Minusta tuntuu että puhelimeni kamera ottaa kuvia
Pari kertaa näyttö mennyt hetkeksi pimeäksi, pari sekuntia räps ja palautuu.
En ihmettelisi yhtään aiempien paljastusten valossa miten puhelin meitä "valvoo". Eri asia , että se on väärin.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se ottaakin.
Ja äänittää puhetta.
Huomaat sen mainoksista.Syy löytyy todennäköisimmin käyttäjästä. Kas kun minulle ei ole vielä 5 vuodessakaan ole tapahtunut mitään tuollaista.
Ei minullakaan aiemmissa puhelimissa (ainakaan en ole huomannut) Tämä on uusi.
ap
Jossain tiedostossa on hurja määrä mustia ruutuja, jotka puhelimeni kamera on lähettänyt. Olen todella salaisissa tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahdollista.
Se on jopa mahdollista silloin kun puhelin on suljettu. Mutta tuskin kukaan normaali elämän vakoilun niin panostaisi. Nykyään maailma on tarua ihmeellisempää.
Akun jos poistaa niin loppuu tietojen keruu. Tämä onnistui vielä vanhoilla nokiilla mutta yllättäen uusien älykännyjen akut menikin puhelimen sisään etei ne voikkaan poistaa nopeasti ja helposti.
Sain sillä tavalla poliisipartion pois kannoiltani.
Vierailija kirjoitti:
Lopun aikoina alkaa tapahtumaan ihmeellisiä asioita.
Sinc
Tik,tak,tik,tak,äly puuttuu....
Vierailija kirjoitti:
Teippaa kamerat piiloon.
Ei auta, sillä ottaa näytöstä kuvakaappauksia. Näin ainakin mun puhelin silloin tällöin. Ärsyttää ihan helvetisti, sillä tuo rikkoo törkeästi ihmisen yksilönsuojaa. Salattavaa mulla ei ole, mutta pahimillaan selviää hetut ym. jos sattuu ottamaan kuvan vaikkapa silloin kun olet tilaamassa jotain luotolla ja syötät henk.tietojasi! Känny on kuitenkin oltava, sillä nykyään kaikki tungetaan puhelimen kautta hoidettavaksi. Viimeisimpänä pankkipalvelut ja se vasta tyhmää onkin. Itselläkin oli puhelin hetken pimeänä eikä varalaitetta tai yksinasuvana ketään keneltä lainata laitetta. Laskuja olisi pitänyt päästä maksamaan, mutta tadaa, varmistus tapahtuu puhelimen kautta...laitoin vihaista chatviestiä pankkiin ja sieltä ehdotettiin laskun viemistä joko _konttoriin_ (mikä vitsi sillä niitä ei enää ole juuri missään tai ovat auki pari tuntia viikossa!!) tai _soittamalla_ vahvistuksen asiakaspalvelun kautta (niin millä valopää kun puhelin ei toimi!!). Ai, että mä olen kyllästynyt tähän nörttien sokeaan tekniikka uskoon ja typerään pipertämiseen. Yhtään ei osata miettiä riskejä ja seurauksia tai haittoja, joita tästä tulee tavallisille kuluttajille. Ihmisen ei tarvitse olla lainkaan avuton, kun voi joutua vaikeuksiin nykyaikana. Minäkin sentään osaan hoitaa asiani, mutta kyllä käy sääliksi vaikkapa tekniikkaa taitamattomat tuttavani tai vanhempi sukupolvi. Ja sori, tuli vähän ot vuodatus tähän samaan, mutta aihe nosti mieleen tämän taannoisen tapahtuman ja vieläkin meinaa verenpaine nousta, kun mietin mikä säätö ja hankaluus kaikessa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopun aikoina alkaa tapahtumaan ihmeellisiä asioita.
Sinc
Tik,tak,tik,tak,äly puuttuu....
Noup. Kyllä tyhmimpiä olette te tekniikkahörhöt, sillä reaalimaailmasta te ette selvästi ymmärrä tuon taivaallista.
- eri
Varmasti yksi niistä syistä, miksi siirryttiin puhelimissa akkuihin mitä ei voida irroittaa. Rahastus ja se, että voidaan seurata/valvoa ihmisiä tehokkaammin, kun puhelinta ei voida enää totaalisesti sammuttaa akkua irroittamalla.
Mulla oli puhelin sohvalla, kun katsoin telkkaa. Yhtäkkiä sivut alkoivat vaihtua nopeasti, aivan kuin joku olisi selannut sivuja. Oikeasti pelästyin. Se loppu, kun nostin puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti yksi niistä syistä, miksi siirryttiin puhelimissa akkuihin mitä ei voida irroittaa. Rahastus ja se, että voidaan seurata/valvoa ihmisiä tehokkaammin, kun puhelinta ei voida enää totaalisesti sammuttaa akkua irroittamalla.
Niinpä ja ilmankaan et voi olla sillä mobiili on niiiiin kätevä ihan kaiken hoitamiseen! :-) juu ei ole, mutta ei auta, kun tekniikkahörhöt pyörittävät nykyään maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli puhelin sohvalla, kun katsoin telkkaa. Yhtäkkiä sivut alkoivat vaihtua nopeasti, aivan kuin joku olisi selannut sivuja. Oikeasti pelästyin. Se loppu, kun nostin puhelimen.
Mulla taas kuvasi videota viime kesänä (kuvatessa käytettävä valo syttyi ja jäi palamaan ja noin tapahtuu vain kuin kuvataan videota). Laskin puhelimen pois kädestä ja laitoin pöydälle. Valkoinen katto onkin kiinnostava näkymä. Seuraavan kerran näytän persettä, alkaa nimittäin todella kyllästyttää tällainen hävyttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Putsaisit sen kosketusnäytön joskus, senkin tahmanäppi.
Tiedän, että kaikilla ei ole varaa edes satasen maksavaan kännykkään, mutta te joilla on ja joille yksityisyys on tärkeää: Hankkikaa iPhone. iPhonet ovat lähes 100% Android-järjestelmän omaavia puhelimia turvallisempia useiden tutkimuksien mukaan. Toki jos käytät kännykkää pelkkään soitteluun niin mikäs siinä, mutta jopa yksityisviestisi ovat vaarassa Android-puhelimessa. Ja puheluita salakuunnellaan myös. En ole skitsofreenikko vaan olen jutellut IT-alan ihmisen kanssa tästä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että kaikilla ei ole varaa edes satasen maksavaan kännykkään, mutta te joilla on ja joille yksityisyys on tärkeää: Hankkikaa iPhone. iPhonet ovat lähes 100% Android-järjestelmän omaavia puhelimia turvallisempia useiden tutkimuksien mukaan. Toki jos käytät kännykkää pelkkään soitteluun niin mikäs siinä, mutta jopa yksityisviestisi ovat vaarassa Android-puhelimessa. Ja puheluita salakuunnellaan myös. En ole skitsofreenikko vaan olen jutellut IT-alan ihmisen kanssa tästä.
Jotenkin arvasin että puheluita kuunnellaan, mikään ei enää yllätä näiden röyhkeydessä. Raja on jo aikaa sitten ylitetty.
Vierailija kirjoitti:
Mulla värisi vasemmassa taskussa ja aloin vastaamaan puhelimeen, niin siellä lompakko ja puhelin oikeassa taskussa. Olin, et Hä?
Veitikka vasemmalla puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas kuvasi videota viime kesänä (kuvatessa käytettävä valo syttyi ja jäi palamaan ja noin tapahtuu vain kuin kuvataan videota). Laskin puhelimen pois kädestä ja laitoin pöydälle. Valkoinen katto onkin kiinnostava näkymä. Seuraavan kerran näytän persettä, alkaa nimittäin todella kyllästyttää tällainen hävyttömyys.
Ei kai se nyt mitään merkkejä ulospäin näyttäisi, jos oikeasti salakuvattaisiin. Muutenhan se olisi täysin typerää, että "hei vilkuttelenpa tässä valoa kun sinua salakuvailen lallallaaaa" :D
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa android puhelimen ja yksityisyys on huipputärkeää. Silloin paras puhelinvalinta on Blackberry. Blackberry on asettanut yksityisyyden, turvallisuuden kaikista tärkeimmiksi asioiksi puhelimissaan ja näissä onkin sellaisia yksityisyyttä parantavia ohjelmia joita ei muiden merkkien puhelimissa tule mukana. Pelaamiseen ei voi suositella koska nämä ovat ensisijaisesti työpuhelimia pitkillä akkukestoilla, ainakin Keyone akku kestää kertalatauksella vähäisellä käytöllä jopa kokonaisen viikon ajan ennen seuraavaa lataamista. Esim. Blackberry Motion, Blackberry Keyone, Blackberry Key2.
Keyone ja Key2 ovat parhaimpia puhelimia ihmisille jotka puhelujen lisäksi kirjoittelevat paljon viestejä, sähköposteja yms. Key2 näppäimistöllä pystyy ei nakkisormiset ihmiset kirjoittelemaan todella nopeasti pitkiäkin viestejä ja puhelin reagoi näppäilyyn nopeammin kuin suurinosa ihmisistä ikinä pystyy edes sormillaan näppäilemään. Näitä kolmea vanhempia puhelimia en suosittele huonomman laadun takia.
Jos hankkii netistä käytetyn BB Keyone puhelimen. Silloin kannattaa myyjältä varmistaa että puhelin on valmistettu aikaisintaan 2017 vuoden lopulla, eikä aiemmin koska ensimmäisessä tuotantosarjassa oli puhelimen rikkoutumiseen johtavia valmistusvirheitä jotka korjattiin pois uudemmista tuotantosarjoista.
Ainoa on huono puoli on kallis hinta BB puhelimissa, mutta laatu ja turvallisuus maksavat paljon. Suomessa BB puhelimet ovat harvinaisia joten siksi niitä ei myydä kovinkaan monessa suomalaisessa kaupassa.
https://www.proshop.fi/?s=blackberry
Mun puhelimen kuviin on tallentunut jostain Riisimakkaran resepti. Hyvin kummallista.
Pari kertaa tullut näytölle teksti että joku kuuntelee. Viimeksi näytölle tuli teksti että "Google kuuntelee...". En tiedä hipaisenko sitten vahingossa jotakin kohtaa josta en tiedä että on joku tällainen kuuntelutila.
Edellinen puhelin oli Huawei jossa oli joitakin omituisuuksia matkan varrella ja sanoinkin miehelleni että puhelimeni vahtii minua.
Puhelinta ei voi avata jos peittää kameran näyttöä päin, niin joo.. sinua kuvataan ja kuunnellaan ja sijaintiasi lähetetään muualle. Siksi en kanna kännyä mukana.