Onko 160cm poika liian lyhyt armeijjaan?
Kysymys eli olen tasan 160 cm poikq ja ensivuonna kutsunnat. Olenko liian lyhyt armeijjaan eli pääsenkl. Muuten olen erinomaisessa kunnossa. Cooper 3000 ja harrastan kuntosalia.
Kommentit (44)
Muistelen että 80-luvulla yksi komppanian pienikokoisimmista kavereista voitti täyspakkausmarssikilpailun
n.20km,juoksi koko matkan,jatkoi RUK:hon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pituus este ole. Ota inttiajasta kaikki irti, hienoa aikaa jonka tulet muistamaan loppuelämäsi.
Joo kannattaa ottaa siitä vttuilusta, käskytettävänä koirana olemisesta, huutamisesta ja märässä maassa ryömimisestä kaikki irti.
Onneksi tämänkaltaisia kirjoittelevat hi ntit vetoavat yleensä mielenterveysongelmiin jo ennen kutsuntoja, eikä heitä onneksi enää tarvitse armeijassa katsella, saati kuunnella.
Kommenttisi perusteella olet alhaisen älykkyysosamäärän duunari ;) Kaltaisesi tyypit pärjäävät juuri armeijassa, jossa mielivaltaisesti komennetaan muita vahvan hierarkian avulla.
Kaikki kohdat väärin runk-kari.
Vierailija kirjoitti:
Tankkiin tai hävittäjän sisään.
Niistä pitäisi nähdä uloskin ilman penkinkorotusta.
Kaikkien nuorten miesten pitäisi ottaa C paperit niin pitkään ennenkuin miesten tasa-arvo ongelmat korjataan esim. Se Riston tapaus. Nyt on naisten vuoro mennä sinne.
Tuskinpa ketään pituuden takia armeijasta pois jätetään.
Mutta itse olen about saman ikäinen tyttö/nainen ja pituutta hieman yli 160cm. Tunnen itseni lyhyeksi, jopa tyttönä, koska lähes kaikki tuttuni ja kaverini ovat yli 170cm pitkiä. Toki osa sitten saman pituisiakin. Saatko noin poikana pituudestasi paljon vi**uilua, kun tuntuu, että itseänikin välillä vähätellään asian takia, vaikka pitäisi olla melko normaali pituus suomalaisnaiselle?
Et tietenkään ole liian lyhyt. Ei armeijaan ole mitään ulkonökövaatimuksia.
60 % ikäluokasta on sitä paitsi ylipainoisia ja kyllä heidätkin sinne otetaan. Eivät vaan sitten jaksa tehdä mitään....
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa ketään pituuden takia armeijasta pois jätetään.
Mutta itse olen about saman ikäinen tyttö/nainen ja pituutta hieman yli 160cm. Tunnen itseni lyhyeksi, jopa tyttönä, koska lähes kaikki tuttuni ja kaverini ovat yli 170cm pitkiä. Toki osa sitten saman pituisiakin. Saatko noin poikana pituudestasi paljon vi**uilua, kun tuntuu, että itseänikin välillä vähätellään asian takia, vaikka pitäisi olla melko normaali pituus suomalaisnaiselle?
Älä huoli, tuonmittaiset tytöt ovat kuumaa kamaa miesten silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Pituudella ei ole väliä
Paitsi jos se nyt on joku ihan 130 cm.
Ei ole pituudella väliä, mutta epätasa-arvoisena ja jopa Suomen perustuslakia rikkovaan instituutiota eli armeijaa kannattaa välttää.
Eiköhän nuo japanilaiset aikanaan maailmansodassa ja niin korealaiset sen jälkeen , kuin vietnamilaisetkin myöhemmin olleet aika kova vastus jenkeille, vaikka sikäläiset kansat nyt yleensäkään eivä mitään kovin pitkiä 'goljatteja' olekaan. (Vietnamissa aseissa olivat myös monet nuoret naiset )
Indonesialaisetkin voittivat ja löivät hekin lopulta hollantilaiset omassa indonesialaisten (malaijikansojen) kotimaassaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien nuorten miesten pitäisi ottaa C paperit niin pitkään ennenkuin miesten tasa-arvo ongelmat korjataan esim. Se Riston tapaus. Nyt on naisten vuoro mennä sinne.
Niin, sitten saisivat vähän paikan todellista makua, kun olisivat siellä pakotettuna naisosastona joka päivä siellä intin arkisesti vain niiden ylempiarvoisten naisten komennettavina. (eikä minään intin vapaaehtoisina ( 'lumihiutale-prinsessoina')
Vierailija kirjoitti:
Tankkiin tai hävittäjän sisään.
Joskus pituusraja oli 165-190cm. Nyt ei näköjään ole tarkkaa pituusrajaa, mutta noita reiden pituuksia ja istumakorkeuksia, eikä taida 160 senttinen yltää noihin.
Kiväärn kanssa juoksemaanhan kelpaa jossain päin maailmaa lapsetkin.
Ja ihan sodassa, etupäässä, toki.
Kaveri oli inttiin mennessään noin 165 ja pois tullessaan 185cm. Kasvoi intissä 20cm ja luulen että johtui siitä että pääsi kunnollisille ruuille, joka käynnisti kasvupyrähdyksen. Yrittäjäperheessä ei ollut kukaan tekemässä ruokaa hänelle ja eli käytännössä kouluruualla intin alkuun asti.
Armeijassa tehdään aika paljon muutakin kuin ajellaan letsikoilla taikka tankeilla.
Lentokonepilotit kuuluvat nykyaikana käytännössä jo kaikki ihan siihen armeijan palkalliseen kantahenkilökuntaan, eli 'kapiaisiin', kuten armeijakielessä heistä puhutaan.
Ei niitä Hornetteja mitkään varusmiehet sis lennä, sillä niin paljon koulutusta vaatii jo niiden nykyaikaisten taistelulentokoneiden hallintakoulutus jolla voidaan kone lentäjälle uskoa.
Sitä ei hänelle millään voida antaa lentäjäoppilaalle nykyisen varusmiesajan puitteissa.
Siihen vaaditaan varusmieskoulutuksesta erillinen ilmasotakoulu ja sen hyvillä arvosanoilla läpäisy. jne. harjoitus lennoillekin jo pääsemiseen.
Kyllä sinne tollaset kääpiötkin pääsee. Kaikki sulle tosin nauraa, mut niin ne nauraa armeijan ulkopuolellakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinne tollaset kääpiötkin pääsee. Kaikki sulle tosin nauraa, mut niin ne nauraa armeijan ulkopuolellakin.
Nauran vain säälivästi SINUN kommentillesi.
Nauratti ihan ääneen. Piccolovoimat :D