Itkettää koska joudun muuttamaan töiden takia Hollantiin:(
Vaikuttaa rumalta ja ankealta narsistimaalta missä en viihtyisi. Mitä teen?
Kommentit (41)
Mistä sä sen tiedät.
Sano ittes irti niin ei tarvii lähtee.
Ihmisellä on vapaa tahto.
Hollanti ei ole ruma, ei ankea eikä narsistimaa. Helpottiko?
Se on lisäksi keskellä Eurooppaa joten sieltä pääsee äkkiä joka suuntaan.
Oikein mukava maa jossa kaikki puhuvat erinomaista englantia.
Euroopan paras ostovoima, mahtavat maisemat ja ystävälliset ihmiset. Muuttaisin Hollantiin vaikka samantien.
Vaihdetaanko? Ihana maa (okei, turismi on aika ajoin oikeasti lähes ongelma jos Amsterdamissa joudut asumaan), mutta muuten Hollanti ei ole kyllä yhtään ikävä. Junayhteydet hyvät jos tekee mieli lähteä kauemmas katselemaan naapurimaita ja äkkiä sieltä pääsee Suomeen jos alkaa kaduttaa. Monia hyviä puolia tuossa jo mainittu, lisäisin vielä hyvän ruuan - etenkin jos juustoista satut pitämään. Kieli on hankala, mutta puhuvat todella hyvää englantia.
Ja tällaiselle pitkälle ihmiselle siitäkin unelmamaa, että kerrankin vaatekaupoissa on nappiin osuva mitoitus! Oi, olen sulle niin kade..
Älä lähde, ei se pakollista ole.
Itse lähtisin erittäin mielelläni. Pääseehän sieltä pois.
Hipsteribloggaajat on sulle kateellisia.
Suomalaisena tunsin siellä oloni hyvin kotoisaksi samantien.
Vierailija kirjoitti:
Minä en. Siellä on nimittäin ihan "pikkuisen" vapaampi ilmapiiri kuin Suomessa. Enkä tarkoita vain niitä spesiaalikahviloita, jotka myöskin toki ovat hauska kuriositeetti.
Mikäli selviän hengissä eläkeikään, olen ajatellut muuttaa juurikin Hollantiin. Nykyisinkin lomailen siellä usein.
Ohis: luin hiljattain, että Hollanti muuttaa nimensa Alankomaiksi.
Ennenhän molempia on käytetty. Tämän jälkeen ei enää käytetä Hollantia.
Vierailija kirjoitti:
Euroopan paras ostovoima, mahtavat maisemat ja ystävälliset ihmiset. Muuttaisin Hollantiin vaikka samantien.
Kerran liikarehellisyys todella sai Kristan kupin nurin. Se tapahtui, kun Rutger oli kylässä Kristan luona Helsingissä ja ihmetteli keittiössä olleita muumimukeja, sillä tämä ei ollut koskaan kuullutkaan muumeista.
– Hän haukkui mukeja rumiksi ja tahtoi heittää ne roskiin, sillä hänen mielestään ne olivat vain mukeja, joissa oli rumia sarjakuvahahmojen kuvia. Hänen mielestään aikuiset eivät voineet juoda sellaisista mukeista.
Sijassasi lähtisin riemusta kiljuen.
Lettutieteen Vihtori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en. Siellä on nimittäin ihan "pikkuisen" vapaampi ilmapiiri kuin Suomessa. Enkä tarkoita vain niitä spesiaalikahviloita, jotka myöskin toki ovat hauska kuriositeetti.
Mikäli selviän hengissä eläkeikään, olen ajatellut muuttaa juurikin Hollantiin. Nykyisinkin lomailen siellä usein.
Toivottavasti eläke riittää.
Ilo pitkästä itkusta kun tutustut paikallisten Coffee shoppien antimiin.
Sinne voisi helpostikin muuttaa. Paljon on tuttuja Alankomaista ja Hollanista. Keski-euroopanmaista miellyttävin.
Yök, en viihtynyt. Aina harmaata ja ankeaa, lähiöt toistensa kopioita ja välissä ikuista peltoa. Ainut hyvä puoli on toimiva pyöräliikenne.
Vierailija kirjoitti:
Ilo pitkästä itkusta kun tutustut paikallisten Coffee shoppien antimiin.
Ne antimet on laillisia jo monessa muussakin maassa. Mm. meillä Kanadassa.
Vaihda työpaikkaa.