Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aspergerit! Kertokaa erityismielenkiinnonkohteistanne!

Vierailija
30.01.2020 |

Haluaisin myös tietää jos teillä on joku erityislahjakkuus. Oletteko saaneet lahjanne käyttöön hyödyksi jotenkin, ammatillisesti esimerkiksi, vai ovatko ne omaksi iloksenne vain?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuus.

Vierailija
2/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani on tietokonepelit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtitiede.

Vierailija
4/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneet. Yritin saada niistä ammatin ja olin vuoden ajan atk-tukihenkilönä mutta ihmisten kanssa tuli ongelmia kun turhauduin niiden tyhmyyteen.

Vierailija
5/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneet. Yritin saada niistä ammatin ja olin vuoden ajan atk-tukihenkilönä mutta ihmisten kanssa tuli ongelmia kun turhauduin niiden tyhmyyteen.

Meillä pojalla vähän samanlaista, mutta on kyllä sosiaalisesti hiukan omituinen, mutta ei onneksi pidä muita tyhminä vaan suhtautuu kaikkiin ihmisiin ihan samalla tavalka. Hänellä myös siis asperger. Luulen että tuo digituutorius /atk tuki voisi sopia hänelle!

Vierailija
6/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvit

Vierailija
7/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että kaikilla meistä ei ole mitään kaiken huomion vievää erityistä kiinnostuksen kohdetta? En ole edes millään alalla huippulahjakas; tavallisen omituinen vaan.

Vierailija
8/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja mielenkiinnonkohteita täällä! Jotkut mutterit tai ovet olisi hiukan meh.

Vierailija
9/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

As-nainen kirjoitti:

Tiesitkö, että kaikilla meistä ei ole mitään kaiken huomion vievää erityistä kiinnostuksen kohdetta? En ole edes millään alalla huippulahjakas; tavallisen omituinen vaan.

Onko sinulla hyvä muisti? Entä osaatko kieliä, matematiikkaa hyvin?

Vierailija
10/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielenkiinnonkohteet kapea-alaisia? Joku kertoi kirjallisuuden, joku tähtitieteen. Kiinnostaako kaikki kirjallisuus, vai joku 1930 luvun englantilainen jännitys? Entä tähtitiede, kiinnostaako kaikki vai esimerkiksi vain tietty hiukkasyhdistelmä avaruudessa?

Vierailija
11/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia esihistoriasta noin 1950-luvulle. Erityisesti 1800-luku Yhdysvalloissa ja Britanniassa sekä sotahistoria. Osaan ulkoa esimerkiksi Venäjän tsaarit, talvisodan taistelupaikat päivämäärineen ja tiedän järjettömän määrän viktoriaanisen Englannin pukuhistoriasta.

Tämä tieto ei liity millään tavalla työhön mitä teen eli puhtaasti harrastus.

Vierailija
12/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaa, kun vielä oli paperisia puhelinluetteloita, opettelin ihmisten nimiä ja numeroita ulkoa. Osaan myös kaupungin kaikki bussiaikataulut ,asun keskisuuressa kaupungissa ja kaukomatkojen juna-aikataulut.

Vierailija
13/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiehtoo historia (erityisesti kylmä sota, vakoilu, rautateiden historia, Villi länsi, antiikin ajat), metrokartat ja radiot (vaikka en ole radioharrastaja). Muita outoja kiinnostukseni kohteita on metsä- ja suotyyppien luokitukset ja vanhojen rakennusten pohjapiirrustukset. 

En ole kuitenkaan erityisen hyvä missään enkä osaisi luennoida ulkoa mistään aiheesta. Kukaan ei edes tiedä mielenkiinnon kohteitastani. 

Työni ei liity näihin millään tavalla. Olen ollut siivoojana ja keittiöapulaisena. 

Vierailija
14/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erityistä mielenkiinnon kohdetta, mutta minulla on hyvä muisti ja pää täynnä nippelitietoa. Voitan aina tietopeleissä.

Vierailija
15/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään erityistä mielenkiinnon kohdetta, mutta minulla on hyvä muisti ja pää täynnä nippelitietoa. Voitan aina tietopeleissä.

Minulla sama. Paitsi että sitten kun tulee kysymys jostain urheilusta, en tiedä mitään.

Vierailija
16/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon aspergereita, vai oletteko diagnosoineet itse itsenne?

Vierailija
17/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatieliikenne ja muu julkinen liikenne sekä kartat tuntuvat olevan aika yleisiä aspergereille.

Vierailija
18/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lujuusoppi, rakenteiden mekaniikka ja dynamiikka. En käsitä miten jotkut urpot ei dippainssiopinnoissa näistä selviä. Sen sijaan kielissä on haasteita. Jos virkamiesruotsista saa ykkösen, niin hyvä on. 

Vierailija
19/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiinnostuksen kohteena horoskoopit ja henkimaailma.

Vierailija
20/48 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lujuusoppi, rakenteiden mekaniikka ja dynamiikka. En käsitä miten jotkut urpot ei dippainssiopinnoissa näistä selviä. Sen sijaan kielissä on haasteita. Jos virkamiesruotsista saa ykkösen, niin hyvä on. 

Minä en tajua mitään mistään fysiikasta tai lujuusopista mutta en tajua miten jotkut urpot eivät selviydy virkamiesruotsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi