Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummon suhtautuminen lapsenlapseen muuttui, kun kuuli hedelmöityshoidoista

Vierailija
03.02.2020 |

Kuopuksemme sai alkunsa hedelmöityshoitojen avulla: jouduimme käyttämään lahjoitettuja siittiöitä, kun miehen omat olivat suoraan sanottuna surkeita. Esikoinen saatiin luomuna ja lapsilla on ikäeroa 7v. Paljastimme asian miehen sukulaisille joulupyhinä ohimennen ja silloin asia oli vain että ahaa, ok. Nyt mummon (anoppini) asenne on, että eihän lapsi edes ole hänelle sukua! Olen järkyttynyt ja pettynyt, vaikka toki anoppi on alusta saakka ollut hankala ihminen... Harmittaa, jos hän pilaa lasten sisarussuhteen alkamalla jättämällä kuopuksen vaille huomiota. Voiko tälle asialle mitään? Onko jotakin infokirjaa tai mitään, mikä voisi auttaa? Vinkkejä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo pitää paikkaansa, niin panisin miehen puhumaan vakavasti äitinsä kanssa. Anopin asenne ei ole hyväksyttävä, eikä tätä päivää. Antaisin hiukan aikaa,ja jos käytös ei ala muuttua, niin se on sitten mummoilu siltä puolen sukua siinä.

Kyllä minä ensijärkytyksen ymmärrän, mutta en kakaramaista toimintaa. Lapsi on lapsi, eikä hänen perimänsä asiaa muuta.

Eikä tuollaista toimintaa aleta hyssytellä ja hyväksyä siten, että aletaan suojella kivikautista ihmistä vaikenemalla asiasta! Juuri tuollaisten tyyppien takia PITÄÄ KERTOA mahdollisista lapsettomuushoidoista! Mikään ei ikinä muutu, jos ei ihmiset opi ymmärtämään, että lapsettomuushoidot ovat yleisiä ja tätä päivää.

Vierailija
22/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuisi kyllä isoäitinä kamalalta, jos oma lastenlapsi olisikin jotain täysin tunnistamatonta rotua ja selviäisi että syynä jonkin tuntemattoman hottentotin spegut, jotka on pipetillä/ruiskulla/truutalla asennettu pojan vaimon toosaan.

Kyllä luontoa pitäisi jollain tavalla kunnioittaa ja jättää lapset tekemättä ellei se luonnollisella tavalla onnistu.

Olisitte ottaneet koiran niinkuin mumma aikoinaan ehdotti, oltaisiin tältäkin häpeältä säästytty.

Äitis huutaa sua viemään roskia. Mene ipana muualle kirjoittamaan idi..tteja rasi.tiprovojasi sitten, kun olet tehnyt kotihommasi.

Kiitti ikäarvioinnista.

Viimeksi mua sanottiin boomeriksi, joten totuus taitaa olla jossain noiden välissä :-)

No ei ole. Minä en sinuna olisi mielissäni siitä, että kommenttisi ovat lapsellisia ja arvosi ja mielipiteesi kalkkiksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n virhe ei ollut, ett hän kertoi asiasta. Pitääkin kertoa ja tulipahan nyt kerralla selville, mistä aineksista anoppi on tehty.

Vaan virhe oli, että hän ei kertonut heti, jo hoitojen aikana. Olisi anopilla ollut paremmin aikaa koluta pääkoppansa järjestykseen ja opetella sivistyneempi tapa suhtautua asiaan.

Aika outoa, että vielä on ihmisiä, joille lapsettomuushoidot ovat noin outo asia. Minä olen päälle viisikymppinen, ja sain oman esikoiseni vuonna PAS:lla, ja hedelmöityshoidot olivat silloin jo aivan arkinen ja yleinen asia. Onko anoppi seniili kahdeksankymppinen horisko, vain mistä moinen asenne johtuu?

Vierailija
24/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sori, siis vuonna 2000.

24

Vierailija
25/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se lapsi ole anopille sukua.

Lapsi on anopin pojan lapsi, vaikka onkin jonkun muun siittiöistä saanut alkunsa.

Vierailija
26/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on anopin pojan lapsi, vaikka onkin jonkun muun siittiöistä saanut alkunsa.

Periaatteessa ottolapsi, sillä eihän sillä ole mitään tekemistä biologisen vanhemmuuden kanssa.

Juridisesti ehkä oma, mutta käytännössä jotain muuta sukua.

