Vanhojen tanssiasu alle 50 eurolla
Puku tilattiin 15 eurolla, muokkasin sitä itse, kengät löytyi Kontista 12 eurolla, korut lainaa minulta ja iltalaukun maalaan pukuun sopivaksi.
Todella tyylikäs ja nätti, kantajansa näköinen asu.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Koskas ne tanssit on? Meidän poika on lukiossa kakkosella ja ei oo puhunut mitään, liekö osallistuu ollenkaan.
Hiihtolomaa ennen torstaina. Tietääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskas ne tanssit on? Meidän poika on lukiossa kakkosella ja ei oo puhunut mitään, liekö osallistuu ollenkaan.
Hiihtoloma on eripuolilla suomea eri aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tietääkseni ainakin 8, 9 ja 10 viikoilla hiihtolomia. Tarkoitat varmaan eteläisen Suomen lomaviikkoa (vko 8)?
Ihan en purematta tuota niele, kuva tai kuvat olisi tarpeen.
Entäpä kampaus ja meikki?
Ps, tosissaanko maalatulla laukulla tansseihin? Kröhöm..
Pps, miksei tuollaiseen "once in a lifetime"-tapahtumaan ei voi yhtäön ns satsata?
Meillä oli pojan vanhojen tanssit viimevuonna ja itku tuli katsellessani komeaa 185cm lastani, kun käytiin Roballa frakkiliikkeessä sovittamassa settiä jota liikkeen pitäjä mittaili tarkkaan pojan mittojen mukaan.
Nyt tilattiin kustomoitu yo-lakki pari päivää sitten, ja äidin lyyra❤
Vanhojen tanssit on 13.2 torstaina.
Ja penkkarit abeille.
Minäkin aikoinaan lainasin vuotta aiemmin tanssineen kaverin pukua, toki maksettiin siitä pari kymppiä "vuokraa". Korut ja kengät löytyi valmiiksi kotoa ja meikin tein itse. Suurin kuluerä oli kampaaja. Olen kuitenkin ylemmän keskiluokan perheestä, että ei ollut edes pakon sanelema tämä ratkaisu. Ihmettelin jo silloin, miten joku kehtaa tuollaiseen päivään panostaa oikeasti nelinuneroisia summia. Älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä kampaus ja meikki?Ps, tosissaanko maalatulla laukulla tansseihin? Kröhöm..
Pps, miksei tuollaiseen "once in a lifetime"-tapahtumaan ei voi yhtäön ns satsata?
Meillä oli pojan vanhojen tanssit viimevuonna ja itku tuli katsellessani komeaa 185cm lastani, kun käytiin Roballa frakkiliikkeessä sovittamassa settiä jota liikkeen pitäjä mittaili tarkkaan pojan mittojen mukaan.
Tytöllä on musta kiiltävä long bob, jota ei tarvitse laittaa.
Laukku on silkkiä, maalaan sen vain.
Ne käytetyt kengät on paremmat, koska ne on jo "sisään ajettu". Ylipäätään juhlakenkiä käytetään niin vähän että niitä löytyy juurikin kirppareilta yms todella hyväkuntoisina.
ap
Täällä Jyväskylässä näyttää oleva Wanhojen päivä 7.2. Eri päivä eri kunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä kampaus ja meikki?Ps, tosissaanko maalatulla laukulla tansseihin? Kröhöm..
Kaikilla ei ole rahaa millä mällätä. Hyvä et sulla ja pojalla on, muuten tulis teiltä itku. ohistelija
Ohis, mutta mitä teen kun oma kapinallinen tyttäreni (ainoa) aikoo laittaa niittinahkaisen yläosan, mustan tyllihameen ja converset? Tästä tapeltiin pitkin viime vuotta ja sanoin että jos haluat pelleillä, niin itse saat maksaa. Minulta ei heru rahaa moiseen.
Viikkorahoja en kuitenkaan voinut lopettaa kun tarvitaanhan niitä muuhunkin ja nyt niistä ostanut nuo vermeensä ja varppina aikoo laittaa ne! Sanoin myös että minä en sitten tule sinne häpeämään mutta sanoi että fine, pysy vaan poissa. Argh. Miten lukion toista käyvä tyttö voi olla noin lapsellinen? Minulta on nyt koko hieno tilaisuus viety.
Mutta kun ei ole mälläämisestä kysymys, on olemassa muutakin kuin "musta ja valkoinen", myös kuluttamisessa.
Mutta tottakai palstahengen mukaisesti ajatellaam vain niitä kahta ääripäätä.
~5~
Ei me olla köyhiä, päinvastoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mitä teen kun oma kapinallinen tyttäreni (ainoa) aikoo laittaa niittinahkaisen yläosan, mustan tyllihameen ja converset? Tästä tapeltiin pitkin viime vuotta ja sanoin että jos haluat pelleillä, niin itse saat maksaa. Minulta ei heru rahaa moiseen.
Viikkorahoja en kuitenkaan voinut lopettaa kun tarvitaanhan niitä muuhunkin ja nyt niistä ostanut nuo vermeensä ja varppina aikoo laittaa ne! Sanoin myös että minä en sitten tule sinne häpeämään mutta sanoi että fine, pysy vaan poissa. Argh. Miten lukion toista käyvä tyttö voi olla noin lapsellinen? Minulta on nyt koko hieno tilaisuus viety.
No eihän tuo etiketin mukainen asu ole, todellakaan.
11, olet provo, mutta jos et ole niin lapsesi on moukka. Ja se onkin sitten astetta pahempi juttu.
Vierailija kirjoitti:
11, olet provo, mutta jos et ole niin lapsesi on moukka. Ja se onkin sitten astetta pahempi juttu.
Valtarakenteita pitää aina jonkun ravistella ja se on ihan oikein . Koko vanhojenpäivä on mennyt ihan mahdottomaksi kulutushysteriaksi, pönötykseksi ja aseman korostamiseksi. ohistelija
Täällä on 14.2. Ne tanssit.
Oma poika ei mene, ei ole kukaan kysynytkään.
Tytölle ostettiin taannoin tanssiaspuku 50€:lla ihan paikallisesta hääpukuliikkeestä. Möi vanhrmpia malleja pois. Oli todella upea puku.
Teini kävi sovittamassa pukuja melkein kaikissa Helsingissä juhla-asuliikkeissä, muttei tykännyt niistä kermakakuista.
Hän sai tuon pukunsa noin halvalla, koska on kokoa 32/34 ja sen koon pukuja saa aina halvalla kun ei niihin kukaan yleensä mahdu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aikoinaan lainasin vuotta aiemmin tanssineen kaverin pukua, toki maksettiin siitä pari kymppiä "vuokraa". Korut ja kengät löytyi valmiiksi kotoa ja meikin tein itse. Suurin kuluerä oli kampaaja. Olen kuitenkin ylemmän keskiluokan perheestä, että ei ollut edes pakon sanelema tämä ratkaisu. Ihmettelin jo silloin, miten joku kehtaa tuollaiseen päivään panostaa oikeasti nelinuneroisia summia. Älytöntä.
Helppo jos sattuu tuollainen eteen. Kaikilla ei ole saman kokoisia kavereita tai kaverit on usein myynyt puvun.
Vaihtoehto olisi ollut kalliimpi. Minun aikaan puettiin vielä vanhanaikaiset vaatteet ja niitä löytyi mummon komerosta. Ihan ilmaiseksi. Kampaus tehtiin itse kotona. Eli vielä halvemmalla. Olin köyhästä perheestä, mutta mummoni ei. Sain siis loistaa hänen hienoilla mekoilla ja kengillä ja takilla. Ja lainata osan kavereillekin.
Voiko näitä mitään verrata? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Poltatko? Olisko, jos hups vaan, tylliin palais vahingossa kunnon reikä ja nahan niitit jollain ihmeellä yhtäkkiä löystyneet niin että tippuvat pois? Tämä juuri ennen tanssiaisia, niin ettei saa uusia tilalle? Sitten joko on pois, tai antaa sinun auttaa ja ostatte oikean puvun.