Pelkäätkö koronavirusta?
Hysteriasta päätellen kaikki pelkäävät, mutta mahtaako se olla totuus asiasta?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Liian aikasta millekään, kun ei ole tarpeeksi tietoa. Se on selvää, että leviämistä ei voi pysäyttää, ja se tulee Suomeenkin, mutta kuolleisuudesta saa varmoja tietoja vasta kun se leviää.
Jos kuolleisuus on monta prosenttia, sekin on jo aika paha. Jotkut sanovat ettei huolta, kun se vie vain vanhat ja sairaat, mutta ei se nyt ihan noinkaan ole. Kuka ei tunne jotakuta vanhaa tai sairasta?
Minusta on turhaa maailmanlopun ennustamista väittää, että kuolleisuus olisi useita prosentteja. Ei noissa pandemioissa ole ennenkään ollut, vaikka on aina peloteltu.
En. 2000-luvulla on ollut useita samantyyppisiä epidemioita joilla on ollut oma kulkunsa. Elämä on myös lopulta arvaamatonta ja turvallisuudentunne perustuu pitkälti harhaan. Enemmän pelkään rattijuoppoja ja syöpätauteja.
Ei pelota pätkääkään. Sitten varmasti pelottaa ainakin jonkin verran, jos tulee omaan kaupunkiin epidemiaksi.
Totuus on, että kaikkien meidän pitää joskus johonkin kuolla. Tuskin se on corona-virus, mutta jos vaikka onkin, niin sitten se on niin. Pelko EI auta!
Orientoitumista vasta ja varuillaan oloa, pelkäämisen aika tulee myöhemmin jos on tullakseen.
Tavallaan se olisi ympäristön kannalta hyvä, jos se pyyhkäisisi kunnon siivun ihmiskunnasta pois. Tiheimmin asutuilla alueilla se varmaan parhaiten leviäisi, eli sikäli hyvä. Tietysti kurjaa kun ihmisiä kuolee. Toisaalta nehän kuolee kuitenkin joskus ja uusia ihmisiä tulee tilalle, kun taas uutta planeettaa ei ole ttulossa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nehän kuolee kuitenkin joskus ja uusia ihmisiä tulee tilalle, kun taas uutta planeettaa ei ole ttulossa tilalle.
Mistäs tiedät?
En pelkää, vaikka vaikuttaakin siltä, että se olisi tavallista kausi-influenssaa vaikeampi tauti ainakin tällä hetkellä. Mutta tunnettua on, että tuollaiset virukset muuntuvat levitessään, joten se voi muuttua vähemmän tarttuvaksi ja/tai lievempioireiseksi ennen kuin saavuttaa meidät.
Jos rokote saadaan ajoissa, se viimeistään pysäyttää taudin leviämisen.
Pää on pensaassa tai äo alle 90, jos ei tajua
sen vakavuutta.
- You'll see!
Veikkaukseni: sairaanhoidon resurssit soi 3-4 viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Pää on pensaassa tai äo alle 90, jos ei tajua
sen vakavuutta.
- You'll see!Veikkaukseni: sairaanhoidon resurssit soi 3-4 viikon päästä.
Tuun kyselee 3-4viikon päästä, hävettääkö ennustuksesi🤪
En. Jos se leviää Suomessa ja siihen saadaan kehiteltyä joku rokote, niin mitä todennäköisimmin en mene ottamaan vaikka rokotekriittinen en olekaan. Kannatan kyllä vanhusten ym riskiryhmien ja heidän kanssaan paljon tekemisissä olevien (hoitohenkilökunta) rokottamista, mutta itse en kuulu riskiryhmään tai ole niiden kanssa tekemisissä, ja kiireellisesti kehiteltyihin tutkimattomiin rokotteisiin voi liittyä minulle enemmän haittavaikutuksia kuin hyötyä (enkä halua riskiä loppuelämän kestävästä sivuvaikutussairaudesta, jotta laumasuoja ulottuisi vaikkapa kanssani samassa lähikaupassa käyviin pikkulapsiperheisiin, joiden kuopuksia ei iän puolesta voi rokottaa, olen pahoillani). Olen nuori terve ihminen, asun maalla (eli täällä ei pöpöt leviä esim talon hissin nappuloista tai julkisista), työpaikkani on suljettu 10 hengen toimisto, ja minuun ei tartu juuri ikinä mikään tauti, kertaakaan en ole esimerkiksi influenssaa sairastanut. Jos jonkun taudin saan, voin syyttää siitä vain itseäni, mutta todennäköisyyksien puolesta panikoinnista olisi minulle enemmän harmia kuin elämän jatkamisesta kuten ennenkin.
