Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinkertaisen ihmisen kanssa tekemisiin, ei ikinä

Vierailija
02.02.2020 |

Oletteko joutuneet tekemisiin täysin YKSINKERTAISEN ihmisen kanssa.? Miten olette kokeneet tämän?
Itse olen joutunut tekemisiin niin yksinkertaisen ihmisen kanssa, että mistään asiasta ei tule yhtään mitään, mitään asiaa se ei ymmärrä. Tämä on mies ja 60v. Koulutusta ei ole ja on käynyt kansakoulunkin APUKOULUSSA.
On lisäksi aggressiivinen naistenhakkaaja, ajanut perheensä kylmään talviyöhön lastensa ollessa pieniä ja nyt lapset ei halua olla tekemisissä isänsä kanssa aikuisiksi tultuaan.
Ei hyvää päivää....Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä. Nytkin. Miehen poika. 16 vuotias. Ei ole mitään aivotoimintaa, älyllistä ainakaan. Joka asiasta pitää erikseen huomauttaa, lääkkeiden ottamisesta petinsä pois laittamiseen. Muuten on koko ajan naama iphonessa kiinni. Yksinkertaisiakaan asioita ei tajua.

Jätkä on vaatekokoa s-m, mutta koska on itseasiassa tyhmä, ostaa L-XL kokoisia vaatteita ja näyttää naurettavalta. Kyselee täysin typeriä asioita kuin 3 vuotias.

"Miksi pitää peitto viikata laatikkoon?" No, ehkä siksi, että mahtus paremmin sinne ja ei jää laatikko auki.

Verenvuodon takia laitoin perseeni alle pyyhkeitä, ja tämä tollo istui siihen, sanoin etten suosittele istumaan siinä, niin taas tuli kysymys "miksi?" Enpä viittinyt sanoa, että perkele, menkkaveressäkö tykkäät istua?

Onneks lähtee tänään. Muka adhd, kyllä tuo on vaan tyhmä ja yksinkertainen, tulee mieleen Niilo22, mutta triplana.

Täällä porukka ei näytä tajuavan, millaista on, kun side ja tamponi on samat kun ei mitään.

On paljon helpompi pestä ne pyyhkeet kuin lähettää koko sohva pestäväksi😀

Olen itse kärsinyt vuodoista ihan hirveesti ennen poistoleikkausta. Ymmärrän hyvin kirjoittajaa. Yksinkertaiset vastaajat yrittävät provota.

Vierailija
22/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se varmaan rasitus yksinkertaiselle itselleenkin. Jos olisi kehitysvammadiagnoosi, niin tietäisi miksi ei ymmärrä, eikä tarvitsisi raivota. Mutta kun lievästi kehitysvammaisilta voi diagnoosi puuttua, jolloin he jäävät omaisten riesaksi ja itsemääräämisoikeus on todella korkea Suomessa. Ellei itse halua tutkimuksiin kehitysvamman ja edunvalvonnan tiimoilta, niin mitään ei pysty tekemään.

Pakko myöntää, ettei mikään muu ihmistyyppi ole yhtä rasittava. Alhainen ÄO:han ei ilmene vain siinä, ettei osaa hoitaa asioitaan, vaan myös ihmissuhdetaidoissa. Ei ole kykyä asettua toisen asemaan, ei käytöstapoja, mutta ei myöskään kykyä hoitaa asioitaan vaikkapa viranomaisten kanssa. Ilman omaisten apua olisi varmasti asunnoton ja pahantahtoisten ihmisten armoilla. Eräässä dokumentissa näinkin aivan samanlaisen ja samalla tavalla käyttäytyvän asunnottoman, jolla oli varmasti diagnoosi tekemättä. Päihdeongelmaisena tällainen yksinkertainen on tosi vaarallinen, koska raivostuu helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut olemaan tekemissä useiden tuollaisten kanssa , lähes jokainen nainen  juuri tuommoinen. Ne muutamat poikkeukset mahtuu mukaan onneksi.

Itse olen mensassa ollut vuodesta 95.

Vierailija
24/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 75 äo on kv, mutta yli 75 pitäisi pärjätä omillaan.

Vierailija
25/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ns. heikkolahjaiset ovat väliinputoajia. 80:n äo:lla pitäisi pärjätä siinä missä keskiverron 100:llakin.

Puolet tulevista ikäluokista pitäisi saada hankkimaan korkeakoulututkinto.

Lopuille jokin muu ammattitutkinto.

Hanslankarien ja apumiesanteroiden ammattikunta on kadonnut.

Eräs insinööri avautui taannoin aiheesta Kaleva- lehden yleisönosastolla.

Teollisuudesta ovat lähes tyystin kadonneet ne työt, johon kykenee kuka vain.

Esimerkiksi shan työntekijöiksi kelpuutetaan amiksen terävimmät, häntäpään oppilaista ei ole tehtäviä hoitamaan puhumattakaan erityisammattioppilaitoksista vahvoin tukitoimin läpi autetuista heikkolahjaisista.

Vierailija
26/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetystä herättää muuten myös kohtalaisen koulutettujen ja asiansa hoitavien ihmisten suppea maailma.

