Piilolinsseistä silmälaseihin
Olen pääsääntöisesti käyttänyt piilolinssejä jo todella monta vuotta, molemmissa vahvuus -2.75. Omistan yhdet silmälasit joissa vahvuus -2.50 enkä näe niillä kunnolla, joten kävin optiikolla ja ostin uudet lasit. Uusiin laseihin tuli -2.50 + hajataittoo -0.75, mitä ei ennen ollut.
Ongelmana nyt kuitenkin se, että olen nyt 2 päivää käyttänyt ja yrittänyt "totutella" mutten oikein nää näilläkään hyvin. En oikein huomaa mitään eroo edellisiin silmälaseihin joissa oli tämä -2.50. Kaikki "hohtaa" edelleenkin, jos siristän silmät niin tarkentuu. Esim. tiekyltit, tv-tekstitykset jne hohtaa näillä laseilla, siristäen hävii se hohto mikä tulee näistä.
Huomasin myös hauskan jutun, jos laitan molemmat lasit päällekkäin, hävii tämä hohto.
Onko tämä normaalia vai ei? Joku sanoi, että "kestää vain totutella". Kuitenkin piilolinsseillä joissa kovempi vahvuus, ei ole tällasta. Näen niillä varsin hyvin.
Itse asiassa sen pitäisi olla toisinpäin, eli piilolinsseissä vähemmän voimakkuutta. Mutta viikko, pari pitää uusiin laseihin totutella ennen reklamaatiota.