Saako proppu imureita mistään? Nielurisa täynnä piilossa olevia proppuja.
Kommentit (41)
Olen miettinyt samaa. Olisi kätevä laite. Saisikohan johonkin rikkaimuriin sompeiltua pillistä sellaisen nieluun sopivan lisukkeen?
Vierailija kirjoitti:
Paina lyijykynällä tai jollakin muulla vastaavalla limakalvoa sivusta niin osa tulee ulos.
Lyijy on myrkkyä ihmiselle. En suosittele.
Zinccis
Vierailija kirjoitti:
Paina lyijykynällä tai jollakin muulla vastaavalla limakalvoa sivusta niin osa tulee ulos.
Lyijykynällä?! Huh. Ite painelen kostutetulla pumpulipuikolla. Hankala niitä silti on tuolta syvältä kalastella. Mahdotonta silloin, jos ne valuvat tuonne nielurisan taakse.
Mistä tiedätte että niitä on jos ne ovat piilossa?
Itse aikoinaan käytin pitempiä pyöreäpäisiä atuloita siihen hommaan. Risat olivat täynnä onteloita, kun atulan työnsi sisään niin aina tuli saalista. Risat leikattiin onneksi pois jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Olisi kätevä laite. Saisikohan johonkin rikkaimuriin sompeiltua pillistä sellaisen nieluun sopivan lisukkeen?
tavalliseen imuriin on semmonen lisäosa millä saa lasten nenästä imettyy räät se putkilo mihin imetään ni on semmonen pillin paksunen
Itse ostin pipetin ja truuttaan onteloihin vettä. Kaikkia proppuja ei saa painamalla pois, mutta miedosti desinfioitu "painepesu" toimii hyvin :D
Mä kaivelen ohuella virkkuukoukulla =)
Proppu saa imureita esim. Gigantista.
- Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyijykynällä?! Huh. Ite painelen kostutetulla pumpulipuikolla. Hankala niitä silti on tuolta syvältä kalastella. Mahdotonta silloin, jos ne valuvat tuonne nielurisan taakse.
Mä en yllä edes pumpulipuikolla ilman että koko käsi on suussa enkä sitten näe mitään.
Mä kaivelen finniraudalla. Siihen lenksuun jää paska hyvin kiinni. Ei todellakaan tepsi mulla toi ”paina vierestä”, onkalot niin syviä. Ja ongelman kanssa oon elänyt 20 vuotta, enköhän siinä ajassa ole oppinut parjaat tekniikat.
Painepesua olen itse myös miettinyt mutta mustapääraudan toimivuuden vuoksi en ole jaksanut kokeilla.
Nehän on bakteerien aiheuttamia,hyvä suuhygieenia on paras apu.Pumpulipuikolla,puhdistus:ensiapuun.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedätte että niitä on jos ne ovat piilossa?
Koska se puoli kurkusta haisee ihan järkyttävältä. Muut ei sitä huomaa, ainoastaan minä, tämä löyhkä sitten nousee sieltä ylös suoraan nenä onteloihin.
Semmonen karsea juustomainen, hiivamainen, varvasväli haju. Kun hengitän sisään tunnen sen hajun.
Hammasharjan ei-harjapää soveltuu erittäin hyvin tähän.
Vierailija kirjoitti:
Nehän on bakteerien aiheuttamia,hyvä suuhygieenia on paras apu.Pumpulipuikolla,puhdistus:ensiapuun.
Jos sinulla olisi lähes 2 cm syvät ohuet ontelorivistöt kahdella puolella suuta, et sanoisi että pelkkä "hyvä hygienia" riittää.
Nielun suunnalla olevien onteloiden ja poimujen puhdistaminen on pikkuisen vaikeampaa kuin hampaiden tai kielen puhtaanapito.
En pääse edes leikkaukseen, koska nieluni on "siisti, vaikka vähän punoittava". Leikkaus edellyttäisi kaiketi liikakudoksen aiheuttamia hengitysvaikeuksia. Minulla ei ole kuin ulkoapäin siistit kennostot, joiden sisältä löytyy senttikaupalla sykkyrää... Ja proppuja. Ja bakteerinhajuista limaa.
Painepesuri olisi unelmaa.
Body Shopin mustapäärauta on osoittautunut kaikkein parhaaksi työkaluksi proppujen poistamiseen!
No niin, ensinnäkin hammashygienia, onko kunnossa? Sähköhammasharja, tehokas hammastahna ja hammaslanka? Puhdistuksesta tehokkaan saa Listerine suuvedellä.
18 kommentoi hyvin. Proput eivät liity tai ole liittymättä huonoon hammashygieniaan. Tosin hampaistaan huolehtiva ehkä kiinnostuu nopeammin siitä suustaan leijailevasta paskanhajusta.