Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Geelikynnet itse kotona, kokemuksia?

Vierailija
30.01.2020 |

Oletteko mammat geelailleet itse kynsiänne kotona? Siis ihan taviksena, ilman mitään koulutusta. Tekisi mieleni kokeilla kun en raaski enää maksaa joka kuukausi 60-80 euroa huollosta.

Mistä tarvikkeet ja mitä kaikkea pitäisi hankkia? Tuleeko edes halvemmaksi? Muita aatoksia aiheesta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein geelikynsiä itselleni muutama vuosi sitten. Tuli kyllä halvemmaksi ja oli helpompaa kun ei tarvinnut lähteä minnekään. Tilasin netistä tarvikkeet ja opiskelin joistain videoista ym miten homma menee. Muutamien kertojen jälkeen alkoi jo tulla ihan hyvää jälkeä. Tosin oikea käsi oli aina hankala tehdä vasemmalla kädellä, olen oikeakätinen. Vaikeinta oli tehdä riittävän ohut ja tasainen geelaus.

Mitään koulutusta tähän minulla ei ollut, olen ammatiltani ihan muuta, mutta olen aina harrastanut askartelua ja käsitöitä ym. joten sorminäppäryyttä löytyy.

Vierailija
2/4 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä aloituspakkauksia myydään netissä, semmoisella itse aikoinani aloittelin. Nyt on omat kynnet niin pitkät ja vahvat etten ole geelikynsiä aikoihin tehny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun jaoit kokemuksesi, kuulostaa hyvältä. Mistähän uskaltaisi ostaa tai tilata jonkinlaisen aloituspaketin, onko tietoa luotettavista paikoista?

Vierailija
4/4 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse joskus 16-17-vuotiaana kynsiä, mutta sitten innostus lopahti. Tällä hetkellä olen siis 21v, joten en nyt ihan tarkkaan muista, että miten se homma toimi. Muistan kuitenkin sen, että tekeminen oli mielenkiintoista, mutta piti olla tarkkana puhtauden kanssa ja täytyi varoa, ettei vahingoita omaa kynttä viilaamalla liikaa. Samoin piti liimata tarkasti tipit kiinni kynsiin, jotta väliin ei mene kosteutta eikä sinne jää ilmaa. Opettelin katsomalla youtube-videoita.

Itse tilasin joskus muoviset tipit ebaysta eli Kiinasta, jota en nyt suosittele, koska ilmastonmuutos ja Kiina ja lähempääkin saa tippejä. Samoin vielä se, että älä ikinä tilaa Kiinasta mitään geelejä tmv. Ne on ihan myrkkyjä. Itse en ole kokeillut, mutta kuullut juttua niistä geeleistä ..

Aloituspakkaus voi joissain tilanteissa tulla edullisemmaksi, kuin ostaa kaikki erikseen. Itse maksoin ehkä 60e aloituspakkauksesta, jossa oli mukana myös kynsiuuni. Kynsiuuni on kaikista kallein ostos, mutta esim. Kärkkäiseltä näköjään saa sellaisen 30 eurolla ja käytettynäkin näyttäisi löytyvän ja aika edullisestikin.

Mitä nyt ainakin tarvitsee, kun aloittaa kynsien tekemisen on:

- Puuvillaisia vanulappuja, joista ei jää nöyhtää kynnelle

- Puhdistusaine kynsille ja siveltimille

- Kynsitippejä

- Kynsiliima

- Pohjageelin, rakennegeelin ja viimeistelygeelin

- Siveltimet geelien levitykseen

- Pari erilaista viilaa, kuten buffausviilan, jolla kiillotetaan ja kovemman viilan, jolla viilataan tippejä oikeaan muotoon

- Tavalliset sakset tai jos haluaa olla huolellisempi niin tippileikkurit

- Kynsiuuni

Unohdin ehkä jotain, mutta kyllä noilla nyt alkuun pääsee. Itse lakkasin tekemäni geelikynnet ihan tavallisilla kynsilakoilla. Sekä taisin joskus tehdä jopa kynsiä pelkällä rakennegeelillä eli ilman mitään muita geelejä .. Ihan hyviä muistaakseni niistä tuli eli ei nyt ollut mitenkään tarkkaa noiden geelien kanssa. Tosin tietty saa parempaa jälkeä jos jaksaa panostaa enemmän. Enkä kyllä voi sanoa, että mun kynnet mitään kovin kauniita oli, mutta olin silloin niihin ihan tyytyväinen. :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi