Laitetaanpa puoluekannatuskysely pystyyn!
Toivomuksena se, että jokainen äänestää vain kerran. Perustelut valinnalle suotavia.
Kommentit (25)
Jos persuista tulee pääministeripuolue seuraavissa vaaleissa, muutan maasta. En jää katsomaan sitä ihmiskunnan tuhoa.
Ei yllätä nämä tulokset. Persujen pyörimisen av:lla huomaa keskustelun tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos persuista tulee pääministeripuolue seuraavissa vaaleissa, muutan maasta. En jää katsomaan sitä ihmiskunnan tuhoa.
Tervemenoa, kukaan ei jää kaipaamaan
Näähän on yhtä luotettavia kuin pressavaalien alla, Lauralla oli 50 %:n kannatus av:lla.
Kokoomus on maltillinen oikeistopuolue, samaistun heihin muutenkin. Kaikki tuttunikin äänestävät kokoomusta.
Olisi mielenkiintoista kuulla niitä perusteluja, miksi äänestäisitte perussuomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä nämä tulokset. Persujen pyörimisen av:lla huomaa keskustelun tasosta.
Ei voi olla kuin samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on maltillinen oikeistopuolue, samaistun heihin muutenkin. Kaikki tuttunikin äänestävät kokoomusta.
Entä miksi sinä äänestäisit kokoomusta? Vai teetkö kaiken, mitä tuttusi tekevät? Minä en itse edes tiedä, mitä puoluetta tuttavani äänestävät. Se kuuluu vaalisalaisuuden piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla niitä perusteluja, miksi äänestäisitte perussuomalaisia?
Keksit sen itsekin jos puntaroit avoimin mielin eri puolueiden ajamaa politiikkaa.
Jakauma voi hyvinkin olla varsin vinoutunut täällä. Täällä roikkuu lähinnä ne, joilla on löysää aikaa.
Ja voimme vain arvella, että millaista kansan ääntä täältä saadaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksit sen itsekin jos puntaroit avoimin mielin eri puolueiden ajamaa politiikkaa.
Tämä ei ole vastaus kysymykseen. Minua kiinnostaa, miten äänestäjät itse perustelevat valintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa, kukaan ei jää kaipaamaan
Tuollaisia ne persut juuri on, epäinhimillisiä ja epäempaattisia, 5 vuotiaita.
Olen arvoiltani vasemmistolainen. Elämäni aikana olen äänestänyt vasemmistoliittoa, vihreitä ja demareita. Tällä hetkellä olen kaikkein tyytyväisin Vasemmistoliiton toimintaan, joten sitä äänestäisin jos nyt järjestettäisiin uudet ek-vaalit. Vuoden 2023 äänestyskäyttäytymisestäni en vielä osaa sanoa, sillä siihen on sen verran pitkä aika, että demareilla ja vihreillä on mahdollista parantaa asemaansa minun silmissäni. Oikeistolaista puoluetta tuskin kuitenkaan tulen koskaan äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Näähän on yhtä luotettavia kuin pressavaalien alla, Lauralla oli 50 %:n kannatus av:lla.
Aikoinaan Timo Soinilla oli 80% kannatus nettikyselyissä.
Ilmeisesti kaikki vanhat työttömät nokian it-inssit ovat persuja.
Jos oikein mietitään, kukaan ei ole pystynyt perustelemaan myöskään sitä, miksi on pettynyt Vihreisiin tai miksi Vasemmistoliitto on onnistunut. Politiikka on pitkälti mutu-toimintaa.
Harmittaa ettei Suomessa ole ihan oikeaa oikeistopuoluetta. Kokoomus ei juuri demareista eroa.
Äänestäisin vihreitä, koska mikään muu puolue ei edelleenkään oikeasti ota huomioon vihreitä arvoja.
Olen pettynyt Vihreiden politiikkaan ja aion äänestää jatkossa Vasemmistoliittoa.