Kuka valvoi viime yön?
Nyt on 2. paivä helmikuuta ja kello on 08.41898
Mitä teitte yöllä?
Itse uneton valvoin koko yön, join viiniä ja katsoin elokuvia Areenasta. Päästin kissan ulos ja sisään muutaman kerran ikkunan kulkuluukusta. Latasin kahvinkeittimen valmiiksi. Lajittelin pyykkejä pesua varten. Etsin netistä tietoa Suomen tilastollinen vuosikirja-sarjasta. Annoin kissalle ruokaa. Etsin kirjahyllystä pari lähdeteosta huomista puhelua varten. Tein pari voileipää, jotka söin. Nyt puolen tunnin sisällä kokeilen,saisinko unta.
Kommentit (32)
Heräilin enkä saanut heti unta. Naapurin koira sai haukkukohtauksen puolenyön jälkeen ja myöhemmin heräsin johonkin ihme kolinaan, joku nylkytti varmaan väliovea tai jotain.
Ottaa päähän, koska ennen mulla oli hiljaiset naapurit ja nyt on kahdessakin eri osoitteessa aivan tolloa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap tiedä, että viestiin tulee kellonaika.
Tiesin. Laitoin kellonajan viestiini tehostukseksi, täydennykseksi.
Ja eipä nukuta vieläkään. Kohta 28 tuntia samoilla silmillä.
Babva kirjoitti:
Yleensä tuollaiset jotka ei käy töissä tai opiskele, nukkuvat päivät ja valvovat yöt, samalla alkavat yöllä siivoamaan, tiskaamaan, siirtelemään huonekaluja jne, viis väliä sillä vaikka naapurit joutuisivat menemään aamulla töihin.
On ihmisten minäkeskeisyys huipussaan ei ajatella muita kuin itseään, eikä piitata kerrostalo säännöistä
JOS TE TYÖTTÖMÄT VALVOTTE TEHKÄÄ SE MUITA ASUKKITA KUNNIOITTAEN JA KERROSTALO SÄÄNTÖJEN, TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ PITÄÄ TYÖSSÄKÄYVIÄ HEREILLÄ VAIN SIKSI KOSKA ITSE VALVOO KAIKKI YÖTSE EI TARKOITA ETTÄ MUITTENKIN PITÄISI VALVOA
Niin mä oon tehnykkii. Ei varmasti ole kukaan herännyt minun yöpuuhiini. En ole siivonnut, tiskannu tai siirellyt huonekaluja.
Ootsä joku pölijä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis tehosteesi on eri aika kuin viestin kellonaika?
satutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko usein uneton? Kärsitkö siitä, vai voitko nukkua milloin vaan sitten kun uni tulee?
Olen ap. En ole nyt työelämässä, joten periaattessa voin valvoa vaikka yöt. Kuitenkin kärsin siitä, etten voi nukkua tai en pysty edes nukahtamaan niinkuin sanotaan "ihmisten aikaan".
Usea yö tulee valvottua. Ja aamupäivä torkuttua.
Mä valvon kanssa öitä,mutta ei se haittaa,mulla on hyvä unilääke! Viimeksi ihmettelin miksi olen korealaisella torilla kunnes havahduin että kuunnelmassa kuunneltiin olympialaisia.
Hauskaa kuunnella juttuja,nukkua tai ei. Laidasta laitaan kaikenlaista. Olen jopa kaikki sadutkin kuunnellut. Suosittelen!
https://areena.yle.fi/1-4120288
https://areena.yle.fi/1-50406165
https://areena.yle.fi/1-50147491
ja paljon paljon muuta Niskavuoret ja knalli ja sateenvarjo,Fedja-setä,liisa ihmemaassa ja ja ja
Jos haluaa nukahtaa, niin kannattaa kuunnella jotain mahdollisimman monotonista tiededokumenttia tai opetusohjelmaa.
Babva kirjoitti:
Yleensä tuollaiset jotka ei käy töissä tai opiskele, nukkuvat päivät ja valvovat yöt, samalla alkavat yöllä siivoamaan, tiskaamaan, siirtelemään huonekaluja jne, viis väliä sillä vaikka naapurit joutuisivat menemään aamulla töihin.
On ihmisten minäkeskeisyys huipussaan ei ajatella muita kuin itseään, eikä piitata kerrostalo säännöistä
JOS TE TYÖTTÖMÄT VALVOTTE TEHKÄÄ SE MUITA ASUKKITA KUNNIOITTAEN JA KERROSTALO SÄÄNTÖJEN, TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ PITÄÄ TYÖSSÄKÄYVIÄ HEREILLÄ VAIN SIKSI KOSKA ITSE VALVOO KAIKKI YÖTSE EI TARKOITA ETTÄ MUITTENKIN PITÄISI VALVOA
Jahas. Tarkoitatko, että kaikki unettomat eivät käy töissä tai opiskele? Ja että jostain syystä siirtelevät huonekaluja ja imurovat yöllä.
Sitä paitsi älä itse huuda, siis käytä isoja kirjaimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis tehosteesi on eri aika kuin viestin kellonaika?
Koska arvelin kellon ajan olevan niin. Haluatko kysyä lisää?
Nukuin makeasti 24-9 eli 9 tuntia. Välillä on rytmit tosi sekaisin, mutta mieluiten nukun öisin.
Babva kirjoitti:
Niin ketkä tuollaiset, jotka ei käy töissä tai opiskele? Sano nyt ihan nimeltä tai ainakin osoite.
Minäkin valvon monesti yöllä ja tuskin minun toimistani ääntä lähtee, kun kuuntelen YouTubesta musiikkia tai katson elokuvia kuulokkeilla. Sitä paitsi on ihmisiä, jotka käyvät yöllä töissä. Voivat tehdä kotonakin etätöitä. Yöllä.
Vierailija kirjoitti:
6.30- 8.25 unta, eli 2 h unta aamulla.
Lisää yritän nyt.
Sympatiani, itse nukuin n. 7.00 - 12.00
Valvon yöt aina tuonne neljään ja viiteen, yö on parasta aikaa, kirjoitan, opiskelen, surffailen, samalla kuuntelen musaa, katson tv-ohjelmia, kuuntelen podcasteja, luen uutisia, piirrän, askartelen jne. Nyt kun minulla on ruhtinaalliset kolme etäpäivää, niin voi elää yöpainotteista elämää. Ne pari päivää, jolloin pistäydyn töissä, menee siinä sivulla. Työn tuottavuuskin on noussut.
Ainoa asia tässäkin on se, että harmittaa, ettei näin ollut jo minun nuoruudessani. Mitä kaikkea sitä olisi saanut aikaiseksi! Ei kahta kolmea tuntia työmatkoihin ja pakollista palavereissa istumista (lue: nuokkumista). Nyt palaverit hoituu skypella ja siinä samalla voi niitä helpoimpia työtehtäviä.
6.30- 8.25 unta, eli 2 h unta aamulla.
Lisää yritän nyt.