Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä? Toimiko kassahenkilö nyt ihan oikein? Hän kysyi minulta haluanko kuitin

Vierailija
30.01.2020 |

Ja minä sanoin että kyllä kiitos. Hän tulosti minulle kopion kuitista. Miksi hän teki niin, onko tuo ihan yleinen käytäntö? Eikö kuitti pitäisi antaa asiakkaalle kyselemättäkin. Eniten ihmettelin tuota kuittikopiota.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Tokmannissa ja myyjä sanoi: "Kiitos kuittia?" putkeen, niin etten heti tajunnut mitä hän kysyi. Ehkä ihmiselle väkisinkin kertyy maneerit tuollaisessa hommassa.

Vierailija
22/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen on kirjanpitoa varten., pyörii rullalle kassakoneessa. Ainakin vanhanaikaisissa koneissa, joita on vielä paljon käytössä.

Jossain aataminaikaisessa pikkukaupassa pyörii kaksi kuittirullaa mutta nykyään  tiedot tallentuvat tietokoneelle. Kuittia ei enää automaattisesti anneta  mutta kysytään kyllä haluaako kuitin. 

Kuitti tulostuu aina, ei ole kysymys paperin säästämisestä vaan siitä ettei asiakkaat sitä halua, Jokainen ostotapahtuma kirjautuu kyllä tietokoneelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina kuitin kaupassa, koska ilman kuittia tuotetta ei korvata jos siinä on joku vika. Mutta aloituksessa ei selvinnyt että mikä kauppa oli kyseessä, ei ruokakaupassa lähdetä mitään kuittia tulostamaan.

Vierailija
24/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en juuri koskaan halua kuittia, eikä moni muukaan. Miksi tuhlata paperia sellaiseen mikä lentää suoraan roskiin? Maailma ei todellakaan tarvi lisää jätettä. Tosi hyvä että kysytään.

Ai, te hölmöläiset ette siis tarkista ikinä, kuinka paljon teitä on taas huijattu joko tahallaan tai yleensä kuitenkin tahattomasti??

Itse tarkistan aina, sillä monta kertaa on otettu hinta väärin ja nimenomaan aina otettu liikaa.

Esim. viime kuussa ostin kaksi laadukasta pussilakanaa, kunnes huomasin kassan jälkeen,  ne olivatkin lasten kokoa, niinpä menin Info-pisteelle pyytämään, josko saisin vaihtaa lakanat samanlaisiin aikuisten, mutta isompiin ja siksi tietysti kalliimpiin lakanoihin ja kävihän se tietysti.

Meillä oli sitten aika kiire lähteä kotiin ja huomasin vasta myöhemmin kotona, että minulta olikin otettu jopa 15 euroa liikaa. Nyt tässä tapauksessa, jos en olisi ottanut kuittia, en voisi todistaa mitään liiasta veloituksesta ja näitä tapauksia on pilvin pimein, mutta tämä on viimeisin liikaveloitus.

Kyllä se tieto löytyy ilman kuittiakin. Eri asia tietysti on se, että et olisi sitä huomannut.

Otan itse aina kuitin ja käyn perimässä liikaa otetut rahat takaisin aina, vaikka kyseessä olisi 10 senttiä. Tiedän, turhaa aikaa ja vaivaa, mutta v.tuttaa nämä väärät hinnat kassalla.

Vierailija
25/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina kuitin kaupassa, koska ilman kuittia tuotetta ei korvata jos siinä on joku vika. Mutta aloituksessa ei selvinnyt että mikä kauppa oli kyseessä, ei ruokakaupassa lähdetä mitään kuittia tulostamaan.

Minä ainakin saan joka kerta ruokakaupassa kuitin niin kuin kuuluukin. Missä ruokakaupassa oikein asioit kun et saa kuittia? Kuitista on helppo tarkistaa että tavarat on hinnoiteltu oikein. Esim jos on jotain aletuotteita mukana.

Vierailija
26/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen on kirjanpitoa varten., pyörii rullalle kassakoneessa. Ainakin vanhanaikaisissa koneissa, joita on vielä paljon käytössä.

Jossain aataminaikaisessa pikkukaupassa pyörii kaksi kuittirullaa mutta nykyään  tiedot tallentuvat tietokoneelle. Kuittia ei enää automaattisesti anneta  mutta kysytään kyllä haluaako kuitin. 

Kuitti tulostuu aina, ei ole kysymys paperin säästämisestä vaan siitä ettei asiakkaat sitä halua, Jokainen ostotapahtuma kirjautuu kyllä tietokoneelle.