Vierailija
27/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukka ry:n lehdessä kerrottiin vastaavista kokemuksista kuin ap:lla. Yhdistyksellä on kuulemma vertaistoimintaa lahjasoluperheille (taisi olla nimellä Helminauha), mm. FB-ryhmä. Sieltä saa varmaan hyviä neuvoja samassa tilanteessa olevilta. Mulla ei ole asiaan omakohtaista kosketuspintaa, mutta en hetkeäkään usko, että isovanhempi voisi pilata sisarusten välit. Jos hän suosii räikeästi tai ilkeilee, voitte hyvin ottaa etäisyyttä. Mun olisi sitä paitsi esikoisena mahdotonta kuvitella haluavani mitään sellaiselta ihmiseltä, joka dissaa pikkusisarustani mistään syystä. Kun kyseessä on ap:n anoppi, voisiko mies keskustella äitinsä kanssa vakavasti? Hänhän kyseenalaistaa kommenteillaan poikansa isyyden.

Vierailija
28/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anopin asenne ei muutu, niin minä katkaisisin välit; ei hänen asenteensa varmaan sisarussuhteeseen suoraan vaikuta mutta minulle ei olisi ok, että anoppi kohtelee ja aavistaa lapsenlapsiaan eri tavoin.

Vierailija
29/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole anopin verisukulainen.

Vierailija
30/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti verisukulainen ole.

Vierailija
31/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eihän se ole sukua.

Juridinen täyssukulainen. Sinunkin kannattaa mieluummin adoptoida kuin siittää, ettei lapsi peri tyhjää päätäsi.

Juridisuus ei tee verisukulaisuutta.

Vierailija
32/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti verisukulainen ole.

Niin? Lapsi on hänen poikansa lapsi, jos sitä ei pidä omana sukulaisenaan, koska veri, niin sietää hävetä.

Vierailija
33/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä lapsenlapsenani mustaa poikaa, jonka tyttäreni ja mieheni adoptoi Kongosta.

Vierailija
34/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään pidä lapsenlapsenani mustaa poikaa, jonka tyttäreni ja mieheni adoptoi Kongosta.

Ennakoiva tekstinsyöttö, siis miehensä

Vierailija
35/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas lurittelee omiaan. Valehtelee minkä ehtii.

Vierailija
36/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa se poika sitä omanaan pitää jos haluaa. Anopille poika ei ole sukua.

Vierailija
37/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitäpäs miten jonkun pojanpoika ei olisi sukua hänelle?

Vierailija
38/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos totta, ei tosiaan tuollaista asiaa pitäisi kertoa muuta kuin lapselle itselleen (ei edes sisarukselle). Lapsi voi itse päättää täysikäisenä, kenelle kertoo.

Tuo on nimittäin asia,joka voi vaikuttaa todella paljon siihen, miten lapseen suhtaudutaan (oli reilua tai ei). Ja nythän sen jo tiedätte.

Sun logiikalla adoptiolapsilla ei ole mitään tsäänssiä tulla hyväksytyksi. Voi voi, ei saa vaan kertoa kenellekään, että piltti on Etiopiasta, eikä Savosta... ettei vaan ketään järkyty ja ala sitten purkaa ahdistustaan.

Mulla olisi anoppisuhde poikki heti ja välittömästi. Eikä siksi, että lapsi on saatu luovutussiittiöillä vaan siksi, että ilkeitä idi..tteja en päästä viattoman lapsen läheisyyteen,

Toivottavasti ap ja sinä olette provoja, ja huonoja sellaisia! Mitä helvettiä sillä on väliä, miten sukusolut on saatu, jos tuloksena on terve ja rakas lapsi ja lapsenlapsi? Pidän kaltaisiasi ihmisiä etanasta seuraavina älykkyydeltä ja tunnetaidoilta.

Ei saa pilkata etanaa!

Vierailija
39/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen on vain verisukulainen.

Olet täysin väärässä.

Wikipedia: "Samaan sukuun kuuluvilla henkilöillä on yhteisiä esivanhempia tai he ovat tulleet sukuun avioliiton tai adoption kautta."

Vierailija
40/42 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuisi kyllä isoäitinä kamalalta, jos oma lastenlapsi olisikin jotain täysin tunnistamatonta rotua ja selviäisi että syynä jonkin tuntemattoman hottentotin spegut, jotka on pipetillä/ruiskulla/truutalla asennettu pojan vaimon toosaan.

Kyllä luontoa pitäisi jollain tavalla kunnioittaa ja jättää lapset tekemättä ellei se luonnollisella tavalla onnistu.

Olisitte ottaneet koiran niinkuin mumma aikoinaan ehdotti, oltaisiin tältäkin häpeältä säästytty.

Jos sun pojallasi on heikot siittiöt, niin sehän voi johtua sinusta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän