Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä? Toimiko kassahenkilö nyt ihan oikein? Hän kysyi minulta haluanko kuitin

Vierailija
30.01.2020 |

Ja minä sanoin että kyllä kiitos. Hän tulosti minulle kopion kuitista. Miksi hän teki niin, onko tuo ihan yleinen käytäntö? Eikö kuitti pitäisi antaa asiakkaalle kyselemättäkin. Eniten ihmettelin tuota kuittikopiota.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi olla yksinkertaisia ihmisiä olemassa. Suurin osa EI HALUA sitä kuittia.

Vierailija
2/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voi olla yksinkertaisia ihmisiä olemassa. Suurin osa EI HALUA sitä kuittia.

No sitä en tässä kysynyt. Miksi suhtaudut neutraaliin kysymykseen noin aggressiivisesti, jopa haukkumaan alat?

Minua ihmetytti vain miksi hän tulosti kysymyksen jälkeen kopion kuitistani. Mihin se alkuperäinen kuitti meni?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juuri koskaan halua kuittia, eikä moni muukaan. Miksi tuhlata paperia sellaiseen mikä lentää suoraan roskiin? Maailma ei todellakaan tarvi lisää jätettä. Tosi hyvä että kysytään.

Vierailija
4/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kauppa on siirtynyt tähän käytäntöön ympäristösyiden vuoksi. Harva haluaa kuitin, joten on parempi kysyä kuin haaskata paperia turhaan.

Vierailija
5/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko siinä sun kuitissa Kopio?

Mitä väliä sillä on, mitä alkuperäiselle tapahtui?

Vierailija
6/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen on kirjanpitoa varten., pyörii rullalle kassakoneessa. Ainakin vanhanaikaisissa koneissa, joita on vielä paljon käytössä.

Vierailija
7/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä en tässä kysynyt. Miksi suhtaudut neutraaliin kysymykseen noin aggressiivisesti, jopa haukkumaan alat?

Minua ihmetytti vain miksi hän tulosti kysymyksen jälkeen kopion kuitistani. Mihin se alkuperäinen kuitti meni?

Ap

Ei se sun saamasi kuitti ole mikään alkuperäisestä otettu kopio vaan ihan vaan se kuitti. Tai voihan sitä ajatella että se alkuperäinen on se digitaalinen kuitti, joka jää kaupalle ja se sun kuitti on tulostettu versio siitä. Ei tässä lle mitään outoa tai hämärää.

Vierailija
8/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää antaa kyselemättä. Yleensä kukaan ei sitä kuitenkaan halua ja se kassan roskis on sitten pullollaan rytättyjä kuitteja. Hän varmaan ajatuksissaan ryttäsi alkuperäisen ja siksi tulosti kopion. Se tulee automaatioksi, kun 20 asiakasta edellä toteaa, ettei halua kuittia.

Vierailija
9/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kauppa on siirtynyt tähän käytäntöön ympäristösyiden vuoksi. Harva haluaa kuitin, joten on parempi kysyä kuin haaskata paperia turhaan.

-joo mut suurimmast osasta maksukoneita tulee se kuitti ihan automaattisesti ja se lentää kaupan roskiin jos asiakas ei sitä ota.

Vierailija
10/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä vaikka "tietää" sinusta ja hän haluaa "antaa" "kuittia" niin myyjä voi tunkea sen perceeceen.

Miten se kuittaus sanonta nyt meniiylugelflelgk

Kettu kuittaa ? Oliko kokonaisuudessa näin?

Anteeksi jos tässä jumalaan uskomista.

Vierailija
11/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt esimerkiksi niin että kuittikone sylttäsi kuitin jolloin kysyin asiakkaalta haluaako kuittia. Jos haluaa niin tulostan kuittikopion, jos ei halua niin ei tarvi kopioida. Alkuperäinen menee joka tapauksessa roskiin.

Vierailija
12/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en juuri koskaan halua kuittia, eikä moni muukaan. Miksi tuhlata paperia sellaiseen mikä lentää suoraan roskiin? Maailma ei todellakaan tarvi lisää jätettä. Tosi hyvä että kysytään.

Mmm...nii just! Tosi hyvä kuitti perceeccä. Aina on parempaa.

Vierailija
13/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt esimerkiksi niin että kuittikone sylttäsi kuitin jolloin kysyin asiakkaalta haluaako kuittia. Jos haluaa niin tulostan kuittikopion, jos ei halua niin ei tarvi kopioida. Alkuperäinen menee joka tapauksessa roskiin.

I h m i s r o s k a k o r i i n.

Vierailija
14/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä syynä on se, että kassakoneen kuitti ei kestä pitkään vaan himmenee lukukelvottomaksi. Jos kyseessä on esim. sähkölaite, jolla on pidempi takuuaika, niin käytännössä usein tarvitsee sen tulostetun kuitin. Ihan ystävällistä antaa se suoraan.

Vierailija
15/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, te hölmöläiset ette siis tarkista ikinä, kuinka paljon teitä on taas huijattu joko tahallaan tai yleensä kuitenkin tahattomasti??

Itse tarkistan aina, sillä monta kertaa on otettu hinta väärin ja nimenomaan aina otettu liikaa.

Esim. viime kuussa ostin kaksi laadukasta pussilakanaa, kunnes huomasin kassan jälkeen,  ne olivatkin lasten kokoa, niinpä menin Info-pisteelle pyytämään, josko saisin vaihtaa lakanat samanlaisiin aikuisten, mutta isompiin ja siksi tietysti kalliimpiin lakanoihin ja kävihän se tietysti.

Meillä oli sitten aika kiire lähteä kotiin ja huomasin vasta myöhemmin kotona, että minulta olikin otettu jopa 15 euroa liikaa. Nyt tässä tapauksessa, jos en olisi ottanut kuittia, en voisi todistaa mitään liiasta veloituksesta ja näitä tapauksia on pilvin pimein, mutta tämä on viimeisin liikaveloitus.

Vierailija
16/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ole kahta nauhaa, tiedot siirtyy  heti tietokoneen muistiin!

Vierailija
17/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kassakoneista kysyy, tulostetaanko kuitti. Jos myyjä klikkaa "ei" ja sen jälkeen päättääkin tulostaa kuitin, kuitissa lukee "kopio".

Mutta sama kuitti se on.

Ja tosiaan, niin moni ei halua kuittia, että joskus sitä klikkaa automaattisesti "ei tulosteta", ja tajuaa vasta sen jälkeen kysyä.

Lakihan vaatii, että kaikille asiakkaille pitää tarjota kuitti, minkä ainakin itse tulkitsen niin, että kysymys "haluatko kuitin?" On riittävä tarjoaminen. Jos asiakas ei halua kuittia, sitä ei tulosteta eikä tuhlata paperia. Jos asiakas haluaa kuitin, se tulostetaan.

En tiedä, miksi jotkut asiakkaat ottavat tämän käytännön verisenä loukkauksena, ja kokevat, että kuittia ei ole tarjottu, jos sitä ei ole nimenomaan heitä kohti ojennettu.

Hauskaa on sitten sekin, että jotkut asiakkaat loukkaantuvat siitä, että heille yritetään ojentaa kuitti. Heittävät päin myyjää nämä turhat paperilappuset. Ei käy kateeksi niitä, jotka vielä tänä päivänä tiskin takana ovat... vaikka mitä tekisi, niin aika joku asiakas pahoittaa mielensä.

Vierailija
18/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sille alkuperäiselle muka tapahtui? Vai tulostiko kuitenkin sen sulle?? Joissakin kaupoissa kuittia ei tulosteta ollenkaan jos asiakas ei halua (paperin säästöä), yleensä kuitenkin automaattisesti tulee.

Vierailija
19/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen on kirjanpitoa varten., pyörii rullalle kassakoneessa. Ainakin vanhanaikaisissa koneissa, joita on vielä paljon käytössä.

Jossain aataminaikaisessa pikkukaupassa pyörii kaksi kuittirullaa mutta nykyään  tiedot tallentuvat tietokoneelle. Kuittia ei enää automaattisesti anneta  mutta kysytään kyllä haluaako kuitin. 

Vierailija
20/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, onko kuitti sulla vai kaupan roskissa, jos miettii petosasioita? Vai onko useinkin teillä ovien takana poliisit kyselemässä kuitteja tiettyjen kauppojen tietyistä ostoksista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän