Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainainen rahanmeno harmittaa!

Vierailija
22.06.2006 |

Harmittaako muita se, että rahaa tuntuu aina olevan liian vähän? Emme edes ole mikään tuhlaileva perhe, emme matkustele (viime vuonna viimeksi kävimme Muumimaailmassa), emme ostele huonekaluja. Minä ja mieheni käytämme samoja vanhoja vaatteita vuodesta toiseen ja uusia ostamme vasta kun vanhat hajoavat. Lapsille ostan kyllä uuttakin, mutta vain halvemmasta päästä.

Niin, lapsia on kolme. Olen äitiyslomalla kolmannen kanssa. Miehellä palkka ehkä 2000 ¿/brutto. Itse saan jotain 700 ¿ käteen äippärahaa + lapsilisät.

Omakotitalon ja kahden auton omistus sekä muut laskut nielevät uskomattomat määrät rahaa! Kaksi autoa on maalla pakko olla kun miehelläkin paljon työmenoja ja itse kuskailen lapsia kerhoihin tms.

Just tässä tuskailin taas laskujen kanssa. Just ja just saimme ne tällä kertaa maksettua, ei niitä laskuja ollutkaan kuin 2500 ¿ edestä!!! Oli muutama odottamatonkin kulu tuossa.

Tympii kun tuntuu, ettei nyt juuri jää mitään säästöön. Aikaisemmin kyllä jäi, mutta nykyään tuntuu että on vaikea saada rahat riittämään.

Onko muilla samanlaista kädestä suuhun elämistä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin edes yksi kannustava ja ymmärtävä viesti näiden edellisten tuomitsijoiden perään... Höh, ei me nyt vain niin voida tätä taloa mennä myymään! Luuletteko ettei siitä sitten kuluja tulisi? Ja jos ostamme jonkun talon lähempänä keskustaa niin on takuuvarmasti kalliimpi eikä sillä tavoin mitään kuluja saa alas!

Sitä paitsi en kirjoittanut tätä avausta siksi että saisin vinkkejä pärjäämiseen. Kunhan vain kirjoitin ja VALITIN!! Halusin vain sympatiaa ja tietää, että onkohan muillakin yhtä vaikeaa taloudellisesti välillä.

Hassua, että joku sitten vielä kirjoittaa etten saisi valittaa kun kehitysmaissa joillakin on asiat huonommin... Tyhmää. Silloinhan kukaan ei saisi koskaan valittaa mistään koska aina on joku jolla on asiat pahemmin!

Ei se ole niin helppoa kun on pitänyt kaikki itse alusta hankkia ilman mitään perintöjä.

Menoja oli tosi paljon tässä kuussa. Miehen kirjanpitolasku suurempi kuin odotettua (980 ¿), ennakkovero erääntyi (382 ¿), sähkölasku kahdelta kuulta 150 ¿. Lisäksi asuntolaina 600 ¿, autolaina 200 ¿ ja päälle vielä muutama pienempi lasku.

Tiedoksi vielä, että lehtiä emme tilaa ollenkaan. Muutenkaan emme törsäile rahalla ja silti tekee tiukkaa.

Joo, varmaan olisimme rikkaampia jos myisimme tämän pois ja muuttaisimme vuokralle. Saisihan silloin sossustakin avustusta ja vielä asumistukeakin!;-))).

Ap

Vierailija
22/24 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just ja just on varaa tehdä reissu muumimaailmaan..

molemmat käydään töissä, mutta rahat ei vaan tahdo riittää, kaikki pakolliset saadaan maksettua, mutta ylimääräiseen kuten huvituksiin, vaatteisiin ei vain jää rahaa. Tosin nyt just ajateltiin, että pakko on istua alas ja katsoa mistä vois vielä karsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Menoja oli tosi paljon tässä kuussa. Miehen kirjanpitolasku suurempi kuin odotettua (980 ¿), ennakkovero erääntyi (382 ¿), sähkölasku kahdelta kuulta 150 ¿. Lisäksi asuntolaina 600 ¿, autolaina 200 ¿ ja päälle vielä muutama pienempi lasku.

Ap

Vierailija
24/24 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tilitoimiston kyllä kilpailuttaisin ja laskulle pyytäisin maksuaikaa. Itse olen yrittäjä ja tuo edellämainittu lasku on aika iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä