Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö koronavirusta?

Huoleton
02.02.2020 |

Hysteriasta päätellen kaikki pelkäävät, mutta mahtaako se olla totuus asiasta?

Pelkäätkö koronavirusta?

Vaihtoehdot

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään läheisen puolesta, joka työskentelee Saariselällä asiakaspalveluammatissa. Suurin osa turisteista on juuri kiinalaisia...

Vierailija
22/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestumistani lisää se, ettei THL ole ajan tasalla eikä kerro asioista avoimesti kuten monet muut maat. Ja miksei vieläkään lopeteta kiinalaisten lennättämistä Suomeen!!! Kuka ottaa vastuun? UM sanoi että Finnair päättää. Finnair sanoi että UM päättää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pelota, olen perusterve ihminen. Tämä hysteria on naurettavaa. Sikainfluenssa ja sarskin jäivät minulta sairastamatta. 54 vuotta kestäneessä elämässäni olen sairastanut kausi-influenssan vain yhden kerran.

Äsken meni Manilassa perusterve 44v mies. Toipui viikon kunnes keuhkot äkkiä romahti. Luuletko että Kiina tyhjentäs miljoonakaupunkeja flunssan takia? 

Vierailija
24/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti uutisoi vaan kuinka "Suomessa on maailman paras koulutus". Tässä on nyt selkeä määräys medialle tullut että olkaa hiljaa, ei saa vaan tulla paniikkia, coronasta ei saa kirjoittaa.

Vierailija
25/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuolen koronaan niin kuolen. Mutta se vähän pelottaa että riittääkö meillä tarpeeksi eristyspaikkoja. Mä kun olen hoitamassa koronapotilaita, jos se tänne leviää kunnolla.

Tehohoitopaikkoja on 200. Jos vaikka 10% kansasta sairastuu ja 20% tarvitsee tehohoitoa niin se on 120 tuhatta. No riittääkö?

Vierailija
26/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Kun ruokavalio on terveellinen ja monipuolinen, kohtuullisesti harrastaa liikuntaa ja syö päivittäin ison annoksen mm. d-vitamiinia niin ei noita tauteja tarvitse pelätä. Vuosiin ei ole ollut flunssia, vatsatauteja. Joskus yritti flunssa iskeä, mutta jäi vain lihassäryn asteelle eikä päässyt jylläämään. Hyvä vastustuskyky on kaiken a ja o!

Vierailija
27/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koronaan kuolee enemmän ihmisiä kuin nälkään, niin sitten on piru merrassa. Zika-viruskin osoittautui pelkäksi hysteriaksi.

Vierailija
28/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivettuani asiasta enemmän tietoa alan olla tosi huolestunut. Kiinassa on otettu käyttöön hyvin rajuja toimenpiteitä taudin leviämisen estämiseksi, joten kyse lienee aivan eri kertaluokkaa olevasta uhasta kuin joku SARS tai sikaflunssa. Ja tautihan on jo Suomessa, mutta meillä ei varauduta mitenkään.

Olen yli kuusikymppinen mies, eli minut tauti vie hautaan ensimmäisten joukossa.

Vierailija
29/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää, vaikka vaikuttaakin siltä, että se olisi tavallista kausi-influenssaa vaikeampi tauti ainakin tällä hetkellä. Mutta tunnettua on, että tuollaiset virukset muuntuvat levitessään, joten se voi muuttua vähemmän tarttuvaksi ja/tai lievempioireiseksi ennen kuin saavuttaa meidät.

Jos rokote saadaan ajoissa, se viimeistään pysäyttää taudin leviämisen.

Virus on jo Suomessa. Uskon myös että koneen vaihdossa Helsinki-Vantaalla, itse lennoilla, hotellissa ja sairaalassa altistui paljon suurempi joukko kuin 20 henkilöä

Vierailija
30/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mä pelkää. 

Nämäkään tarinat perusterveistä kuolleista eivät saa pelkäämään, koska onko heidät nyt sitten tutkittu luotettavin menetelmin, että tosiaan olivat perusterveitä. 

Vierailija
31/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää. Kun ruokavalio on terveellinen ja monipuolinen, kohtuullisesti harrastaa liikuntaa ja syö päivittäin ison annoksen mm. d-vitamiinia niin ei noita tauteja tarvitse pelätä. Vuosiin ei ole ollut flunssia, vatsatauteja. Joskus yritti flunssa iskeä, mutta jäi vain lihassäryn asteelle eikä päässyt jylläämään. Hyvä vastustuskyky on kaiken a ja o!

Jep! Läskien, rapakuntoisten, päihteitä käyttävien ym. kannattaa huolestua, ei pelkästään tästä viruksesta vaan kaikista muistakin kulkutaudeista koska heihinhän ne iskevät ja tappavat, eivät itsestään huolehtiminen.

Vierailija
32/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa eniten epätietoisuus. Toivoisin, että joku voisi luotettavasti raportoida, mikä Kiinassa todellinen tilanne on. Pelottavia noi uutiset tietojen pimittämisestä ja valehtelusta, ja siihen päälle noi hurjimmat "vuodot", joista ei tiedä, uskoako niihin vai ei. Haluaisin varmuuden siitä, mitä tapahtuu, jotta osaisimme täällä päässä varautua.