Mistään ei toedetä mitään, eikä mistään voi keskustella. Paitsi jostain julkkisjuoruista ja pintailmiöistä.

Tuntuu, että on nukuttu koulun maantiedon, historian, ym. tunnit...

Vierailija
27/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanslankarien ja apumiesanteroiden ammattikunta on kadonnut.

Teollisuudesta ovat lähes tyystin kadonneet ne työt, johon kykenee kuka vain.

Vielä on yksi ammatti, jossa voi näköjään toimia ihan kuka vain: henkilökohtainen avustaja. Vammaiset henkilöt joutuvat siksi usein olemaan tekemisissä yksinkertaisten ihmisten kanssa.

Kuulostaa pelottavalta. Olen nuorena työskennellyt vammaisia avustamassa, taitamaton avustaja on turvallisuusriski. Minusta työ oli ihan mukavaa, tosin todella vastuullista. Se vähän pelotti, koska minulla ei ollut mitään koulutusta alalla. Onneksi vammaiset itse osaavat neuvoa.

Vierailija
28/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaverini kaveri oli sietämättömän tyhmä. Tuli kuvioihin mukaan kaverin kautta. Hampaita sai kiristellä tuon jäppisen seurassa. Onneksi nyt kumpikin näistä em. tyypeistä on entisiä kavereita.

Vierailija
29/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ettei osata käytöstapoja olen eri mieltä. Tiedän pari heikkolahjaista joilla on kyllä hyvät käytöstavat. Mutta, he olivat lapsena todella raivostuttavia, ja vaati vanhemmilta Todella pitkää pinnaa että saivat käytöstavat opetettua.

Vierailija
30/35 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki avllä ovat tyhmiä.

Vierailija
31/35 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan rasitus yksinkertaiselle itselleenkin. Jos olisi kehitysvammadiagnoosi, niin tietäisi miksi ei ymmärrä, eikä tarvitsisi raivota. Mutta kun lievästi kehitysvammaisilta voi diagnoosi puuttua, jolloin he jäävät omaisten riesaksi ja itsemääräämisoikeus on todella korkea Suomessa. Ellei itse halua tutkimuksiin kehitysvamman ja edunvalvonnan tiimoilta, niin mitään ei pysty tekemään.

Pakko myöntää, ettei mikään muu ihmistyyppi ole yhtä rasittava. Alhainen ÄO:han ei ilmene vain siinä, ettei osaa hoitaa asioitaan, vaan myös ihmissuhdetaidoissa. Ei ole kykyä asettua toisen asemaan, ei käytöstapoja, mutta ei myöskään kykyä hoitaa asioitaan vaikkapa viranomaisten kanssa. Ilman omaisten apua olisi varmasti asunnoton ja pahantahtoisten ihmisten armoilla. Eräässä dokumentissa näinkin aivan samanlaisen ja samalla tavalla käyttäytyvän asunnottoman, jolla oli varmasti diagnoosi tekemättä. Päihdeongelmaisena tällainen yksinkertainen on tosi vaarallinen, koska raivostuu helposti.

Juuri tätä tarkoitin, kuten tuossa viimeisessä lauseessa toteat. Tämä hullu on ihan helvetin vaarallinen humalassa, ei mitään realiteettien tajua ja sitten vielä luulee olevansa maailmannapa.

Muistan aina jouluaaton, jolloin jätkä tuli parvekkeen alle uhkailemaan kännipäissään aggressiivisena. Kuten, kerroin, ajanut perheensäkin kylmään talviyöhön.

-AP-

Vierailija
32/35 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän kokemuksen myötä sekä vahvan empatiakyvyn vuoksi ei erottele ihmisiä minkään piirteen perusteella. Lisäksi jos on vielä luonnostaan fiksu ja lahjakas.

Vierailija
33/35 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ihminen ei ole tehnyt itseään. 

Vierailija
34/35 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytää tekemään yksinkertaisen asian, ja siihen menee tunti. Kun normaalilta ihmiseltä menee 5 min. Mutta minkäs sille voi, kun kakaralle on äitinsä ja mummonsa tehnyt kaiken hänen puolestaan 16 vuotta? Aivot eivät ole kehittyneet ollenkaan, kun on ikänsä syönyt roskaruokaa ja herkkuja vaan. Äitinsä pakkaa yhä teinin laukunkin. Eivät ole katkaisseet napanuoraa vieläkään, poika varmaan jää äitinsä peräkammariin iäkseen. Pulassa tulee olemaan, kun ei äiti ja mummo ikuisesti elä. Sitten iskee viimeistään todellisuus ja kupla poksahtaa, tulee piiiitkä pudotus maan pinnalle, kun ei ole enää äitiä ja mummoa pyllyä pyyhkimässä.

Mutta aina voi liittyä PS 👍🏻😂

Vierailija
35/35 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen ihminen ei ole tehnyt itseään. 

Kuule usein on. Perimä vaikuttaa vain noin puolet. Pössyttely ja juominen ovat yleisimmät itseaiheutetun yksinkertaisuuden syyt, ja myös se, ettei edes viitsi opetella ajattelemaan. Kaikki kysytään vauva.fistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän