Menisitkö kihloihin 3 kk seurustelun jälkeen?
Olemme keski-ikäisiä, lapset tehty.
Minulla pitkä avioliitto takana, teini-ikäiset lapset vuoroviikoin.
Miehellä myös pitkä liitto ja jo aikuiset lapset, mutta välissä 3 vuoden suhde ja kihlaus..
Mies haluaa kihloihin kanssani, minäkin kyllä rakastamme toisiamme, mutta epäilyttää.
Asumme eri osoitteissa, eikä ole tarkoitus muuttaa yhteen vielä tässä vaiheessa.
Kommentit (32)
No en, ku noin vähän aikaa tunnettu ja ei edes asuta yhdessä. Ethän edes tiedä millainen toinen ihminen on, ennenkuin olet asunut hänen kanssaan saman katon alla.
En todellakaan, eihän sitä toista ihmistä edes tunne vielä.
En menisi. Naimisiinmeno muutenkin vaan rahan tuhlausta nykypäivänä. Voi sitä muutenkin olla yhdessä. Ja jos aivan pakko mennä niin ehkä 10 vuoden yhdessä plon jälkeen. Tutustukaa ihan rauhassa muutama vuosi. 3 kuukaudessa toista ei tunne vielä paljon yhtään
No en. Ettehän edes tunne kunnolla.
Kihlaus on lupaus avioliitosta. Oletteko menossa naimisiin, koskaan?
Voisin mennä. Eihän siinä mihinkään sitoudu.
Ei kihlaus mikään maailmanloppu ole, mut en menisi.
En menisi, mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä, etten ymmärrä kihloihin menon tarkoitusta. Sitähän voi olla parisuhteessa ja mennä myöhemmin vaikka naimisiin, jos siltä tuntuu. Eihän kihloissa olo tuo parisuhteeseen mitään muuta kuin sormuksen sormeen. Me esimerkiksi paukautettiin suoraan naimisiin parin vuoden yhdessäolon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kihloihin kevyin perustein pidä mennä, se kuitenki on lupaus avioliitosta.
Miksi kiire? Ettehän edes tunne kunnolla vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kihloihin kevyin perustein pidä mennä, se kuitenki on lupaus avioliitosta.
Ei minulle avioliittokaan merkitse muuta kuin perimysoikeutta. En ole koskaan ollut kihloissa, joten se voisi olla kiva.
Mä ensin muuttaisin yhteen ennen kihlaustakaan, niin pääsisi näkemään paremmin millainen toinen on.
Sit jos elämä sujuu hyvin, niin ei se naimisiin meno sitä kotiarkea luultavasti muuta.
Minä menin. 7kk jälkeen naimisiin ja raskaaksi. Joskus sen vain tietää, että suhde on se oikea ja kaikki menee täydellisesti nappiin. useamman vuoden olemme tässä olleet. Ikinä en ole katunut.
Menisin ja olen mennytkin. Tutustuttiin huhtikuun puolivälissä ja kihloihin heinäkuussa. Runsas 3 kk. Paljon riippuu seurustelun tiiviydestä. Ja voihan kihlauksen purkaa. Yhdessä pian 15 vuotta. Naimisiin mentiin 6 v päästä. Minulla toinen kerta, miehellä kolmas. Nyt en tiedä, ollaanko loppuikä yhdessä, mutta toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En menisi, mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä, etten ymmärrä kihloihin menon tarkoitusta. Sitähän voi olla parisuhteessa ja mennä myöhemmin vaikka naimisiin, jos siltä tuntuu. Eihän kihloissa olo tuo parisuhteeseen mitään muuta kuin sormuksen sormeen. Me esimerkiksi paukautettiin suoraan naimisiin parin vuoden yhdessäolon jälkeen.
Paitsi että olitte kihloissa siitä hetkestä lähtien kun sovitte että menette naimisiin. Naimisiin on mahdotonta mennä olematta kihloissa sitä ennen :D
Me muutettiin yhteen seuraavana päivänä ensi tapaamisesta. Kihloihin mentiin kun seurustelua takana 6kk. Siitä parin kuukauden päästä mentiin naimisiin.
En.