Ja kyllä, pelkään tartuntaa, koska autoimmuunisairaana ja ravitsemuksellisista puutostiloista kärsivänä olisin siinä vaiheessa heikoilla. Joo, jokainen kuolee jonain päivänä, mutta itse näin hyvin nuorena en todellakaan suhtaudu asiaan noin välinpitämättömästi. Haluaisin elää vielä vuosikymmeniä.

Vierailija
33/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.

Vierailija
34/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pelota, olen perusterve ihminen. Tämä hysteria on naurettavaa. Sikainfluenssa ja sarskin jäivät minulta sairastamatta. 54 vuotta kestäneessä elämässäni olen sairastanut kausi-influenssan vain yhden kerran.

Äsken meni Manilassa perusterve 44v mies. Toipui viikon kunnes keuhkot äkkiä romahti. Luuletko että Kiina tyhjentäs miljoonakaupunkeja flunssan takia? 

Mene sinä kiljumaan hysteriaasi torille minunkin puolestani, kun kerran hysteriaan olet taipuvainen. Et kuitenkaan saa minua pelkäämään turhia vaikka miten yrittäisit.

Vierailija
35/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 129 vastauksen perusteella vain joka kolmas on asiasta huolissaan. Eipä uskoisi, kun etusivun aloituksia lukee.

Vierailija
36/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään läheisen puolesta, joka työskentelee Saariselällä asiakaspalveluammatissa. Suurin osa turisteista on juuri kiinalaisia...

Älä sure.

Kyllä se leviää koko Suomeen.

Vierailija
37/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuolen koronaan niin kuolen. Mutta se vähän pelottaa että riittääkö meillä tarpeeksi eristyspaikkoja. Mä kun olen hoitamassa koronapotilaita, jos se tänne leviää kunnolla.

Ite mietin, että jos hoitajia alkaa lakoomaan oikeen urakalla sänkypotilaiksi tai eristykseen niin voidaanko meitä reservissä työttöminä/hoitovapaalla olevia hoitajia komentaa töihin 🤔

Käsittääkseni voidaan.

Vierailija
38/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa eniten epätietoisuus. Toivoisin, että joku voisi luotettavasti raportoida, mikä Kiinassa todellinen tilanne on. Pelottavia noi uutiset tietojen pimittämisestä ja valehtelusta, ja siihen päälle noi hurjimmat "vuodot", joista ei tiedä, uskoako niihin vai ei. Haluaisin varmuuden siitä, mitä tapahtuu, jotta osaisimme täällä päässä varautua.

Ja kyllä, pelkään tartuntaa, koska autoimmuunisairaana ja ravitsemuksellisista puutostiloista kärsivänä olisin siinä vaiheessa heikoilla. Joo, jokainen kuolee jonain päivänä, mutta itse näin hyvin nuorena en todellakaan suhtaudu asiaan noin välinpitämättömästi. Haluaisin elää vielä vuosikymmeniä.

Tällaisena aikana ei mikään tiedotus ole riittävää. Aina löytyy spekulaatiputa ja paniikin lietsontaa. Jutut leviää kuin rikkinäinen puhelin. Joku kuuli jotain ja toinen uskoo ja lisää vähän. Tämä ilmiö kun liikkuu netissä, jälki on tätä.

Tästä syystä tieto ei enää merkitse. Vaan luulot, huhut, uskomukset. Salaliittoteoriat.

Minä uskon, että pelkäät kuolemaa. Tähän liittyen se ei kuitenkaan ole järkevää.

Vierailija
39/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filippiineillä kuoli just 40v terve ihminen sairastettuaan viikon jolloin kunto romahti kuolemassa on viive sairastumisesta .äja kuolleisuus todellissuudessa nousee 5-15%:iin. Voi olla ettei kannata uskoa ThLn Tanelien ja muiden tekstiä. Kiina itse istuu whossa vähättelemässä ja tätä tekstiä Taneli meille kääntää.

Oli muuten 44v kiinalainen nimenomaan Wuhanista tullut mies, etkä varmasti tiedä hänen tartuntaa edeltävää terveydentilaansa, saati elämäntapojaan. Kiinassa isojen kaupunkien alueella asuvien ihmisten keuhkot ovat ilmansaasteiden vuoksi niin huonossa kunnossa, että ovat jo lähtökohtaisesti vajaatehoisia. Tähän päälle mahdollinen tupakan ketjupoltto, niin ei tarvita kummoistakaan tulehdusta keuhkoihin, kun keuhkojen jäljellä oleva kapasiteetti ei vain enää riitä.

Vierailija
40/41 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Eli 129 vastauksen perusteella vain joka kolmas on asiasta huolissaan. Eipä uskoisi, kun etusivun aloituksia lukee.

Ei pelota, enkä ole huolissani, en vähimmissäkään määrin.

Olen valmis kuolemaan. Olen valmis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi