Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vispikermaa laittaa lämpimään ruokaan, kastikkeeseen?

Vierailija
30.01.2020 |

Jääkaapista löytyy ainoastaan vispikermaa, ei muita kertoja ja Flora Vanillaa, sitä ei sentään kastikkeeseen 😂.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainaki ite olen käyttänyt useasti kastikkeessa eikä se ainakaan vielä ole räjähtänyt silmille.

M

Vierailija
2/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi aivan samoin kuin muitakin kermoja. Jos on yhtään mennyt happamaksi, tai jos ruoka on happoista, saattaa erottua. Mutta ei siinä muuta pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, vispikerma on kuohukerman ohella parasta kermaa, käy kaikkeen. Liurummat "kermankorvikkeet" ei toimi läheskään niin hyvin.

Vierailija
4/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Kastikkeemme saa siis kermaa!

Vierailija
5/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi vispikermoja kylmäänkään ruokaan. Ruikkasen ne ihan jonnekkin muualle.

Vierailija
6/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en laittaisi vispikermoja kylmäänkään ruokaan. Ruikkasen ne ihan jonnekkin muualle.

Häh?

Vispi- ja kuohukermat ovat oikeita kermoja. Niitä voi käyttää sekä kermavaahdon tekoon että kaikkeen muuhunkin ruoanlaittoon. Erikoisemmat ruoanlaittokermat, etenkin kaikki "kevyemmät" eivät sitten kelpaakaan muuhun kuin joko kahviin tai kastikkeeseen.

Vierailija
7/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannnattaa kerma lisätä sitten viimetteeksi. Vink vink..

Vierailija
8/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannnattaa kerma lisätä sitten viimetteeksi. Vink vink..

Niin just tein. Nyt on soosi valmis, ei muuta kuin syömään!

Vierailija
9/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ap edes kuvittelee ettei voisi? Mikä siinä vispikerman ainesosaluettelossa sanoo ettei sitä voisi käyttää ruuanlaittoon?

Vierailija
10/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Vispi- ja kuohukermat ovat oikeita kermoja. Niitä voi käyttää sekä kermavaahdon tekoon että kaikkeen muuhunkin ruoanlaittoon. Erikoisemmat ruoanlaittokermat, etenkin kaikki "kevyemmät" eivät sitten kelpaakaan muuhun kuin joko kahviin tai kastikkeeseen.

Meni ilmeisesti vitsi vähän förbi? Tai ainakin luulen että oli vitsi, vähän sellainen puolihärski.

Vierailija
11/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää oli. Kiitos vielä kommenteista, uskalsin lorauttaa purkin vispikermaa sekaan. Aina on ollut esillä, että vispikermaa viskataan ja puristetaan jälkiruokiin tai leivonnaisiin.

T. Ap

Vierailija
12/13 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
13/13 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää oli. Kiitos vielä kommenteista, uskalsin lorauttaa purkin vispikermaa sekaan. Aina on ollut esillä, että vispikermaa viskataan ja puristetaan jälkiruokiin tai leivonnaisiin.

T. Ap

Ja sinä olet päätellyt että sitä ei voi muuhun käyttää? Lukeeko siinä purkissa että sisältää sokeria tai vaniljaa tai muuta suolaiseen ruokaan sopimatonta?