Minusta tuntuu että puhelimeni kamera ottaa kuvia
Pari kertaa näyttö mennyt hetkeksi pimeäksi, pari sekuntia räps ja palautuu.
En ihmettelisi yhtään aiempien paljastusten valossa miten puhelin meitä "valvoo". Eri asia , että se on väärin.
Kommentit (40)
Mulla värisi vasemmassa taskussa ja aloin vastaamaan puhelimeen, niin siellä lompakko ja puhelin oikeassa taskussa. Olin, et Hä?
En osaa vastata aiheeseen, mutta otsikko on hauska. Kameran tarkoitus ON ottaa kuvia.
Lopun aikoina alkaa tapahtumaan ihmeellisiä asioita.
Sinc
Niin se ottaakin.
Ja äänittää puhetta.
Huomaat sen mainoksista.
Vierailija kirjoitti:
Onko huawei
Ei, en usko että liittyy merkkiin, enemmänkin epäilen esimerkiksi Googlen käyttöjärjestelmää jolla on pääsy laittewseen.. en ymmärrä näistä paljoa kun ei kuulu kiinnostuksen kohteisiin, ehkä pitäisi kiinnostua enemmän, huoh!
ap
Kyllähän puh.kameran kuvat tallentuu kuviin tai luonnoksiin.EI kukaan nyt niin tarkkaan vakoile tekemisiä.
Eräät vakoiluohjelmat (miehen tms asentamat) ja virukset voivat ottaa kuvia
Minulla puhelin alkaa joskus itsestään äänittämään, vaikka mikrofonitoiminnot ovat pois päältä. Kieltämättä vähän kuumottelee, vaikka en mitään rikollista tai outoa teekään.
Kuvat tallentuu kirjoitti:
Kyllähän puh.kameran kuvat tallentuu kuviin tai luonnoksiin.EI kukaan nyt niin tarkkaan vakoile tekemisiä.
Ei tallentunut puhelimen kuviin nuo räpsäykset mutta Google varmaan tallentaa sen jonnekin omaan pilveensä tai muuta (tässä tulee jo vainoharhaiseksi)
ap
Eikös se jossain todettu, että jotkut Samsungit otti itsekseen kuvia ja lähetteli jonnekin.
On käynyt mullekin jokin aika sitten. Meni sitten ohi kuitenkin. Kyllä meitä seurataan, onhan se selvää.
Ihan mahdollista.
Se on jopa mahdollista silloin kun puhelin on suljettu. Mutta tuskin kukaan normaali elämän vakoilun niin panostaisi. Nykyään maailma on tarua ihmeellisempää.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata aiheeseen, mutta otsikko on hauska. Kameran tarkoitus ON ottaa kuvia.
Ei itsestään.
Taas se tapahtui.
Suositelkaa jotain huumorikuvaa tai tekstiä, jonka voisi asentaa näkymään kamerassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin se ottaakin.
Ja äänittää puhetta.
Huomaat sen mainoksista.
Syy löytyy todennäköisimmin käyttäjästä. Kas kun minulle ei ole vielä 5 vuodessakaan ole tapahtunut mitään tuollaista.
Voi olla ohjlemistovika tai olet käsitellyt puhelintasi siten että se käynnisti kamerasovelluksen ja kuvan oton. Itselläni on joskus kamera ottanut "itsekseen" kuvan, kun olen pitänyt sitä kädessä. Olen varmasti vahingossa sormella/kämmenellä aktivoinut jonkin "pikaeleen" joka ottaa nopean kuvan.
Joskus on jollakin jäänyt jokin sovellus käynnistymään usean kerran peräkkäin, tms. Saattaa olla myös jokin vika kosketusnäytössä, eli puhelin luulee että painat jotakin näytön kohtaa ja käynnistää siinä olevan sovelluksen. Näissä puhelimissa on nykyään enemmän ohjelmistokoodia kuin Windows käyttöjärjestelmässä 15v sitten. Ja niissäkin on aina asunut piru joka tekee mitäkaikkea kummaa.
Up