Minne kaupunkilomalle 13-vuotiaan pojan kanssa?
Lähtisin pojan kanssa kahden ja olen vähän arkajalka, joten kohde saisi olla turvallinen ja melko rauhallinen. Onko sellaisia? Euroopan kohde siis hakusessa, ei sen kauemmas.
Poika toivoo matkaa ja rantalomaan ei ole tarpeeksi aikaa, eli pidennetty viikonloppu tulisi kyseeseen.
Kommentit (41)
Meillä ainakin teinit tykkäs Berliinistä.
Katuruokaa, ja erityisesti kebuja ja currywursteja, kauppoja, rento fiilis, koiria, helppo metro, jokiajelu, TV-torni, muuri jne
Ja onhan siellä keskellä vielä eläintarha. Jos siis tykkää katsella eläimiä häkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manchester - suora lento Hesasta.
Jos siis poika innostunut fudiksesta - matkan 'kohokohdaksi ja ohjelmaksi' riittää Cityn tai Manun peli.
Kiva brittikaupunki ja sopivan pieni ja perusturvallinen. Hyvää pubiruokaa jne.Tämä on hyvä varsinkin, jos lapsi kannattaa Liverpoolia.
Sitten täytyy mennä Liverpooliin. Liverpool on kivempi kaupunki kuin Manchester, ja sijainti rannikolla plussaa.
En tiennyt on meno sinne suoria lentoja (mikä on lyhyellä matkalla arkajaloille etu). Toki Jos fanitta jotain tiettyä seuraa niin se kannattaa ottaa huomioon (tosin myös kannattaa muistaa että sillä ManUlla on myös vastustaja joka pelissä ja se saattaa olla se fanituksen kohde). Itse en fanita mitään futisseuraa mutta kokemuksena tuo peli oli aika mielenkiintoinen silti.
Summa summarum: ap kannattaa miettiä paitsi 'kova kohde' myös mitä siellä 13v kanssa on kiinnostavaa.
Olen ollut poikani kanssa kahdestaan mm. Amsterdamissa, Lontoossa ja Kölnissä ja Dubrovnikissa.
Jos olet arkajalka, unohtakaa Barca. Olin siellä juuri joulukuussa ja totesin vain, että ei enää kiitos.
En ehkä lähtisi myöskään Pariisiin, joka on miljoonakaupunki ja jossa kosahtelee koko ajan.
Ehkä katselisin pääkaupunkien ulkopuolelle, joku ehdottikin Manchesteria. Ei huono todellakaan huono vaihtoehto. Dusseldorf/Köln voisi löytää myösfutisotteluita. Lissabon olisi ihana, mutta sinne on niin pitkä lento, että vähintään 4 yötä olisi järkevämpi. Roomassa on paljon kiinnostavaa historiaa. Ja no - Rooma on Rooma!!! Berliinikään ei ole huono vaihtoehto. Köpikseen saa halpoja lentoja, mutta hotellit ovat kalliita. Ja eläminen.
Jos historia kiinnostaa, niin Gdansk tuossa lähellä ei ole huono vaihtoehto laisinkaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manchester - suora lento Hesasta.
Jos siis poika innostunut fudiksesta - matkan 'kohokohdaksi ja ohjelmaksi' riittää Cityn tai Manun peli.
Kiva brittikaupunki ja sopivan pieni ja perusturvallinen. Hyvää pubiruokaa jne.Tämä on hyvä varsinkin, jos lapsi kannattaa Liverpoolia.
Sitten täytyy mennä Liverpooliin. Liverpool on kivempi kaupunki kuin Manchester, ja sijainti rannikolla plussaa.
Tästä olen kyllä eri mieltä. Tosin asuin Manchesterissa vuosikausia ja tämä varmaan vaikuttaa.
Liverpoolin otteluihin ei lippuja saa ellei ole valmis maksamaan ihan älyttömästi.
Vierailija kirjoitti:
Oman poikani kanssa olen ollut kahdestaam Köpiksessä, Berliinissä ja Tulholmassa.
Köpis voisi olla teille kiva, jos itseäsi reissu jännittää.
Kivaa tekemistä ja ihania ravintoloita ja kahviloita.
Tivoli on avoinna ja se on kiva myös.
Köpis on kiva - mutta Tivolin lisäksi siellä oli meidän lasten mielestä aika vähän 'tehtävää'. Pyöräiltiin (erittäin ylihintaisilla vuokrapyörillä) Carlsbergin vanhalle tehtaalle ja käveltiin ympäriinsä. Kaupat kuitenkin kalliita ja 'tylsiä' meidän nuorten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin teinit tykkäs Berliinistä. ..
Ja onhan siellä keskellä vielä eläintarha. Jos siis tykkää katsella eläimiä häkissä.
Berliini on ihan huippu, sitä minäkin suosittelen! Siellä on kerta kaikkiaan vaikka mitä tuon ikäiselle pojalle eikä aikuisellakaan ole tylsää.
Mutta veikkaan, että lainaamani kirjoittaja tarkoittaa Länsi-Berliinin Zoota. Sen sijaan entisessä Itä-Berliinissä, Lichtenbergin kaupunginosassa sijaitsee toinen, huomattavasti tuntemattomampi eläintarha nimeltään Tierpark, joka muistuttaa laajuudeltaan enemmän jotakin Ähtäriä, ja sielläkin on todella mielenkiintoisia eläimiä eikä ollenkaan samanlainen häkkifiilis kuin tuossa läntisessä sisartarhassa: https://www.tierpark-berlin.de/
Tuttu kävi poikansa kanssa Barcelonassa. Matkan kohokohta oli joku huippu jalkapallopeli.
Surkeita ehdotuksia livetpool ym. Varmaan halusit itsekin viihtyä tuskin jalkapallo kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Surkeita ehdotuksia livetpool ym. Varmaan halusit itsekin viihtyä tuskin jalkapallo kiinnostaa.
Minä lähtisin mielihyvin matkalle, jonka pääjuttuna on jalkapallo-ottelu.
N37
Vierailija kirjoitti:
Barcelonassa on sitten ihan jäätävästi taskuvarkaita, että kannattaa pitää varansa sinne jos menee.
Voi helkkari sentään.. itse käynyt sielä varmaan 10 kertaa ja useampi sukulainen ja tuttu myös, että varmaan 100-200 reissua tiedän sinne tehdyn ja yhtään taskuvarasta ei ole kohdalle osunut kellään. Sen sijaan Helsingin Forumissa lähti kännykkä taskusta varkaan matkaan... Barcelona on suurkaupunki ja siellä on ihan samat vaarat kuin muissakin suurkaupungeissa (ja muutamassa pienemmässä, kuten Helsingissä tai Tallinnassa). Mutta mistä ap lapsesi on kiinnostunut? Jos se on tuo futis, suosittelen Saksaa, siellä on stadioneilla paras fiilis. Jos se on taide ja arkkitehtuuri: Rooma. Jos se on shoppailu: no, mikä vaan kaupunki, Varsova on varmaan edelleen halvin länsimaisista kaupungeista Euroopassa. miettikää mikä kiinnostaa ja sen mukaan. Lontoo toki on varma nakki joka osa-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Jalkapalloa näkee telkkarista.
https://www.google.com/search?q=jalkapallo&rlz=1C1GCEA_enFI872FI873&sou…:
Ole hyvä, et tarvii enää edes telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin mielihyvin matkalle, jonka pääjuttuna on jalkapallo-ottelu.
N37
Sama ja syksylle on tuollainen reissu suunnitelmissa. N49
Vienna on todella kaunis kaupunki, lisäksi turvallinen, siisti ja nähtävää paljon. Eikä niin kallis ole.
Lontoo. Berliini on myös hyvä, mutta omat teinini laittavat Lontoon ykköskohteekseen kaupunkilomista. Etua siitä, että siellä voi harjoittaa omaa kielitaitoakin ja todeta pärjäävänsä. Ja tutustumiskohteista ei tule pulaa. Brexitin myötä hinnatkin ovat tulleet alas, ja suorissa lennoissakin riittää edullista tarjontaa.
Prahaan. Ihana kaupunki ja lapsiystävällinen.
Kööpenhamina on myös kiva.