Talent Suomi 2020
Saa nähdä tuleeko hienoja ja yllättäviä esiintyjiä. Vai onko suurinosa taas laulua tai tanssia. Kovasti on ainaki mainostettu!
Kommentit (701)
Oulun ilmakitaran soitossa esiintyjät matkivat yleensä jotain kuluisaa kitaristia. Siis samat eleet, liikkeet, ilmeet, soittimen käsittely. Musiikin ammattilaiset tunnistavat ilman ääntäkin, ketä esittää ja mitä biisiä. Mutta kisan tärkein pointti on siinä, että kisa julistaa rauhaa ja rakkautta maailmaan.
Mitä tulee talentiin niin esitykset olivat kivoja. Ei ehkä tasokkainta, mitä Suomesta löytyy, mutta älkää täällä lyökö maahan niitä, jotka esiintyvät. Esiintyjätkin ovat ihmisiä. Jos et tykännyt, voit hyvin olla viisaasti hiljaa sortumatta nimittelyyn ja ivaamiseen.
Se aiheuttaa sen, että takapuoleen kasvaa 35 kilon luu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää twerkkausjuttu oli aivan järkyttävää katsottavaa. Voiko tanssinopettajalla olla noin plösö kroppa?
Siis hirveä myötähäpeä - oli kuin joku surkea esileikki ton valtavan perän vatkaus...
Voi olla. Vrt tanssinopettaja Sutu Markkanen joka on ollut pyöreä aina.
Pyöreyden syykin on löytynyt geenitestissä. Hänellä on lihavuusgeeni.Lihavuusgeeni?? :D :D . Onko se sellainen joka pakottaa käden sipsipussiin ja karkkilaatikolle? :D
Onhan se nyt selvä asia, että Suomen kokoisen maan kilpailussa ei ole yhtä kova taso kuin USA:n. Suomessa on vähemmän porukkaa kuin monessa USA:n osavaltiossa yhteensä ja jos tänne haluttaisiin samantasoinen kilpailu, niin sen pitäisi olla vähintäänkin Talent EU tai Eurooppa. Ihan sama homma kuin miten urheilussakaan ei pienen maan omissa mestaruuskisoissa ole yhtä kova taso kuin olympialaisissa. No, kansallinen taso huomioidenkin näissä oli kyllä sellaisia, joita en olisi itse jatkoon päästänyt, kuten teinien tanssiryhmä ja ilmakitaristi, jota en liikkeidensä perusteella ensin edes meinannut tunnistaa kitaristiksi - kysyin mieheltä, että onko tuo ilmaharppu :) Ehkä en vaan oikein osaa arvioida tanssiin/liikkumiseen perustuvia esityksiä. Perunahepun taas olisin päästänyt jatkoon, onhan soittimen muovaaminen perunasta nyt oikeasti aikamoinen talentti. Koira oli myös taitava, mutta esityksessä ei oikein ollut juonta vaan temput olivat irrallisia, sellainen tiettyyn teemaan liittyvä esitys olisi ollut parempi.
Lihavuusgeeni vai oikea suolistobakteeri on syy lihomiseen/ lainana pysymiseen?
Prisma ohjelmassa ollut noista tietoa.
Mikä sitten syy onkin siihen, että toinen saa mättää mitä vaan ja kuinka paljon vaan , mutta ne ei kerry kroppaan. Toinen ei voi noin tehdä, jos haluaa pysyä hoikkana?
Luulen et jokaisella on ainakin yksi tuttu, jonka ei tarvii vahtia syömisiään. Minulla on useita.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että mammat sekoavat viimeisestä esityksestä. Pointsit sille naiselle rohkeudesta. Itse muuten ihailin hänen ja tyttärensä välistä yhteyttä, ei kannata todellakaan sääliä tytärtä, ihan selvästi mielettömän hyvä yhteys ja äiti-tytärsuhde ja ihanaa kun rohkea äiti opettaa tyttärenkin rohkeaksi ja itsevarmaksi naiseksi.
