Yleisessä vessassa mieluisin käsien kuivaus vaihtoehto?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
En käytä koskaan puhallinta. Jos ei vessassa ole käsipaperia tai pyyhettä, pelkkä puhallin, niin otan mieluummin vaikka sitä wc-paperia ja kuivaan siihen, tai jätän kuivaamatta kokonaan. Ihan kaameita pöpöpesiä.
Nyt myönnän suoraan olevani tyhmä isolla teellä, mutta miten puhallin on kaamea pöpöpesä? Anteeksi!
Tietenkin käsipaperilla. Toiseksi paras on se sellainen rullapyyhesysteemi, mutta nekin on ihan liian usein jotenkin jengalla eikä rullaa sitä jo käytettyä osaa kunnolla pois. Nuo puhaltimet sen sijaan pitäisi heittää hedvekkiin (btw, kuka tuollaisen turhakkeen muuten mahtaa olla edes keksinyt?), koska kaikki pöpöt vaan leviää ja tuosta kuuluu ihan jumalaton metelikin. Kädet sen sijaan on edelleen märät ja käsienpesu olikin oikeastaan ihan turhaa kun puhaltimesta sai uuden pskakerroksen..
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käsipaperilla. Toiseksi paras on se sellainen rullapyyhesysteemi, mutta nekin on ihan liian usein jotenkin jengalla eikä rullaa sitä jo käytettyä osaa kunnolla pois. Nuo puhaltimet sen sijaan pitäisi heittää hedvekkiin (btw, kuka tuollaisen turhakkeen muuten mahtaa olla edes keksinyt?), koska kaikki pöpöt vaan leviää ja tuosta kuuluu ihan jumalaton metelikin. Kädet sen sijaan on edelleen märät ja käsienpesu olikin oikeastaan ihan turhaa kun puhaltimesta sai uuden pskakerroksen..
Ainakin täällä missä itse asun, ovat nuo rullapyyhkeet usein aivan silminnähden paskaisia.
Minulla on aina pieni nenäliinapakkaus käsilaukussa. Jos en muista ottaa vessakopista kunnollista vessapaperiläjäystä ja jos käsipaperia ei ole tarjolla, minulla on aina omaa paperia mukana. Ne puhaltimet on pelkkiä pöpölevittimiä.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Tervetuloa Alankomaihin, taalla olen nahnyt esim. baareissa ihan tavan kasipyyhkeita viela :D Siis just niita froteisia pikkupyyhkeita.
Lisaksi vessoissa ei ole kuin kylmavesihana. Saippuaa tuurilla. Mutta se ei haittaa, silla tutkimusten mukaan n. 50% hollantilaisista ei pese kasia vessareissun yhteydessa.
Pyyhin yleensa omiin vaatteisiini.
Siis kadet.
Unohdit listasta sen, että lähes aina vessan ovet aukeavat sisällepäin. Oven avaaminen ilman siihen koskemista on siis lähes mahdotonta.
Useissa hollantilaisissa asunnoissa ei myoskään ole ollenkaan käsienpesupistettä vessassa, vaan kädet pitää kävellä pesemään keittioon tai kylpyhuoneeseen (useimmissa asunnoissa on erillisvessat, eli ne eivät sijaitse kylpyhuoneessa). Ihanaa!
T. toinen alankomaissa asuva
Joo, olen tormannyt tuohon, etta kotona ei voi vessassa pesta kasia, myos. Mulla on myos vessa ja kylpyhuone erikseen, mutta mun vessassa on tietysti seka kasienpesupiste, etta siihen saa kuumaa vetta myos, ja viela kasisuihku (viimeksi mainitun ostin ihan Suomesta ja asensin vessaan). :) Taalla kun en ole kasisuihkuja(kaan) nahnyt missaan vessoissa...
Mietin vaan etta jos tuo koronavirus nyt leviaa niin silla tulee olemaan kissanpaivat Alankomaissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä koskaan puhallinta. Jos ei vessassa ole käsipaperia tai pyyhettä, pelkkä puhallin, niin otan mieluummin vaikka sitä wc-paperia ja kuivaan siihen, tai jätän kuivaamatta kokonaan. Ihan kaameita pöpöpesiä.
Nyt myönnän suoraan olevani tyhmä isolla teellä, mutta miten puhallin on kaamea pöpöpesä? Anteeksi!
Ainakin siksi, että se puhallin imee ilmaa vessassa jossa leijailee kaikenlaista ja oikein kierrättää ne kaikki bakteerit sun muut hengitettäväksi ja käsien iholle. Ihan sama kun hiustenkuivaajalla puhaltelisit kaikki pölyt ja basillit nurkista ja pöntön vierestä/takaa keuhkoihin vedettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä missä itse asun, ovat nuo rullapyyhkeet usein aivan silminnähden paskaisia.
Mä ihmettelen samaa kuinka ne käsienpesun jälkeen voikaan olla tuon näköisiä. Siis kuinka s¤¤tanan pskaset kädet ihmisillä onkaan kun ne vielä pesunkin jälkeen jättää tuollaisen sonnan?! Vai pyyhkiikö jengi niin p#rseensä?
Oma kysymyksensä on vielä se, että eikö niitä pestä kunnolla kuumassa vedessä vai miksi niihin jää ikuisiksi ajoiksi edellisten käyttökertojen pskat ja tahrat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri(n) osa ihmisistä ei pese käsiään kunnolla. Sitten ne märät likaiset kädet tungetaan kuivuriin, ja puhalletaan liat ja bakteerit ympäriinsä. Todennäkoisesti lisäksi kosketaan kuivuria (johon myos aiemmat kakkakädet on koskeneet) kun ne raot on niin pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitenpä luulet? Lämmin henkäys? Missä lämpötilassa pöpöt yleensä viihtyvät? Ai et tiedä?
Ai kamala nuo puhaltimet on painajaisia lasten kanssa!!! Ihan taatusti ne ehtii tuikata kätensä sinne silloin, kun itse peset omiasi, vaikka olisit just sanonut että ei, mutta pitäähän sitä jännää konetta kokeilla. Ja naama just sillä korkeudella, että kaikki puhaltuu suoraan naamalle. Noh, en kyllä voi sanoa, että selvästi tuon takia olisi joskus sairastuttu, mutta silti, hyi!
Puhallin puhaltaa myös hengitykseen ne pöpöt.