Kun puhut englantia, mitä aksenttia käytät?
Kommentit (30)
Ai tount rili nou vot äksent ai hääv.
Teennäinen "brittiaksentti" on kamalan kuuloista. Ei pidä esittää jotain mitä ei ole.
Lentokoneaksenttia: ”Käbin kruu, käbin kruu”.
Englannissani kuuluu väkisin Irlannin aksentti (esim. rolling r), koska olen asunut siellä. Pyrin kuitenkin yleensä selkeään bbc-aksenttiin eli siihen viralliseen brittienglantiin, sillä sitä ääntämystä oppimateriaalitkin suosivat. Amerikan englanti on mukana myös kausittain, mutta en lähde sitä matkimaan, kun en osaa uskottavasti.
T. enkun ope
Vierailija kirjoitti:
Teennäinen "brittiaksentti" on kamalan kuuloista. Ei pidä esittää jotain mitä ei ole.
No eipä suomalainen ole amerikkalainenkaan, eikä suomalaisten rallienkku sovi mun suuhun. Brittiaksentti ei ole teennäinen, se on vain ja ainoastaan aksentti.
Savoaksenttia. Se toimii kaikkeen
Taas sama aihe, joku kysyy tätä jatkuvasti.
Ai häv veri autentik pritis äksent, riöli neitiv.
Jees ai nou teö is several tifferent äksents, ai spiik laik piipiisii!
En mitään aksenttia, kunhan puhun luonnollisesti sitä mitä suusta tulee.
En siis kuitenkaan yritä väkisin brittiläisittäin ääntää, mutta en puhu suomiaksentilla, koska pyrin lausumaan sanat oikein.
En tiedä. Kukaan ei kuitenkaan koskaan pysty paikantamaan, mistä tulen.
Olen Takavuosina asunut viisi vuotta ulkomailla. En kuitenkaan englantia puhuvissa maissa, vaikka itse siellä toimin englannin kielellä.
Puhun myös ranskaa. Eikä kukaan ranskalainen tiedä, mistä maasta tulen. Kukaan ei edes pysty arvaamaan, eli eivät arvaa edes väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä suomalainen ole amerikkalainenkaan, eikä suomalaisten rallienkku sovi mun suuhun. Brittiaksentti ei ole teennäinen, se on vain ja ainoastaan aksentti.
Kyllä se on teennäistä jos sanojen tarpeeton venyttäminen sekä yliääntäminen saa kuvittelemaan, että puhuu kieltä muita paremmin. Ja jos tarkkoja ollaan, niin ei edes ole olemassa mitään "brittiaksenttia", vaikka jotkut kuvittelevat sitä puhuvansa.
Vierailija kirjoitti:
Et kai itsekään halua, että sua luullaan junttisuomalaiseksi, mieluummin joksikin hienommaksi, vaikka ulkomaalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai itsekään halua, että sua luullaan junttisuomalaiseksi, mieluummin joksikin hienommaksi, vaikka ulkomaalaiseksi.
Junttihan on juuri se, joka yrittää esittää jotain muuta kuin on. Kyllä voin ylpeänä kertoa kysyjälle, että olen Suomesta, mutta tämä ei kyllä tee minusta junttia.
Minä puhun samalla aksentilla kuin Apu simpsoneista
Tietoisesti en mitään, uskoakseni melko neutraalia aksenttia. Hämmentävää oli, kun Englannissa lomalla en ymmärtänyt kaikkien ihmisten puhetta vaikka luulin osaavani englantia hyvin ja olen käyttänyt sitä työkielenä monta vuotta.
Briteille brittiä, amerikoille amerikkaa. Muille... huoh.