Kyllästyin turhauttaviin ja syyllistäviin lääkärikäynteihin, meno muuttui täysin kun
Otin mieheni mukaan vastaanotoille.
Ennen sitä ei tullut tutkimuksia, ei lääkkeitä, ei lähetteitä. Vain kehotus laihduttaa ja liikkua vaikka en ole ylipainoinen.
Kun mies alkoi käydä mukanani vastaanotoilla, ääni kellossa muuttui täysin! Pääsin tutkimuksiin ja sain diagnoosin ja lääkkeet. Ja minua on kuunneltu!
Vinkkinä kaikille niille, jotka turhautuneena juoksevat vastasnotolla saamatta apua, ottakaa puolisonne mukaan!
Kommentit (23)
Ei tarvitse kuin ilmoittaa ovelta että minä sitten nauhoitan keskustelun, niin käytös muuttuu.
Tai joku kaveri. Olen itsekin ollut mukana vastaanotolla kaverin tukena, kun ei saanut apua. Alkoi homma toimimaan.
Höpö höpö. Ei sua käskettäisi laihduttamaan, jos ei siihen olisi aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kuin ilmoittaa ovelta että minä sitten nauhoitan keskustelun, niin käytös muuttuu.
Jos jo ovelta moisia ilmoittelee, eihän silloin edes tiedä millaista käytös olisi ollut ilman ilmoitusta, joten ei voi tietää muuttuuko se vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä siis sitä että mies saa parempaa hoitoa?
Minä uskon että saa. Ajatellaan jotenkin että naisia on helppo harhauttaa ja vähätellä, mutta miehet eivät niele kaikkea puppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jo ovelta moisia ilmoittelee, eihän silloin edes tiedä millaista käytös olisi ollut ilman ilmoitusta, joten ei voi tietää muuttuuko se vai ei.
Oletuksena tietysti että olet käynyt kyseisen lääkärin vastaanotolla ennenkin ja on kokemus johon verrata.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi liivimiehiä?
Ei ole, vain muuten 185cm.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tätä tutkittu, että esim naisten sydärit ja muut sydänongelmat tulkitaan helpommin vain närästykseksi tms kuin miesten sydänvaivat.
Ajatellaan kai että naiset hysteerisenä keksivät itselleen tauteja ja oireita, mutta tosimies kun tulee lääkäriin niin jo on tosi kyseessä!
Täytyy kokeilla. Josko vihdoin saisin lähetteen laihdutusleikkaukseen.
Olen huomannut tämän saman. Kun mukana on puoliso, sukulainen tai ystävä, niin ihmeesti tehdään lähete eteenpäin ja otetaan asia vakavissaan.
Toisaalta terveyskeskuksessa ei saa tehdä lähetteitä kuin tietyn määrän, niistä pidetään tilastoja ja liikaa lähetteitä tehnyt nuhdellaan julkisesti.
Kyllä miehenäkin on lääkärin kanssa joutunut tinkaaamaan. Yhdelle sanoin että voisit antaa kollegallesi ohjetta kun hänen mielestä en tarvitse x lääkettä. Kyse oli unilääkkestä joita käytän harvakseltaan. Mielialalääkkeitä se ensimmäinen koitti tyrkyttää ja niitä en todellakaan tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaisiko enneminkin että lääkärin on tällaisessa tilanteessa toimittava asiallisesti eivätkä uskalla vähätellä ja syyllistää ja jättää tutkimatta kun potilaalla on mukana henkilö joka voi tarvittaessa toimia todistajana. Kun potilas on vastaanotolla yksin, voi leimata luulotautiseksi, jättää tutkimatta ja potilasasiamiehen edessä on sana sanaa vastaan.
riittää kun otan paidan pois ja naislääkärin asenne muuttuu kun kuuntelee keuhkot.
t .lihaksikas hopeakettu
Vierailija kirjoitti:
Miehet saa tutkitusti parempaa hoitoa.
Missä tätä on tutkittu?
Onko miehesi liivimiehiä?