Kuinka paljon maksaisit ruokailuryhmästä?
Meidän ruokapöytä ja tuolit ovat tulleet tiensä päähän. Olemme miettineet uuden setin ostoa ja itselläni tekisi mieli ostaa artekin ruokailuryhmä. Hintaa tulisi n.3000e ja se hirvittää. Olettaisin kuitenkin tämän olevan lopun elämän sijoitus.
Mies taas mietti "merkitöntä" settiä, max 1000e.
Paljon itse olisit valmis maksamaan?
Kommentit (34)
Jo haluamani tuolit maksavat 1000 e, sopivaa pöytää ei ole tullut vastaan. Sanoisin, että pöytä saisi löytyä reilusti alle 1000 eurolla. Ei vaan huvittaisi laittaa paljoa rahaa ruokapöytään ja tuoleihin, joten mennään vielä tuolla perityllä setillä ja etsitään sopivaa.
Maksoin isosta massiivipuupöydästä 3000€. Tuolit 8 kpl 800€, niitä raaskii sitten vaihdella.
Minulla on Artekin ruokaryhmä. Artek on ajaton ja säilyttää arvonsa. Siinä on teille ruokapöytä loppuelämäksi. Ja mikäli haluatte vaihtaa, se kyllä säilyttää jälleenmyyntiarvon.
Jos teillä on mahdollisuus panostaa 3000 euroa, niin ostaisin kyllä Artekin. Saatte laatua, joka säilyttää arvonsa. Monet "merkittömät" ulkomaalaiset ruokaryhmät Askossa, Iskussa, Maskussa maksaa 1500-2500 euroa.
Omaan "tuhlasin" aikoinaan miltei tasan tarkkaan 2500 euroa. Ellei mitään katastrofaalista tapahdu, on viimeinen ruokaryhmä mikä meille hankittiin, ja jää kokolailla priimakuntoisena perinnöksi/myytäväksi lapselle kunhan meistä aika jättää. Kokopuinen pöytä ja pitkät penkit, suhteellisen helppo pitää kunnossa öljyämällä ne ajoittain. (Kaikki ei penkeistä tykkää, itse väsyin tuoleihin jotka "lojuivat" istujien jäljiltä pitkin keittiötä).
Vaikea sanoa. Meillä on 1000 e maksanut antiikkipöytä, joka luultavasti kestää vielä seuraavankin sukupolven. Tuolit onkin sitten kirppareilta, maksaneet 5-25 euroa.
Minun ruokailuryhmä kahdelle on tullut kustantamaan 50 snt, eli sen mitä pöytäliina maksoi kirpparilla.
Tuolit pelastin purkutalosta ja pöydän vaihdoin divarista antamastani muuttoavusta saamallani lampulla.
Tonnin max mutta meillä on koiria joten tuo menee 3 vuoden välein useimmiten vaihtoon.Loppuelämän sijoituksena 3000 ei kuulosta pahalta ja jälleenmyyntiarvo varmaan paremmpi kuin nimettömillä.
Jos Artek on sitä mitä varmasti haluat ja sopii sisustukseen muuten, ei hinta ole minusta niin mahdoton verrattuna huonekaluketjujen vaihtoehtoihin. Niitä voi ostaa myös käytettynä, jolloin hinta saattaa olla kutakuinkin sama kuin uuden halvemman ruokailuryhmän hinta.
Itse yritän nykyään hankkia käytettynä ihan kaiken mahdollisen - jopa vaatteet sukkia ja alusvaatteita lukuun ottamatta. Siksi katsastaisin ihan ensin kierrätys-Artekien tilanteen ennen kuin lähtisin ostamaan uusia.
500e-1000e sopiva. Askosta tai Iskulta.
Me ostettiin joitakin vuosia sittn Artekin pöytä 83 ja tuolit. Otettiin se sillä Vepsäläisen korottomalla maksulla (vähän kun puhelimet eli sai valita 12/ 24 / 36kk lyhennystä).
