Otteko saaneet sitruunoita siemenestä istuttamastanne sitruunapuusta?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta ostettu sitruunapuu on tehnyt hedelmää, mutta siemenestä istutettu 50-vuotias appelsiinipuu ei. :(
Miten olet saanut pysymään hengissä 50 v? Minulla eli keväästä syksyyn ja kupsahti sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut, mutta ei minulle se sato niin merkittävää ole, kun halvalla ja helpolla sitruunoita saa lähikaupasta. Mutta on kiva huonekasvi muutenkin. Nyt mulla on taas uusi sitruunapuun alku ja myös hevoskastanjan alku siemenestä tulossa kun sain joululahjaksi Lil Plot kasvatuspakkauksia parit. Hevoskastanja varmaan päätyy kesällä pihalle kasvamaan, sitruuna jää huonekasviksi.
Miten pölytys hoituu huonekasvilla? Tuotko mehiläisiä sisälle kukinta-aikaan?
Jotkut kasvit tarvitsevat toisen rinnalle, jotta edes pölyttyvät.
Kasvin voi siirtää ulo kun on tarpeeksi lämmintä, tai hoitaa pölytyksen esim. siveltimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta ostettu sitruunapuu on tehnyt hedelmää, mutta siemenestä istutettu 50-vuotias appelsiinipuu ei. :(
Miten olet saanut pysymään hengissä 50 v? Minulla eli keväästä syksyyn ja kupsahti sitten.
Puu on peritty ja ollut hyvin vähällä hoidolla ja ruukku vaihdettu ehkä kerran 10 vuodessa. :D Mutta ehkä siksi ei teekaan hedelmää? Komea on kyllä silti.
Minulla on myös itse siemenestä kasvatettu 10-vuotias sitruuna, ei ole tehnyt vielä edes kukkia. Kesät on ulkona varjonpuoleisella terassilla, talvella pudottaa lehdet, paitsi toissa talvena kun annoin koko ajan sille sitruslannoitetta. Se on lähes 2-metrinen, ja on mahdoton liikuteltava, lämpimässä sisätilassa on talvet. Nyt ajattelin antaa sille shokkihoitoa, ja jos ei auta niin saa syksyllä "unohtua" pakkaseen.🙄
Suunnitelmana on leikata sen latva ja oksat reilusti lyhyemmiksi, ja lisätä ruukkuun hapanta rodomultaa. On kuulema luonnostaan happaman paikan kasvi.
Vuoden annan armon aikaa. Katsotaan tuleeko hyötyä.
Meikkisivellin on viela parempi. :)