Naapurit ajavat minut hulluksi
Olen aivan lopen väsynyt tähän tilanteeseen. Kärsin uniongelmista enkä pysty nukkumaan omassa kodissani edes arkena, kun yläkerran nuoret pitävät bileitä monesti useana päivänä viikossa aamutunneille asti. Muutto pois ei ole vielä mahdollinen, luultavasti ajankohtainen vasta myöhemmin keväällä. Olen joutunut usein soittamaan paikalle poliisit, viimeksi perjantai-lauantai-välisenä yönä. Nämä ihmiset ovat inhottavia, välinpitämättömiä ja häiriköivät tahallaan. He tietävät varmasti metelöinnin häiritsevän, mutta jatkavat silti. Poliisien käytyä saattavat olla hiljaa muutaman minuutin ja sitten aloittavat uudelleen. Meteli jatkuu usein aamuneljäänkin asti, siis myös arkena. Olen huomauttanut asiasta heille, viimeksi nyt viikonloppuna kävin poliisien lähdettyä itse oven takana. Sain haukut päälleni. Olen laittanut isännöitsijälle sähköpostia aikaisemmin mutta mitään vaikutusta sillä ei ollut. Voiko tässä tehdä enää yhtään mitään, onko minun pakko vain kestää oman terveyden ja hyvinvoinninkin uhalla siihen asti kunnes pääsen itse muuttamaan pois?
Kommentit (12)
Tekevät sinut hulluksi. "Ajaa hulluksi" on anglisismi.
Poliisit ihan joka metelöinnin aikana paikalle, vaikka useammin yössä. Isännöitsijälle jokaisesta poliisille soitosta ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Jos isännöitsijä ei saa tilanteeseen mitään muutosta, niin vaihtoon.
Oletko puhunut naapureiden kanssa. Kai ne muitakin häiritsee kuin sinua.
Pöivämäärät ja kellonajat ylös, kunnon yksityiskohtainen kirjelmä naapuruston allejåkirjoituksilla isännöistijälle, jonka velvollisuus on hoitaa porukalle varoitus.
En ole vielä puhunut muiden naapureiden kanssa mutta se on seuraava, mitä yritän. Olen jo tehnyt päätöksen muuttaa tästä pois mutta joudun useammastakin syystä odottamaan vielä arviolta ainakin huhtikuuhun asti ennen kuin muutto on mahdollinen. Viimeksi nyt viikonloppuna kun poliisit kävivät, kuulin keskustelun heidän ja naapureiden välillä ja poliisitkin sanoivat metelin kuuluvan alaovelle asti. Nuo naapurit asuvat siis kolmannessa kerroksessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tekevät sinut hulluksi. "Ajaa hulluksi" on anglisismi.
Kiitos korjauksesta, tämä olikin hyvin olennaista. Täytyy muistaa olla ensi kerralla tarkempi! Ap
Huudata itse musiikkia, kun makaavat krapuloissaan ja jyskytä samalla pattereita.
Vierailija kirjoitti:
Pöivämäärät ja kellonajat ylös, kunnon yksityiskohtainen kirjelmä naapuruston allejåkirjoituksilla isännöistijälle, jonka velvollisuus on hoitaa porukalle varoitus.
Ja siis kuten aloitukseen jo kirjoitin, olen kyllä sanonut asiasta kyseisille naapureille. Erään kerran olin parvekkeella haukkaamassa raitista ilmaa kun bilettivät asunnossaan ja kun siirtyivät mekkaloimaan parvekkeelleen, huomautin metelistä. Siihen joku nuori nainen vastasi kiukkuisena "no joojoo" ja meteli jatkui. Nyt viimeksi kun kävin ihan kasvotusten heidän ovellaan huomauttamassa metelistä, sain haukut niskaani. Nuori nainen joka asuu kyseisessä asunnossa käyttäytyi hyvin uhkaavasti ja aggressiivisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Poliisit ihan joka metelöinnin aikana paikalle, vaikka useammin yössä. Isännöitsijälle jokaisesta poliisille soitosta ilmoitus.
Välittävätkö noista ilmoituksista todella? Olen kuullut tapauksista joissa eivät ota vakavasti, kun ajattelevat kyseessä olevan vain kahden naapurin keskinäiset huonot välit. Pitääkö poliisien paikallaolo jotenkin todistaa vai riittääkö oma sana?
Meillä oli muutamia vuosia sitten naapuri, joka soitti musiikkia joka ikinen yö n. klo 2 asti. Valitettiin isännöitsijälle, mutta saatiin vastaus, että mitään ei voida tehdä, jos ei valitusta tule kolmelta eri naappurilta. Naapuri kuunteli musiikkia kuitenkin sen verran maltillisella äänenvoimakkuudella, ettei se kuulunut kuin ylä- ja alakertaan ja rappukäytävään (ei muita seinänaapureita kuin rappukäytävä). Eli ei auttanut muu kuin kärsiä. Onneksi oli lyhytaikainen asunto se.
Mutta pari vuotta muuttomme jälkeen tämä sama tyyppi muutti meidän silloisen asuntomme alakertaan. Vähän hirvitti, mutta asuivat siinä ehkä vuoden tai vähän yli, ja pitivät sinä aikana vain yhdet älämölöbileet.
Kolme naapuria voi tehdä valituksen, josta saa varoituksen ja kolmesta varoituksesta saa häädön. Näin ainakin tässä taloyhtiössä, mutta ymmärtääkseni tämä on laajemminkin käytössä.
Sinun ei tarvitse olla naapurillesi mukava. Menette isommalla joukolla valittamaan, kunnes juhlat hiljenevät. Tarpeeksi monta kertaa ja riittävän monta henkilöä. Käykää valittamassa myös päiväsaikaan edellisen päivän melusta, jokainen naapuri erikseen. Nikkarointi on hyvä harrastus, kun naapurilla on krapula ;)