Minkä kaupungin ilmapiiri traumatisoi sinut?
Kommentit (63)
Pietarsaari. Voiko olla kauheampaa paikkaa, kaikki pitää sanoa kaksikielisesti ja ruotsin murre ihan kamalaa kuunneltavaa. ”Keskusta” oli kävelty kahdessa minuutissa ja sitten päätyikin jo johonkin seurojentalolle.
Joensuu, Turku, Helsinki, kaikki vähän eri tavalla rasittavia kaupunkeja.
Riihimäki. Täysin autio kylä täynnä juoppoja avohoitopotilaita. Yhä tulee kylmiä väreitä kun muistelee siellä asumista.
Helsinki. Rikollisuus, päihdeongelmat ym. turvattomuutta lisäävät tekijät näkyvät koko ajan selvemmin katukuvassa. Bonuksena täysin ylihintainen asuminen. Huokaisin helpotuksesta kun pääsin pois, huomasin olevani pikkukaupunki-ihminen.
Turku on kyllä niin täynnä tattipäitä. Uskomaton paikka. Kuvittelevat vielä itsestään jotain. Ämmät märisee kapakoissa ja äijät puhuu pasgaa toisistaan.
Pieksämäki. Aivan järkyttävää kieroilua ja sisäänpäinlämpiävää kuppikuntaisuutta alkaen kaupungin johdosta ja jatkuen paikallisiin asukkaisiin. Oli siellä toki hyviäkin puolia kuten kompakti koko ja hyvät liikuntamahdollisuudet, mutta koskaan en täysin kotiutunut paikkakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäki. Aivan järkyttävää kieroilua ja sisäänpäinlämpiävää kuppikuntaisuutta alkaen kaupungin johdosta ja jatkuen paikallisiin asukkaisiin. Oli siellä toki hyviäkin puolia kuten kompakti koko ja hyvät liikuntamahdollisuudet, mutta koskaan en täysin kotiutunut paikkakunnalle.
Eikö siellä joskus ollut kunnanrajalla kyltti missä luki viimenen sammuttaa valot :D
Miten Joensuu on ollut niin kamala?
Järvenpää. Ei varmaan tarvitse perustella.
Turku! Pikkasasenkaan ekstrovertimpi saa tuntea ulkopuolisuutensa nahoissaan, samoin Kemi aika kauhea.
Tampere. Kaikki ihmiset ovat ihan samanlaisia, jotenkin keskinkertaisia. Ei hyväksytä erilaisuutta. Koko kaupunki jämähtänyt jonnekin ysärille, samat kuteetkin vielä.
Baareissa jauhetaan vaan jostain Tapparasta ja Ilveksestä.
Ja luullaan että koko muu Suomi tietää kaiken Tampereesta ja on kiinnostunut kaupungista.
Epäkansainvälinen.
Vierailija kirjoitti:
Benalmadena, Manila ja Tammisaari.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Joensuu, Jyväskylä, Lahti ja muut savolaiskaupungit.
Aika laaja Savo-käsitys sulla.
Mietinkin juuri minne olisi kiva muuttaa...
Täällä espoonkeskuksessa on asustelut asusteltu.
Luulen kyllä että ennen lähtöäni olen traumatisoinut aika monta😁
Vierailija kirjoitti:
Mietinkin juuri minne olisi kiva muuttaa...
Täällä espoonkeskuksessa on asustelut asusteltu.
Luulen kyllä että ennen lähtöäni olen traumatisoinut aika monta😁
Jos et halua liian suurta kulttuurishokkia, niin ehdotan naapurikuntaa ja siellä Malmia. Mielestäni tunnelmaltaan hyvin paljon samaa kuin Espoon keskuksessa.
Hämeenlinna. Moni on kirjoittanut ketjuun Vaasasta ja osan siitä allekirjoitan, mutta ihmiset Vaasassa ovat mukavia verrattuna hämäläisiin. Hämeenlinnassa on todella sisäänpäinkääntynyt ilmapiiri, naapureita ei tervehditä, kiitos on kirosana, etuillaan jonoissa jatkuvasti, ventovieraille lauotaan töykeyksiä jne. Ihmisiin ei vaan saa minkäänlaista positiivista kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Tampere. Jotenkin juntteja kaikki. Ja nyt vielä narkkarit pyörii joka paikassa.
On nykyään kamala paikka, mutta 70 luvulla oli kyllä Suomen paras ravintola ja biletyskaupunki. Itsekin oli tietysti nuori silloin. Siellä oli jotenkin sellanen remakka meininki.
Järkytti se huumeiden näkyminen katukuvassa kun viimeksi siellä kävin.
Vaasa. Sanon myös vaikka olen täällä pakon edestä. Onneksi pian pääsee pois täältä. eniten ahdistaa se että vastaantulijat ei katso, tai jos katsoo, vihainen ilme päällä, vaikka kuinka yrittäisi hymyillä. Ainoa bonus on pohjalainen ahkeruus. Ihmiset käy töissä, joten suomalaisiä häirikköjä ei arkisin paljon näe. Ma_muja sitä enempi ja välillä pelottaa liikkua pimeällä kun mustia miehiä ja irakkeja on joka nurkan takana. Eniten ma:m_uja väkilukuun nähden Helsingin jälkeen, sillä erotuksella, että Helsingissä ne ovat muutamassa kaupunginosassa vallalla. Vaasassa on niitä jokapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Joensuu. Olen kyllästynyt tähän mestaan. Ihmiset kyllä ovat ystävällisiä. Liian ystävällisiä. Kaipaan haasteita. Hitaita hämäläisiä, vampyyrejä, jotain..
Tuu Hämeenlinnaan!
Oulu. Tyhmiä juntteja, jotka uskovat asuvansa Skandinavian pääkaupungissa, vaikka Suomi ei edes kuulu Skandinaviaan. Kertoo kaiken oululaisista.