Te, joilla ON luppoaikaa töissä, mitä teette työksenne?
Lueskelin tuota vastaavaa ketjua, joilla ei ole luppoaikaa, aika monet ammatit ovat edustettuina. Kärjessä ehkä hoito- ja kasvatusala.
Kommentit (9)
Aineenope. Joskus on useampikin hyppytunti peräkkäin eikä koko aikaa jaksa tehä töitä vaikka pitäis. Sitten tulee löysäiltyä ja hommat jää vklopulle.
En kehtaa sanoa tarkemmin, mutta teen ison yrityksen toimistohommia - toimistosihteeri varmaan kuvaa sekalaisia hommiani parhaiten. Todella löysää hommaa: työtehtäviä on aika vähän ja ripeänä ihmisenä suoriuduin niistä paljon nopeammin kuin esim. pari viittä vaille eläkeikäistä kollegaa yksikössäni.
Luppoajalla teen kirppiskauppaa fb:ssä, järjestelen erinäisiä asioita appiukon synttäreistä ensi kesän lomamatkaan ja no, surffailen vauva.fi-sivulla :-D
Riippuu pitkälti päivästä. Viimeiset kolme kuukautta ollut projektien kanssa niin kiirettä, että 20 minuutin ruokatauon pitäminen ollut luksusta. Kahvitauoista puhumattakaan. Yleensä projektien alkuvaiheessa luppoaikaa on enemmän ja kesällä myös. Ehtii pitämään halutessaan 1,5-2h ruokkiksia aina toisinaan.
Olen kirjanpitäjä. 2 viikkoa on kiirettä, saattaa tulla useampia 11h työpäiviä. Kaksi viikkoa on hiljaista.
Isossa yrityksessä keskijohtoa. Vastaan neljän eri yksikön (pienen) toiminnasta. Olen varmistanut aikoinaan että jokaisella yksiköllä on asiantunteva ja hyvä oma esimies (minun suora alaiseni) joka hoitaa olan yksikkönsä päivittäisen työn johtamisen ja omien alaisten johtamisen. Minua tarvitaan lähinnä yksiköiden strategisten päätösten tekemiseen yhdessä yksikön vetäjän kanssa. Joskus tietenkin tulee myös tilanteita joissa pitää käyttää omia natsoja asioiden hoitamiseksi jos yksiköiden esimiesten natsat eivät onnistu. Harvoin mutta joskus kuitenkin on henkilöstöasioita joihin pitää puuttua.
Aika rauhallista ja hiljaista on useinkin kun yksiköt tekevät päivittäistä työtään ilman minun ohjausta. Kysymykset joita minulle asti tulee ratkaistavaksi tuntuvat hyvin helpoilta ratkaista. Toisaalta olen itse tehnyt 20+ vuotta niitä töitä joiden tekoa nyt johdan esimiehen esimiehenä joten olen kerryttänyt pitkän kokemuksen ihan siitä oikeasta työnteosta ja pikkuhiljaa noussut ylöspäin uralla.
Isoimmat asiat joita pohdin ovat pitemmän tähtäimen yksiköiden toiminnan suunnittelu ja pitkän tähtäimen resurssointiasiat. Tuntuu helpolta ja leppoisalta.
Prostituoituna minulle jää luppoaikaa päivän mittaan.
Yövartijana ei muuta olekaan kun aikaa. Aloittelijat kokee kiireiseksi tämänkin, mutta ei tämä kiireistä oikeasti ole.