Oletko menettänyt seksihalusi tai lihonut psyykenlääkkeillä?
Minulle kävi nämä molemmat, mutta en välitä siitä.
N. 28
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Nuo "lääkkeet" eivät paranna masennusta, miksi niitä kukaan käyttää. Masennus ei johdu kemiallisesta epätasapainosta aivoissa. Lääkitys aiheuttaa nimenomaan sen epätasapainon. Stten ihmetellään kun ne on vaikea lopettaa.
Itsekin olen tämän joutunut kokea. Valitettavasti.
Mm. Robert Whitaker , amerikkalainen journalisti perehtynyt aiheeseen kattavasti ja hyviä luentoja siitä, miksi nuo lääkkeet ovat hyvin kyseenalaisia.
Tai Peter C. Gotzche .
Sitä kemiallista epätasapainoa ei ole ikinä edes todistettu, se on hypoteesi.
Masennus on sairaus, joka tulee hoitaa , mutta siihen on eri syitä eri ihmisillä suolistobakteeristosta ja elimistön tulehdustilasta traumakokemuksiin ja ylipäänsä opittuihin käytösmalleihin lapsuudessa.
Se ,että joku alkaa käyttää lääkettä, lihoo eikä pysty enää harrastaa seksiä , eikä välitä siitä, kertookin kaiken oleellisen.
Miettikää mitä nämä tekevät 16-v kehittyville aivoille, tai se, että teinipoika ei saa erektiota ensimmäisillä seksikerroillaan?
Julkiselle ei oteta hoitoon jos ei ole lääkitystä. Yksityiseen ei ole varaa kun se masennus on tuhonnut työkyvyn. Pitää olla lääketieteellinen syy kieltäytyä lääkkeistä, muuten se katsotaan hoitovastaisuudeksi. Voihan ne jättää syömättä, mutta valehtelu ei ole hyvä pohja terapialle. Järjestelmä kusee tässä pahasti. Lääkitystä pitäisi aina käyttää vain terapian ja muun hoidon tukena eikä toisin päin.
Kenenkään ei ole pakko käyttää lääkettä saadakseen terapiaa , piste. Se on lainvastainen menettely.
Itse olen kuntoutustuella , kelan tukemassa terapiassa ilman lääkitystä (olen kokeillut, sain haitat en mitään muuta) .
Kerroin kerran eräällä perhetutulle psykiatrille lääkevastaisuudestani, oli hetken hiljaa ja totesi että "en minä niitä itsekkään käyttäisi".
Itse olen saanut avun oikeanlaisesta terapiasta, kasvipohjaisesta runsaskuituisesta värikkäästä ruokavaliosta ja muutenkin säännöllisistä terveistä elämäntavoista. Ne on vaan aloitettava , väkisin. Sitten alkavat toimia.
Eläinperäisissä tuotteissa on runsaasti arakidonihappoa, joka aiheuttaa tulehdusta ,myös aivoissa ,munissa , kanassa esimerkiksi.
Tietyissä kasviperäisissä ruuissa on yhdisteitä
, jotka toimivat samanlailla kuin mao-estäjät (eräs masennuslääkkeiden ryhmä).
Kasvipohjainen runsaskuituinen ruokavalio ensinnäkin parantaa suolistobakteeristoa huomattavasti ja vähentää elimistön tulehdustilaa.
Suosittelen todella kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Eläinperäisissä tuotteissa on runsaasti arakidonihappoa, joka aiheuttaa tulehdusta ,myös aivoissa ,munissa , kanassa esimerkiksi.
Kasvipohjainen runsaskuituinen ruokavalio ensinnäkin parantaa suolistobakteeristoa huomattavasti ja vähentää elimistön tulehdustilaa.
Siis arakidonihappoa on mm.kanassa, munissa ja muissa lihatuotteissa
Kyllä katosivat halut ja kiinnostus naisiin muutenkin lääkkeiden myötä. Silti parempi näin kuin ainaisen masennuksen kanssa eläminen.
En ja en. Essitalopraamia käytän. Halu menee kk kierron mukaan ja ennen ovulaatiota on kova.
Vierailija kirjoitti:
Itse harrastan ns. fleksausta, ja syön osan ajasta kasvisruokaa. Olen myös huomannut runsaasta kasvisten ja marjojen syömisestä energisempää ja parempaa oloa, mutta täysin en lihasta kieltäydy, koska B12 vitamiini ja koska rauta. Minulla on ollut raudan puutetta. Toisinaan syön esim. maksaa, koska koen että se on melkoinen ravinnepommi. Syön aika monipuolisesti eri proteiinin lähteitä palkokasveista kalaan ja nautaan. Kuuntelen oloa, jos on tullut esim. syötyä liikaa lihaa, niin alkaa tehdä mieli kasvispitoisempaa ruokaa.
Ainoa syy miksi alkaisin täysin kasvissyöjäksi/vegaaniksi on eettiset syyt lihan tuotannon suhteen, mutta terveysnäkökulmasta en halua alkaa totaalivegaaniksi.
jep,pillerit lihotti minut. Ne 3-4 pizzaa per viikko ja 2 krt buffettti + kotona ahmimiset ei siihen vaikuttanee