Ei työpaikkani antiikkikassakoneessa mitään tietokonetta ole.

Eri

Vierailija
27/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa 2020 luvulle.

Vierailija
28/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa siltä kuin olisi vieraillut kaupassa ensimmäistä kertaa sitten 90-luvun.

Vierailija
29/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että voi olla yksinkertaisia ihmisiä olemassa. Suurin osa EI HALUA sitä kuittia.

No sitä en tässä kysynyt. Miksi suhtaudut neutraaliin kysymykseen noin aggressiivisesti, jopa haukkumaan alat?

Minua ihmetytti vain miksi hän tulosti kysymyksen jälkeen kopion kuitistani. Mihin se alkuperäinen kuitti meni?

Ap

Ne piilotetaan kassakoneisiin, koska summa on ihan erilainen.

Täysin varma tieto.

Vierailija
30/33 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en juuri koskaan halua kuittia, eikä moni muukaan. Miksi tuhlata paperia sellaiseen mikä lentää suoraan roskiin? Maailma ei todellakaan tarvi lisää jätettä. Tosi hyvä että kysytään.

Ai, te hölmöläiset ette siis tarkista ikinä, kuinka paljon teitä on taas huijattu joko tahallaan tai yleensä kuitenkin tahattomasti??

Itse tarkistan aina, sillä monta kertaa on otettu hinta väärin ja nimenomaan aina otettu liikaa.

Esim. viime kuussa ostin kaksi laadukasta pussilakanaa, kunnes huomasin kassan jälkeen,  ne olivatkin lasten kokoa, niinpä menin Info-pisteelle pyytämään, josko saisin vaihtaa lakanat samanlaisiin aikuisten, mutta isompiin ja siksi tietysti kalliimpiin lakanoihin ja kävihän se tietysti.

Meillä oli sitten aika kiire lähteä kotiin ja huomasin vasta myöhemmin kotona, että minulta olikin otettu jopa 15 euroa liikaa. Nyt tässä tapauksessa, jos en olisi ottanut kuittia, en voisi todistaa mitään liiasta veloituksesta ja näitä tapauksia on pilvin pimein, mutta tämä on viimeisin liikaveloitus.

Olin matikantunneilla sen verran paljon hereillä että osaan arvioida suurin piirtein mitä ostokset tekevät. Jos summa ei kuulosta oikealta, otan kuitin, ja isommista ostoksista, kuten vaikka puhelin, tietysti. Muuten ihan sama, ei kiinnosta eikä jaksa tarkistaa menikö sentilleen oikein.

Vierailija
31/33 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tokmanneissa kuitti ei tulostu automaattisesti vaan se tulostetaan jos asiakas niin tahtoo. Varmasti jossain muuallakin sama käytäntö.

Vierailija
32/33 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kassahenkilön pyhässä valassa tosiaan velvoitetaan kassahenkilö varmistamaan että asiakas ottaa kuittinsa, tahtoi hän sitä tahi ei. Kuitin on oltava nimenomaan paperinen taikamusteella kirjoitettu häviävä dokumentti, jotta siitä on mahdollisimman suuri haitta ja pieni hyöty. Sen voi salaa kätkeä ostosten sekaan tai sujauttaa asiakkaan taskuun, jos tämä ei sitä mukisematta hyväksy. Ääritilanteessa voi harhauttaa pippurisumutteella tai laukaisemalla varashälytinportin ujelluksen. 

Ja sitten arkitodellisuuteen: arvokkaiden tuotteiden ostokuitti kannattaa tosiaan ottaa ja pyytää todisteeksi, jos tulee takuuasioita tai vaihto-/palautustarve. Kirjanpitoon, jos on kyse yritystoiminnasta, kuitti tietysti myös tarvitaan. Yhä useammin nämä tositteetkin saa kuitenkin fiksummin sähköisenä. Esimerkiksi Gigantista mulle tulee kuitit sähköpostiin ja Osuuskaupan kaikista ostoksista kännykän sovellukseen. Turha niitä papereita on tulostella ja pysyväistuotteista vielä valokopioida arkistoon taikamuste-efektin kumoamiseksi. Papereista tulee kuluja, ympäristövahinkoa ja ylimääräistä työtä kaikille. Sähköisyys on nykypäivää.

Vierailija
33/33 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaako joku kauppakuittinsa kotona, jos vaikka on ostanut kaksi kassillista ruokatavaraa? Itse en koskaan tehnyt sitä, ei aikaa moiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi