Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihtaako hoitajat oikeesti alaa? Tunnetteko ketään?

Vierailija
31.01.2020 |

Julkisuudessa kiistellään siitä, vaihtavatko hoitajat oikeasti alaa kuten sanotaan? Jotku väittää, että kehnon palkan ja työolojen takia hoitajat lähtee ja sitten on pula, mut tilastot ei tätä ilmeisesti tue.
Mikä sun mutu ja kokemus on? Tunnetko alaa vaihtaneita hoitajia?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri lähti paremman työn perässä kauppaan töihin vaan paska palkka ajoi takaisin hoitajaksi.

Mä taas keskeytin lähihoitajan opintoni vuoden jälkeen ja menin kauppaan töihin. Lähihoitajilla surkee liksa verrattuna työn kuormittavuuteen.

-mies

Vierailija
22/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alaa vaihtanut lähihoitaja ja tunnen paljon alalta pois lähteneitä ja sieltä pois aikovia. Hoitaja-aikoina kaikki nuoret työkaverit suunnitteli jatko-opintoja. Yksi pääsi kotitalousopettajaksi. Joku tähtäsi liikunnanohjaajaksi. Eräs kaverini pääsi luokanopettajaksi. Tiedänpä myös eläinlääkikseen pääseen entisen sairaanhoitajan. Vanhemmat kollegat hoitoalalla oikein kehottivat meitä nuorempia jatkamaan opintoja ja he sanoivat, että hekin lähtisivät, jos vaan pystyisivät. Olivat hyvin väsyneitä työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava ei jaksanut hoitajan hommia ja on nyt imurikundi. Ei ole katunut päätöstään.

Vierailija
24/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hieman alle 30 ja valmistunut sairaanhoitajaksi reilu pari vuotta sitten. Pitkään olen jo miettinyt mitä täysin muuta voisin lähtä tekemään. Ja omalla työpaikalla etenkin nuoremmat tätä miettivät.

Vierailija
25/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden sairaanhoitajan. Hän on paraikaa kouluttautumassa toiselle alalle.

Äitini on töissä päivystyksessä, ja jouluna jutteli että hoitajakato alkaa jo vaikuttaa ensiavun toimintaan näkyvästi.

Vierailija
26/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut alaa. Lähihoitaja --> ylipisto-opiskelija nykyään.

Vierailija
27/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydenhoitaja, YAMK on melkein valmis mutta haen opiskelemaan muualle nyt keväällä. Finrailin liikenneohjaajaksi on jo haku vetämässä, lisäksi aion hakea lukemaan sosiaalityötä yliopistoon ja ympäristöteknologiaa AMK:hon. Jos ei mikään tärppää, aloitan avoimessa sosiaalityön opinnot.

Olen lopen kyllästynyt pätkätöihin ja huonoon johtamiseen.

28/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kurssikavereita, ja muita mun tuntemia hoitajia on lähtenyt mm. koodaajaksi, kuorma-auton kuljettajaksi, myyntimieheksi, kouluttajiksi, yksityisyrittäjiksi, luennoitsijoiksi, psykologiksi, raitiovaunun kuljettajaksi, taxiautoilijaksi, toimittajaksi, laite-esittelijäksi, tiedottajaksi, järjestötyöntekijäksi, opettajaksi, sekä kahvilanpitäjäksi.

Lähtijöitä tulee jatkossa olemaan varmasti vielä paljon enemmän. Alan houkuttelevuus on ihan pohjalukemissa.

Vierailija
29/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään muistan seitsemän alaa vaihtanutta / uutta ammattia opiskelevaa lähipiirissäni. Itse en ole vielä keksinyt, mitä lähtisin opiskelemaan. Vajaa 20v hoitsuna olen ollut.

Vierailija
30/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parikymmentä lähihoitajatuttua. Yksi lähihoitaja on vaihtanut kokonaan alaa ja opiskeli kosmetologiksi, mutta muut ovat pysyneet alalla, kolme tosin jatko-opiskellut sairaanhoitajaksi. En ole omassa tuttavapiirissäni huomannut mitään hoitajien joukkopakoa alalta.

Vierailija
31/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. Tiedän myös yhden joka on nykyään fysioterapeutti. Sukulainen ex-hoitaja on koulunkäyntiavustaja.

Vierailija
32/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ainakaan tällä hetkellä ole vaihtamassa, mutta on se mahdollista tulevaisuudessa. On jo valmiina koulutus toisellekin alalle... mulla on kyllä useita ex-työkavereita jotka on lähteneet muihin töihin. T. Hoitaja

Vierailija
33/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tilastot tätä tulee, 40 000 jo vaihtanut. Tiedän useita, jotka ovat vaihtaneet. Vielä useampi opiskelee töiden ohessa.

Vierailija
34/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanvatkaaja kirjoitti:

Mun kurssikavereita, ja muita mun tuntemia hoitajia on lähtenyt mm. koodaajaksi, kuorma-auton kuljettajaksi, myyntimieheksi, kouluttajiksi, yksityisyrittäjiksi, luennoitsijoiksi, psykologiksi, raitiovaunun kuljettajaksi, taxiautoilijaksi, toimittajaksi, laite-esittelijäksi, tiedottajaksi, järjestötyöntekijäksi, opettajaksi, sekä kahvilanpitäjäksi.

Lähtijöitä tulee jatkossa olemaan varmasti vielä paljon enemmän. Alan houkuttelevuus on ihan pohjalukemissa.

No ei se kyllä ole. Sote-alat ovat amk:sta kaikkein vaikeapääsyisimmät (paikkoja suhteessa hakijoiden määrään). Sairaanhoitajaa houkuttelevampia aloja ovat kyllä esim. sosionomi ja ensihoito.

Koulutuksen laatu sen sijaan huolettaa aika paljon, sairaanhoitajaksi on mm. verkko-opetuslinjoja.

Vierailija
35/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä liioittelun makua hoitajien joukkopaossa.Olen ollut 30 vuotta sairaalassa työssä eri osastoilla enkä ole tätä havainnut.Harva edes pystyy vaihtamaan osastoa talon sisällä saati lähtisi muihin hommiin

Vierailija
36/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sote-ihmiset rupesivat kartoittamaan niitä alaa vaihtaneita (puhuttiin hirveistä reservimääristä), niin ei niitä sitten paljon ollutkaan. Osa oli siirtynyt muihin hoitoalan tehtäviin ja suurin osa oli niin vanhoja, että olivat jo eläkkeellä tai juuri siitymässä eläkkeelle.

Vierailija
37/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei vaihda. se on pötyä, että töitä löytyy muualta tuosta vaan, vaikka kuinka opiskelisi. joka alalla on toki vaihtajia, mutta jos pomo on hyvä, hoitajat pysyy. esimies ei vaan saa olla sellanen kuin pääkaupunkiseudulla eräs hitleri.

Vierailija
38/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terveydenhoitaja, YAMK on melkein valmis mutta haen opiskelemaan muualle nyt keväällä. Finrailin liikenneohjaajaksi on jo haku vetämässä, lisäksi aion hakea lukemaan sosiaalityötä yliopistoon ja ympäristöteknologiaa AMK:hon. Jos ei mikään tärppää, aloitan avoimessa sosiaalityön opinnot.

Olen lopen kyllästynyt pätkätöihin ja huonoon johtamiseen.

Täälläkin yksi pari vuotta sitten Th:ksi valmistunut ja jo nyt haaveilen uudesta ammatista. Teen kyllä kaikkea muutakin hoitoalan työtä. Väsynyt vastuuseen, pätkätöihin, epäpäteviin pomoihin...

Vierailija
39/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut tädin alaa, sairaanhoitajasta ihan muulle alalle. Myös yksi sairaanhoitajaystäväni ja yksi terveydenhoitaja vaihtanut tyystin eri alalle sekä useita lähihoitajia. Loput seilaa samalla alalla etsien parempaa työpaikkaa.

Vierailija
40/44 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut tädin alaa, sairaanhoitajasta ihan muulle alalle. Myös yksi sairaanhoitajaystäväni ja yksi terveydenhoitaja vaihtanut tyystin eri alalle sekä useita lähihoitajia. Loput seilaa samalla alalla etsien parempaa työpaikkaa.

Autocorrect. Täysin alaa, ei tädin.