Saisi olla aika pandemia, että alkaisi vaikuttaa ruoan tuotantoon, ja se on oikeastaan ainoa perustarve, jonka täyttäminen ei onnistu "omin avuin".
En pelkää henkilökohtaisesti ts. siten että itse sen saisin, mutta maailmantalouden puolesta vähän huolestuttaa.
Ja henk.koht. harmittaa, että esim. yleisurheilun hallimaailmanmestaruuskisat viruksen takia peruttiin, penkkiurheilija kun olen. Olympiakisojenkin tulevaisuus vähän askarruttaa.
Ei todellakaan pelota, olen perusterve ihminen. Tämä hysteria on naurettavaa. Sikainfluenssa ja sarskin jäivät minulta sairastamatta. 54 vuotta kestäneessä elämässäni olen sairastanut kausi-influenssan vain yhden kerran.
Jos kuolen koronaan niin kuolen. Mutta se vähän pelottaa että riittääkö meillä tarpeeksi eristyspaikkoja. Mä kun olen hoitamassa koronapotilaita, jos se tänne leviää kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
En. Sehän parannettiin jo Thaimaassa.
Höpö höpö..
Usassa kuulemma joku oli parantunut jostain kokeellisesta lääkkeestä joka kehiteltiin ebolaa varten....
Pelkään. Äitini ja isäni puolesta. Ja toisen lapseni puolesta 1v jolla taipumus infektioastmaan.
Varmaan pelkäisin influenssaakin jos siihen ei olisi rokotetta, joka pienentää riskejä. 
Vierailija kirjoitti:
Jos kuolen koronaan niin kuolen. Mutta se vähän pelottaa että riittääkö meillä tarpeeksi eristyspaikkoja. Mä kun olen hoitamassa koronapotilaita, jos se tänne leviää kunnolla.
Ite mietin, että jos hoitajia alkaa lakoomaan oikeen urakalla sänkypotilaiksi tai eristykseen niin voidaanko meitä reservissä työttöminä/hoitovapaalla olevia hoitajia komentaa töihin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Sehän parannettiin jo Thaimaassa.
Höpö höpö..
Usassa kuulemma joku oli parantunut jostain kokeellisesta lääkkeestä joka kehiteltiin ebolaa varten....
Et ole ajan tasalla.
https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1849024/thai-doctors-say-2…
Filippiineillä kuoli just 40v terve ihminen sairastettuaan viikon jolloin kunto romahti kuolemassa on viive sairastumisesta .äja kuolleisuus todellissuudessa nousee 5-15%:iin. Voi olla ettei kannata uskoa ThLn Tanelien ja muiden tekstiä. Kiina itse istuu whossa vähättelemässä ja tätä tekstiä Taneli meille kääntää.
Liian aikasta millekään, kun ei ole tarpeeksi tietoa. Se on selvää, että leviämistä ei voi pysäyttää, ja se tulee Suomeenkin, mutta kuolleisuudesta saa varmoja tietoja vasta kun se leviää.
Jos kuolleisuus on monta prosenttia, sekin on jo aika paha. Jotkut sanovat ettei huolta, kun se vie vain vanhat ja sairaat, mutta ei se nyt ihan noinkaan ole. Kuka ei tunne jotakuta vanhaa tai sairasta?