Tuntui kuin koko setti olis tullut melkein ilmaiseksi. Sillä osamaksujutulla oli joku nimikin, en tiedä onko enää olemassa.
Mä siis mielummin satsasin vähän enemmän kuin perus Isku Asko Ikea -sarjoihin. Ei ole harmittanut, pöytä pysynyt tosi hyvässä kunnossa, vaikka on kovassa käytössä ja sen päällä on remontoitu, askarreltu ja peruskäyttöä on siis päivittäin (lapsiperhe).
Kokonaishintaa tuli varmaan se lähemmäs 3000 tuolien kanssa. En olis varmaankaan halvemmalla päässyt suht laadukkaan pöytäryhmän kanssa ja Artekissa on hyvä jälleenmyyntihinta jos alkaa kyllästyttää. Yritin siis ensin ostaa käytettyinä, mutta totesin hintojen olevan ihan kohtuuttomia.
Ostettiin KodinAnttilasta muutama vuosi sitten, oisko ollut hintaa joku 500€ ja meillä oli aiemmin samasta paikasta ostetut siihen ihan sopivat tuolit, 8 kpl a'50€ eli sen verran suurinpiirtein voisin uhrata, (1000€).
ikeasta 2 tuolia ja pöytä oli viiden kympin verran, hyvin pärjänny nyt 10 vuotta, kertaakaan ei ole tarvinnut enemmän penkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Tonnin max mutta meillä on koiria joten tuo menee 3 vuoden välein useimmiten vaihtoon.Loppuelämän sijoituksena 3000 ei kuulosta pahalta ja jälleenmyyntiarvo varmaan paremmpi kuin nimettömillä.
Anteeksi, mutta miten koirat vaikuttaa ruokapöydän kuntoon? Kuseeko ne jaloille vai järsikö ne niitä?
Ostettiin sellainen. jossa on vain 1 jalka, maksoi muistaakseni 50 prosentin alessa tonnin paikkeilla. Tuolit on sellaiset läpinäkyvät, saattavat mennä joskus vaihtoon, mutta pöytä on hyvä ja helppo imuroida lattia sen yhden jalan ympäriltä.
Artekin kalusteilla on jälleenmyyntiarvo, toisin kuin Ikean, Sotkan yms. Itse metsästän juuri Artekin pöytää käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Artekin kalusteilla on jälleenmyyntiarvo, toisin kuin Ikean, Sotkan yms. Itse metsästän juuri Artekin pöytää käytettynä.
Jaa, mää sijoitan osakkeisiin.
Joku myi just Torissa valkoisen ison ruokapöydän ja 8 tuolia yhteishintaan 125 euroa. Tuo on se käypä summa, minkä itsekin haluaisin maksaa. Artekin tuotteista en tykkää. Ulkonäkö niissä tökkii. Ehkä sen takia, että jo lastentarhasta alkaen niitä on joutunut katsomaan julkisissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Joku myi just Torissa valkoisen ison ruokapöydän ja 8 tuolia yhteishintaan 125 euroa. Tuo on se käypä summa, minkä itsekin haluaisin maksaa. Artekin tuotteista en tykkää. Ulkonäkö niissä tökkii. Ehkä sen takia, että jo lastentarhasta alkaen niitä on joutunut katsomaan julkisissa tiloissa.
Artekin pöytiä ja tuoleja julkisissa tiloissa kun ne oikeasti kestää käyttöä ja aikaa.
Mutta kauneus on totta kai katsojan silmissä. Mun mielestä kotona olevat Artekin kalusteet eivät näytä samalta kuin jossain julkisessa tilassa. Yksinkertaisina sopivat tosi moneen paikkaan. Päiväkodista keittiön kautta fiinimpään desingkotiin.
4000-5000e. Ei me niitä kuitenkin joka vuosi ostetata ja ostettaisiin kerralla mieluisa ja hyvä.