Miksi hän oli alushoususillaan ja mikä pahinta vaalean värisillä. Olisi edes mustat olleet kuten yläosakin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten syy onkin siihen, että toinen saa mättää mitä vaan ja kuinka paljon vaan , mutta ne ei kerry kroppaan. Toinen ei voi noin tehdä, jos haluaa pysyä hoikkana?
Luulen et jokaisella on ainakin yksi tuttu, jonka ei tarvii vahtia syömisiään. Minulla on useita.
He eivät varmaan mussuta huvikseen kaikenlaista. Vaan vain nälkäänsä.
Tyttö, joka lauloi oopperaa, lauloi upeasti. Harvalla kahdeksanvuotiaalla on noin kaunis ja vahva ääni. Hän oli jakson paras. Yleisö olisi voinut olla taputtamatta tahtia. Rauman Poikasoittokunnan kuviomarssi kärsii pienestä lavasta, ovat kyllä taitavia, ei ole helppoa soittaa ja liikkua samaan aikaan, varsinkin kun lavalla on noin iso porukka. Niiden päristelijöiden jatkoon pääsyä en ymmärtänyt. Esittivät videon, joka on voitu tehdä vaikka kuinka monella otolla. Ihan eri asia olla lavalla ja tehdä live-esitys, jossa on onnistuttava. Tuomareista Krista on ärsyttävä, minkä tiesin jo ennakkoon. Uotinen on huippu ja pelastaa paljon tässäkin ohjelmassa. Ernest Lawson ja HP Parviainen olivat positiivisia yllätyksiä. Leppilampi oli ihan hyvä, kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen et jokaisella on ainakin yksi tuttu, jonka ei tarvii vahtia syömisiään. Minulla on useita.He eivät varmaan mussuta huvikseen kaikenlaista. Vaan vain nälkäänsä.
Oletko ollut tämän Ässän jääkaapilla vahtimassa, mitä hän syö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on jotenki surullisen suomalaista.... Haukutaan suomalaisia ja pidetään ulkolaisia parempina. Haukutaan kaikki porukalla, ei mitään hyvää sanottavaa mistään.
Jotenkin niin suomalaista, huhhuh. 😂
"Ulkomaisia". Ei ulkolaisia, ihme sana.
Tuossa virkkeessä pitäisi sanoa esim. "ulkomaisia esiintyjiä" tai käyttää yksinkertaisesti substantiivia "ulkomaalainen". Ulkolainen-sanan virheellisyyden ymmärtää, kun ajattelee vastinparina sanaa "kotilainen".
Minä tykkäsin twerkkaajatanssijasta. Liikekieltä oli ilo katsella ja siitä huomasi kehon hallinnan.
Hänen kroppansa muoto kuului pakettiin eikä esitys olisi ollut yhtään parempi hoikemmalla kropalla tehtynä.
Voi kun osattais katsoa näitä ilon eikä myötähäpeän kautta. Jos te itse tuntisitte vastaavassa tilanteessa noloutta, niin se on teidän taakkanne. Älkää tyrkyttäkö sitä häpeämisen sanomaa ympäriinsä.
Oliko nainen, joka näkyi TVssä Veronikan kanssa, tämä Juliana Danilova, joka lauloi perjantaina Voice of Finlandissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on jotenki surullisen suomalaista.... Haukutaan suomalaisia ja pidetään ulkolaisia parempina. Haukutaan kaikki porukalla, ei mitään hyvää sanottavaa mistään.
Jotenkin niin suomalaista, huhhuh. 😂
"Ulkomaisia". Ei ulkolaisia, ihme sana.
Tuossa virkkeessä pitäisi sanoa esim. "ulkomaisia esiintyjiä" tai käyttää yksinkertaisesti substantiivia "ulkomaalainen". Ulkolainen-sanan virheellisyyden ymmärtää, kun ajattelee vastinparina sanaa "kotilainen".
Niin kuin 'ulkomaalainen' osoittautuu virheelliseksi sanaksi sillä että 'kotimaalaista' ei käytetä... eiku?
Vierailija kirjoitti:
Pitikö olla Mikkoleppilampi. Ohjelma on pilalla.
Mikko on kyllä teennäisin juontaja Suomessa. Ei jatkoon.
Mielestäni Talent-ohjelma on mahtava ja sitä on mukava katsoa, mutta nimenomaan se Usa-versio. En tiedä, olenko niin tottunut siihen, mutta en kyllä varmaankaan tule enää tätä Suomi Talentia katsomaan.
Toisaalta en tiedä mitä sanoa tästä Suomen Talentista, mutta tavallaan olisi paljon sanottavaa. Eli:
Mielestäni ohjelma olisi ollut paljon parempi, jos ketä tahansa ei olisi päästetty jatkoon. Joo, ei päästettykään kaikkia, mutta niin moni ilman mitään Talent-kykyä. Jos nyt otetaan vertailuksi USAn Talent, jossa saa oikeasti miettiä, kukahan joutuu nyt putoamaan (ohjelman edetessä) Nämä nyt olivat kaikki sellaisia, joita kuka tahansa voisi oppia kun riittävän kauan harjoittelee. Ei siis: uudenlaisia hahmoja, joita on aina kiva odottaa, oikeasti hyviä taikureita, tai vaikkapa hienoa ”stunttia”, jota kukaan ei olisi edes keksinyt tehdä.
En ala haukkumaan ketään, että soittipa huonosti yms, koska minä en ole sen alan ammattilainen, mutta mietin vaan, kuka jaksaa katsoa tuollaista jatkossa? Joo, hieno soitto ja - tanssiesitys ehkä nyt tämän kerran, ihan kuin jossain kevätjuhlassa, mutta en silti laittaisi jatkoon, koska näillä ei selvästikään ole mitään uutta sanomaa.
Ja - jos nyt ohjelman taso on tuo, ettei Suomesta oikeasti löydy tai halua tulla tuohon kisaamaan niin onko näitä sitten pakko järjestää? Kun ohjelman nimi nimenomaan on Talent, ei ”olet hyvä jossain joten pääset jatkoon”.
En tiedä, olenko niin tottunut USA-versioon, mutta itselle ainakin tämä oli pettymys (tai en tiedä, odotinko edes hyvää)
Rehellisesti sanottuna yllätyin, kun sanottiin, että viimeinen esiintyjä tulee. En odottanut, että ohjelma loppuu jo silloin eikä ole edes ollut oikein mitään ”leuat loksauttavaa viihdettä”, niin kuin mainostettiin.
Minusta outoa, että mainoksissa nähdyt esitykset on jo nähty (? korjatkaa jos olen väärässä), eivätkä ne olleet kummoisia eikä osa niistä edes päässyt jatkoon.
Ja sitten kisaamaan, kuka pääsee jatkoon. Yksin tanssija, oopperalaulaja, tanssiryhmä, soittokuoro ja mopopojat. Oikeasti nämä ehdokkaat ovat niin tylsiä, että tuntuu, ettei heillä ole mitään uutta sanottavaa.
En jaksa katsoa enää.
Mun mielestä ne balettiäijät oli ihania! Niiden olis pitänyt päästä jatkoon ❤️
Miksi, oi miksi yleisö alkaa aina taputtaa tahtia esityksille? Ymmärrän että halutaan kannustaa esiintyjää mutta se pilaa aina kokonaisuuden. Haluaisin keskittyä kuuntelemaan ja katsomaan esitystä mutta tolkuton takominen kuuluu koko ajan. Jos olisin jokin katsomovastaava tms sanoisin etukäteen että taputus vasta esitysten päätteeksi.
Aika laimeaa oli. Oopperatyttö oli ainoa, joka säväytti.
Mut eihän nää mollaajat ole oikeita suomalaisia, vaan joko näitä 'värillisiä' tyttöjä, jotka ihailee jenkkejä yli kaiken om mai gaadeineen ja haluaisi niiin olla itse amerikkalaisia (ei tuolla asenteella - mutta eihän ne sitä tajua, mikä on kieltämättä koomista) tai suomenruotsalaisia, jotka aina tietää paremmin ja joilla on se peruskauna kaikkea suomalaista kohtaan.