlaista muuta dokumenttia ja materiaalia toimialasta riippuen. Mulla on kotitoimistossa kolmisenkymmentä mapillista paperia ja työn alla olevia levällään ja pinoissa ympäri pöytiä.
Oman talouden papereitakin mulla on useampi mapillinen, koska tapanani on arkistoida kaikkea tarpeellista muutamaksi vuodeksi ihan hyvistä syistä. Esimerkiksi laskut, tiliotteet, vakuutuspaperit, veropaperit, erilaisia viranomaiskirjeitä, palkkalaskelmat jne. Usein tarvitsee penkoa menneen vuoden tai useamman vuoden papereita jotain laskelmia varten tai liitteeksi eri asiapapereihin ja aina on mukavaa voida tarkistaa sopimussisältöjä tai maksettuja maksuja yms.
Täyttä soopaa koko ap:n aloitus.
Porvoolaista legendaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi penkottavaksi tarjolla pari perukirjaa, auton kauppakirja, eräs sähköyhtiön ilmoitus, testamentti ja pankin velkakirja. Todella innostavaa ja informatiivista ?Meillä ainakin on tällaisia papereita jotka eivät muille kuulu:
- asuntolainan velkakirjat
- autolainan velkakirja, mun työsuhdeauton sopimuspaperit
- talon peruskorjausremontin kustannus- ja rahoituslaskelmat
- tiliotteita (lasten)
- palkkatositteita (nämä tosin hävitysvuorossa seuraavaksi)
- perheen jäsenten sairaskertomuksia ja muita terveystietoja
- appiukon perunkirja
- miehen firman papereita (ovat lukollisessa kaapissa kyllä)
- satunnaisia paperilaskuja
- Luottokortit, passit, käteistä rahaa jonkin verran (samassa kaapissa miehen firman papereiden kanssa)
Mikään näistä ei ole sivullisten silmille kuuluvaa, joihin myös minun vanhemmat kuuluvat kuten myös miehen äiti.
Listasta unohtui verotuspäätökset ja vakuutusyhtiön korvauspäätökset (sairauskuluvakuutus)
Vierailija kirjoitti:
No täytyy todeta, että mua kyllä kiinnostaisi ne perukirjat, niistähän näkee kaikki varat, velat, perilliset ja usein vielä aviopuolisonkin varat. En toki lukisi ilman lupaa vaikka olisi mahdollisuus.
Aina te vain jaksatte langeta näihin loputtomiin anoppiprovoihin. Sanan anoppi voisi kyllä laittaa jo banniin, on tää niin väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Aina te vain jaksatte langeta näihin loputtomiin anoppiprovoihin. Sanan anoppi voisi kyllä laittaa jo banniin, on tää niin väsynyttä.
On se jännä, miten joidenkin mielestä kaikki aloitukset on provoja. Tässä jutussa ei ole mielestäni mitään mahdotonta. Jotkut ihmiset ovat uteliaita kyyliä ja juoruakkoja, uskoisin että joukkoon mahtuu myös anoppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo vähän huolimatonta, että utelias pääsee käymään yrityksen postia läpi. Tästä nyt opiksi se, että kotitoimiston oveen oma lukko. Ei ole mitenkään liioiteltua.
Siinä on oma lukko. Avaimen jätin avainkaappiin koska kotona ei pitänyt olla ketään ja siellä on myös aina hälyt päällä. Ainoastaan oma lapsemme pystyy ottamaan hälyt pois (ja me etänä)
Ei ihan heti käynyt mielessä että Anoppi sinne menee kollamaan, onneksi ei tosiaan avannut.Ap
No nytpä tiedät että anoppi on niin utelias että näkee sen vaivan, että hakee talosta sopivan avaimen jotta pääsee lukittuun huoneeseen. Silloin ei riitä peruslukot ja avaimet avainkaapissa. Mistä hän muuten jäi kiinni? Sanoiko itse suoraan että on nähnyt tällaisen kirjeen? Meinaan on aika persoonahäiriöistä mennä _lukittuun_ huoneeseen "sulkemaan tietokonetta" ja sitten käydä huoneessa olevat postit (ja arvatenkin myös muut paperit ja laatikot). Kyllähän sen näkee oveltakin, onko tietokone päällä vai ei, ei se edellytä paperien läpikäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, miten joidenkin mielestä kaikki aloitukset on provoja. Tässä jutussa ei ole mielestäni mitään mahdotonta. Jotkut ihmiset ovat uteliaita kyyliä ja juoruakkoja, uskoisin että joukkoon mahtuu myös anoppeja.
Luultavasti varsinkin. Lapsen puoliso on ehkä maailman epäilyttävin ihminen ja heidän urkkimisensa tosi kiehtovaa.
Meilläkin anoppi sekä omat vanhempani häpeilemättä pläräsivät postejamme läpi ja selailivat kalenteria, jossa koko perheen menemiset. Piti muistaa piilottaa kaikki yksityinen aina jos näitä tuli esim. lapsenvahdiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosoton kirje ei tule henkilön nimellä, kyllä se tulee firman nimellä. Kun siis kyse on työntekijästäsi.
Toiseksi opettele yhdyssanat, nämä tarinasi ovat ahdistavaa luettavaa virheiden takia.Sä jaksat joka kerjuun jankata noita yhdyssana valituksiasi. Sanoit sen jo kerran, eikö se riitä?
Jos on toiminimi niin se yleensä on oma nimi.
Ulosotosta tulevassa kirjeessä on joka tapauksessa vastaanottajana Tmi Maija Marttila.
Yhdyssanavalitus on yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi opettele yhdyssanat, nämä tarinasi ovat ahdistavaa luettavaa virheiden takia.Firman nimi voi olla se henkilön nimi
Ulosotto lisää siihen nimeen joka tapauksessa sen Tmi. Halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti varsinkin. Lapsen puoliso on ehkä maailman epäilyttävin ihminen ja heidän urkkimisensa tosi kiehtovaa.
Meilläkin anoppi sekä omat vanhempani häpeilemättä pläräsivät postejamme läpi ja selailivat kalenteria, jossa koko perheen menemiset. Piti muistaa piilottaa kaikki yksityinen aina jos näitä tuli esim. lapsenvahdiksi.
Meillä sama tuo kalenterijuttu. Otan aina kalenterin pois seinästä kun tiedän että anoppi ja käly tulossa kylään. Uteliaana kytätään meidän menoja.
Meillä anoppi kans availi mun postia ja ei ymmärtänyt että niin ei tehdä. Mussahan se vika aina on kun jostakin asiasta sanon. Anoppihan haluaa vain hyvää.
Sä jaksat joka kerjuun jankata noita yhdyssana valituksiasi. Sanoit sen jo kerran, eikö se riitä?
Jos on toiminimi niin se yleensä on oma nimi.