Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen ongelma, vinkkejä otetaan vastaan

Vierailija
03.02.2020 |

Olen tarkan markan ihminen ja elänyt elämäni ilmeisesti suht fiksusti tämän suhteen.
Nyt ongelmani on se, että minulla on kuukausittain 200-300 € yimääräistä rahaa ja haluaisin sen sijoittaa järkevästi. Ongelmana on, etten voi rahaa sijoittaa "näkyvästi" mihinkään. Osakkeet, rahastot, pankkitalletus jne. on pois suljettuja vaihtoehtoja.

Tietyst rahat voisi käyttää lehtitilauksiin, vaatteisiin, kosmetiikkaan, sisustukseen, mutta ne ei ole minun luonteenlaadulle sopivia:) vaihtoehtoja. Lapsia minulla on, mutta en halua heillekkään kylvää rahaa, koska laiskistuvat vaan. Nyt tekevät sentään teinit jo pientä palkkatyötä omien kulujensa kattamiseksi opiskelujen ohessa. Mikä opettaa järkevää ajan ja rahankäyttöä.

Olen itse ajatellut sijoittavani rahat kultaan korujen muodossa. Onko järkevää? Arvo säilyy ja mahtuvat pieneen tilaan.... Ajattelin merkkikoruja, kuten Kalevala jne. Lisäksi voisin niitä joskus käyttää ja lapsille jäisivät perinnöksi, kun henki lähtee. Toisaalta, jos rahantarve tulee vastaa ne voisi myydä. Miltä kuulostaa?

Lyhennettyä työaikaa en ala tekemään, koska minulla on jo riittävästi vapaa-aikaa.....Olen kyllä miettinyt opiskelua vaikka harrastemielessä aikuiskoulutus rahalla niin ei olisi tätä ylimääräisen rahan ongelmaa...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee yksi oikein hyvä neuvo: maksa niillä rahoilla velkojasi.

Tai ehkä se ei olekaan kovin hyvä neuvo, sillä ilmeisesti velkasi eivät ole aivan laillisia,kun eivät ole ulosotossa. Tai sitten sinun tulosi ovat pimeitä, kun ulosotto ei pääse niihin käsiksi.

Vierailija
22/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos velkoja perää saataviaan oikeusteitse (kuten oletan asian olevan), voidaan kodistasi (ja pankkien tallelokeroista) ulosmitata kaikki ulosmitatattava ominaisuus. Kulta on helpointa viedä, ulosottajalle, rahan jälkeen, koska se ei ole henkilökohtaista omaisuutta vaan arvo-omaisuutta.

Maksa ne velat pois. Saat vielä sakot niiden päälle tällä menolla, ja oikeudenkäyntikulut. Sitten ei olekaan ylimääräisen rahan ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen velkojen maksamista ensin. Sitten voisit sijoittaa vaikka pitkäaikaistilitalletukseen, joka ei mielestäni näy verotuksessa ja tuototkin verotetaan nostettaessa ja tilitetään könttäsummana verottajalle joten eivät näy verotuksessasi. Kannattaa tarkastaa tuo asia vielä tiliä avatessa tai verottajalta. Toinen voisi sitten olla vapaaehtoinen eläkevakuutus tai säästöhenki-/sairaskuluvakuutus mutta niiden tuottojahan voit nostaa vasta eläkkeellä ja jos kuolet ennen kuin olet käyttänyt niitä niin perikunta saa pääomat ja kertyneet tuotot. Niitä verotetaan useimmiten ansio- tai pääomatuloina sitten kun tuottoa nostetaan. Itselläni vähän sama tilanne eli en halua että verotuksessa näkyy varani ja tuloni joten olen etsinyt vastaavanlaisia kohteita pitkäaikaissäästöille. Minulla ei ole syynä mikään hämärä tai ulosottovelat vaan työni, jossa joudun välillä olemaan tekemisissä rikollistenkin kanssa. 

Vierailija
24/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista opettaa lapsillesi jättivelan tekeminen ja sen jälkeinen velkojien pakoilu. Saatanan manne.

Vierailija
25/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennän nyt tilannetta, että velkojat ei ole perässä. Olen fiksusti hoitanut raha-asiat elämäni aikana, joten mistään tällaisesta ei ole kysymys. Velkaa minulla on, mutta kuukausittaiset lainanlyhennykset olen hoitanut asianmukaisesti. En ole edes lyhennysvapaata pyytänyt pankilta koskaan. 

Ehkä minä niitä kultaharkkoja alan keräilemään. Kullan arvo taitaa olla korkealla kyllä tällä hetkellä. Otan ideoita vastaan avoimin mielin. 

Ap

Vierailija
26/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkerahastot ei ole vaihtoehto. Lainojen nopeutettu lyhentäminen ei ole järkevää. On tosi pienet korot ja olen täysin velaton alle kymmenessä vuodessa. 

Haen nyt opiskelupaikkaa itselleni. Sijoitan siis rahaa itseeni hakeutumalla täydennyskoulutseen. Samalla saan mielen virkinettä ja aivot tykkää. Olen siis elänyt poikkeusoloissa useita vuosia ja kaikki energia meni selviytymiseen, enkä pystynyt järkevästi ajattelemaan kokonaisuutta.

En ole rikollinen tai ulosotossa. Tyhmä ja kiltti kyllä olen. Lisäksi lähipiirissä vaikuttaa persoonallisuushäiriöinen. 

Vierailija
27/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäilyttävältä. Olet velkaa, mutta velkojat eivät ole perässäsi? Outoa myös tuo halu piilottaa varasi. Ja minkä ikäiset lapset olet pistänyt kustantamaan opintonsa? Itse jouduin aikoinaan pärjämään hyvin nuorena ja se oli todella rankkaa ja johti lopulta lähes syrjäytymiseen, koska hyvä jos edes asumiseen, saati ruokaan oli rahaa. En toivoisi samaa lapsilleni.

Vierailija
28/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliseen tapaan velkaa, kuten muillakin omistusasujilla. Lapset on hyvin hoidettu ja huolehdittu. Itseasiassa heille soisin jäävänkin jonkinlaisen perinön, ellei sitten olosuhteet muutu huonompaan suuntaan. En halua käyttää säästöjä ja ylimääräisiä euroja humputukseen. Tietysti, jos henki lähtee yllätttäin tuo 10 000 käteisvara voi joutua muille, kuin perillisille. Voikohan jollakin konstilla jättää perillisille viestin, jonka he saisi, jos henki lähtisi yllättäin esim. henkirikos, onnettomuus jne. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän