Pettynyt asiakas kysyy parturi-kampaajilta
Kävin äsken kampaajalla. Kaksi luottokampaajaani olivat niin täyteen buukattuja, että jouduin varaamaan ajan ihan uudesta paikasta.
Kampaaja oli mukava, ja väri ja leikkaus onnistuivat ihan hyvin. Ei mikään vau, mutta ihan ok. MUTTA. Ihmettelen, että kampaaja ei laittanut hiuksiani mitenkään lopuksi! Siis föönasi suurin piirtein kuivaksi ja siinä se, kiitos, kassalle voit tulla maksamaan. Seuraava asiakas oli jo odottamassa vuoroaan.
En ole ikinä lähtenyt värin ja leikkauksen jälkeen täysin laittamattomalla tukalla pois. Aina on kampaaja kysynyt, että haluatko että laitetaan muotoilutuotteita / lakkaa, tai joskus jopa kysymättä tehnyt kivan kampauksen ja viimeistelyn lopuksi.
Tukka ei ole yhtään sen näköinen, että olisin käynyt kampaajalla. 140e hinta tuntui aika kalliilta, kun ei tullut yhtään huoliteltu ja viimeistelty olo.
Kommentit (26)
Mua taas ärsyttää se kiharrusväkerrys lopuksi mihin tuhraantuu aikaa, eikä sen näköisenä kehtaa kauppaan mennä. Vielä enemmän ärsyttää, etten kehtaa sanoa siitä =(
Mulle on käynyt vuosia sitten kerran kampaamon jälkeen, että jouduin lähtemään puolimärällä tukalla ulos, kampaaja ei edes kuivannut sitä kunnolla mistään viimeistelystä puhumattakaan. No, enpä mennyt sinne ikinä takaisin ja myöhemmin katsoin, että kyseinen paikka oli muiltakin saanut huonoja arvioita.
Kyllä tuollaisella summalla voisi jo mielestäni odottaa, että tehdään viimeisteltyä jälkeä.
Miksi et pyytänyt kampaajaa laittaamaan hiuksiasi, ap?
Avaa suu ja vaadi palvelua. Muuten on liian myöhäistä.
Nyt kun otit asian puheeksi niin totta, kampaajani kysyy joka kerta haluanko muotovaahtoa tms ja lopuksi kuivaa+taivuttaa latvat jne. Käynyt n.20v ajan samalla kampaajalla n.9vkon välein alkaen siitä kun olin 20v ja hän teki myös hääkampaukseni pihlajanmarjoineen kaikkineen. Huomenna onkin taas aika:)
Kuulostaa erikoiselta.
Mä käyn parin kuukauden välein värissä ja leikkauksessa, usein eri liikkeissä, ja aina on lopuksi laitettu muotoiluvaahtoa, viimeistelty lakalla jne, ja usein kampaaja kysyy, haluanko että kihartaa tms.
Yleensä jos olen käynyt sellaisissa "mummo-kampaamoissa" ei ole tehty mitään viimeistelyä.
Isommassa kalliimmassa ketjukampaamossa tehtiin oikein upea kiharapilvi samaan hintaan.
Semipaikoissa on ainakin vähän laitettu muotoilutuotetta ja suoristusraudalla siistitty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pyytänyt kampaajaa laittaamaan hiuksiasi, ap?
Olin niin hämmentynyt tilanteestani, kun en jotenkin tajunnut ensin, että hän tosiaan jo lopetti, vaan jäin vähän hölmönä tuoliin istumaan, että häh, oliko se tässä. Ja sitten en enää saanut suutani auki, kun seuraava asiakas oli jo tulossa tuoliin istumaan ja kampaaja itse odotti kassalla minua.
Minua ei haittaa vaikka kampaaja ei laita hiuksia lopuksi, yleensä tarjoaa kyllä, mutta kieltäydyn (toki kuivaa hiukset jne.)
Syynä se, että 99% menen töiden jälkeen kampaajlle, ja sieltä suoraan kotiin, en ymmärrä miksi pitäisi väkertää joku kampaus sen "kotimatkan" ajaksi.
Jos haluan juhliin kampauksen, varaan ajan erikseen, käytännössä en koskaan (lähisukualisen häät tmv. poikkeus)
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää se kiharrusväkerrys lopuksi mihin tuhraantuu aikaa, eikä sen näköisenä kehtaa kauppaan mennä. Vielä enemmän ärsyttää, etten kehtaa sanoa siitä =(
Tämä! Lähes joka kerta kampaaja "laittaa" tukkani ihan pyytämättä ja minä syöksyn päätäni piilotellen lähimmän vaatekaupan sovituskoppiin tai vaikka ravintolan vessaan, ihan sama kunhan on peili ja riivin sormin sen ihanuuden siihen kuntoon, että kehtaan liikkua kotiin asti.
Viimeksi sain Sally Spectra-kampauksen. Aivan hirveä. Meinasin saada slaagin kun katsoin peiliin.
Oisko syy juuri ollut se että seuraava asiakas oli odottamassa? Kaikkien maailma ei pyöri sun ympärillä kuitenkaan. Sait kivan värin ja leikkauksen, joten en usko että näytit siltä ettet olisi kampaajalla käynytkään.
No, et sinä nyt varsinaisesti huijatuksi tullut, mutta sait huonoa palvelua. Viimeistely kuuluu työhön. Ymmärrän, että minkään latvojen tasoituksen jälkeen ei ruveta kihartelemaan ja tupeeraamaan, mutta värin ja leikkauksen jälkeen kyllä käytännössä aina. Oliko paikka muuten OK? T: Kampaaja
Minä en taas haluakaan laittamista vaan päästä pian kotiin, onneksi löysin taitavan hiustenleikkaajan.
Vierailija kirjoitti:
Oisko syy juuri ollut se että seuraava asiakas oli odottamassa? Kaikkien maailma ei pyöri sun ympärillä kuitenkaan. Sait kivan värin ja leikkauksen, joten en usko että näytit siltä ettet olisi kampaajalla käynytkään.
No ei kai se nyt herran jumala asiakkaan itsekeskeisyyden vika ole, jos kampaaja ei itse osaa aikatauluttaa töitään! Ja työ viimeistellään aina, vaikka seuraava asiakas sitten joutuisikin sen 5-10 min odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
No, et sinä nyt varsinaisesti huijatuksi tullut, mutta sait huonoa palvelua. Viimeistely kuuluu työhön. Ymmärrän, että minkään latvojen tasoituksen jälkeen ei ruveta kihartelemaan ja tupeeraamaan, mutta värin ja leikkauksen jälkeen kyllä käytännössä aina. Oliko paikka muuten OK? T: Kampaaja
No ihan ok. Vähän epäsiisti vaikutelma, vaikka tila olikin kiva ja valoisa. Ja ihmettelin, että kampaaja ei kysynyt multa tarkemmin väristä ja leikkauksesta, tai kertonut mitä tekee. Alussa muutama lause vaihdettiin siitä, mitä haluan ja sen jälkeen hän vain teki hommansa. Ei näyttänyt siis esim. väristä mitään mallitupsuja tms.
Osaanpa arvostaa taas omaa vakkarikampaajaani tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Lähes joka kerta kampaaja "laittaa" tukkani ihan pyytämättä ja minä syöksyn päätäni piilotellen lähimmän vaatekaupan sovituskoppiin tai vaikka ravintolan vessaan, ihan sama kunhan on peili ja riivin sormin sen ihanuuden siihen kuntoon, että kehtaan liikkua kotiin asti.
Viimeksi sain Sally Spectra-kampauksen. Aivan hirveä. Meinasin saada slaagin kun katsoin peiliin.
Mulle föönattiin sellainen pottakypärä-kampaus. Viiletin vauhdilla suorinta tietä kotiin, onneksi oli lauantai, niin ajattelin toipuvani kampaamojärkytyksestä maanantaihin mennessä. Ihmetys olikin suuri, kun illalla pesin kaikki ne tökötit pois päästä ja annoin hiusten kuivua vapaasti. Olikin oikeasti tosi kivan näköinen leikkaus.
Olisi kampaajalta asiallista kysyä, haluaako asiakas föönikampauksen. Mutta ei voi olettaa, että sen pitäisi ns kuulua hintaan. Toki on niitä "vakiokampaajia", jotka sen tekevät.
Minä en missään nimessä halua hiuksiini mitään muotoilutuotteita enkä kuumakäsittelyjä (normi kuivausta lukuunottamatta). Olen käynyt monilla eri kampaajilla ja joka paikassa on onneksi kysytty erikseen laitetaanko muotilutuotteita tai tehdäänkö kampaus. Olen myös ymmärtänyt, että joissain paikoissa kampauksen tekemisestä lopuksi pitää maksaa erikseen.
Suomi tänään:
Kampaajalta pois märillä hiuksilla, pari sataa köyhempänä.
Hammaslääkäriltä pois ilman paikkaa lohjenneeseen hampaaseen, koska "mä vähän tasoitan ton reiän reunoja ni ei tunnu terävältä kieleen," lasku tulee sit kotiin.
Ammattiylpeys. Harvalla.
Niin se kysymys jäi: Onko tämä tosiaan ihan yleinen tapa kampaajilla, ettei viimeistelyä tehdä jos sitä ei erikseen varaa, vai tulinko huijatuksi? AP